Speekseltest Dräger DrugCheck 3000 getest

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • TuffGong
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Feb 2020
    • 19

Speekseltest Dräger DrugCheck 3000 getest

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

Ik heb de speekseltest Dräger DrugCheck 3000 zelf getest omdat ik overal las dat een frequent blower altijd positief zal testen. Dit bezorgde me veel stress vooral tijdens de feestdagen. Ook heb ik eens een aanrijding gehad met lichte schade en hoewel ik in mijn recht was had ik alles op mij genomen om interventie met politie en zo de speekseltest te vermijden.

Even ter verduidelijking: ik heb een nultolerantie als het gaat over drugs en alcohol in het verkeer.
    Na mijn werkdag en vóór het slapen kunnen er 2 joints genuttigd worden (ik ben 45 en rook al redelijk lang). Ik zal nooit roken als ik nog met de wagen op de baan moet maar....

Om 21u rook ik mijn slaapmuts en om 6u vertrek ik naar mijn werk.

Die testen zijn behoorlijk duur, 3 voor 80€, dus ik moest deze zorgvuldig inzetten.

Info test: de test is negatief als er een roze streepje zichtbaar wordt. De test telt vanaf 10-15 min maar is na half uur niet meer geldig omdat na verloop van tijd, als die opdroogt, alle streepjes zichtbaar worden dus alles sowieso negatief wordt.

1. Toen ik na de werkdag thuiskwam zaten de testen in de bus en heb ik gelijk ééntje getest dus 18u na laatste joint. Test was gelukkig negatief. Dus geen stress/angst voor controles op de terugweg.

2. 'Smorgens om 6u dus 9u na de laatste joint en vóór het eten en poetsen was de test duidelijk positief. Je kon geen lijntje waarnemen. Wat de rit naar het werk wat stressier maakt.

3. Om 9u laatste test gebruikt, fingers crossed...en deze was gelukkig ook negatief.

Conclussie: voor frequente blowers is de speekseltest na 12u negatief.

Hopelijk was deze info nuttig!

Grtz Tuff
  • parakweker
    Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 663

Interessant, bedankt voor de info!

Comment

• Wesley pipes
      Elite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Mar 2020
      • 2581

Ok dat geeft me ook wat hoop, want ik zit met hetzelfde , je wil de wet niet overtreden maar er werd es 72u geopperd . Rook je vrijdagavond zou het maandag tekenen. Het is een restwaarde die ongevaarlijker blijkt dan 1 glas bier . Eigenlijk zou het 8 uur moeten zijn maar men is liever zeker denk ik, Daarmee 12u ?

Het rare is , vind ik . Bij alcohol die blijft hangen de dag nadien, moet de consumptie hoog geweest zijn , zou je van 1 trekje tekenen of van 10 joints , daar is dan geen onderscheid in ook?

Het doel is bewustzijn creeren maar ook iets die haalbaar is voor iedereen. Je zou uit angst voor boetes niet buiten komen terwijl er sprake is van eenzelfde nuchtere toestand ,en een bewuste chauffeur.

Ik vind stress, medicatie, insomnia , alcohol , en zo veel meer een grotere uitdaging persoonlijk , al in kleine mate , in het verkeer. (Om het te vergelijken met 12 uur na een joint bijvoorbeeld.)

Dank voor de toelage!
      Sjdp90

Comment

• Silas
        Admin
        Lucky MemberModeratorAdmin
        • Sep 2009
        • 1279

Gaat dit over wat er in Belgie gebeurd, want in Nederland gaat dat heel anders!

THC bindt zich vast in de vetlaag en daarom kun je na 1 maand via een urine/bloed controle nog steeds vast stellen dat er nog THC te vinden is in je lichaam.
        En soms nog langer alhoewel in hele lage waardes, maar ze vinden het...

Ik ben zeer sceptisch over testen in het algemeen op cannabis. Als je echt zekerheid wil dan volstaat alleen een urine/bloed test, lees laboratorium.
        \
        Hier heb ik info over hoe een speekseltest leidt naar een bloedcontrole in Nederland van het CBR zelf:

Tijdens een drugstest werk je mee aan een speekseltest en soms een test van je pupillen, spraak en motoriek. Lees hier meer over de speekseltest.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        ?
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          En dan is het alsnog 50/50 of betreffende agent een echte is of een iemand die niet zwaar aan een beetje THC tilt.

• Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Als de speekseltest negatief hoef je niet mee voor een bloedtest.

• TuffGong
          TuffGong commented
          Editing a comment
          Het gaat inderdaad over controles in België.
          Als de speekseltest negatief is doen ze geen verdere onderzoeken net zoals bij een negatieve alcoholtest.
          Als ze bij een ongeval een bloedonderzoek doen is dat inderdaad een ander verhaal.
      • Wesley pipes
        Elite Grower
        • Mar 2020
        • 2581

Weet iemand de kostprijs voor zulk een test ? Als ze willen dat we zelfcontrole doen , elke dag voor je achter je stuur kruipt , maak ze dan zo goedkoop dat we verantwoording kunnen opnemen. Als het 30 euro is om te testen of je wel mag aanzetten naar je werk dan brengt het werk niet genoeg op !
        Sjdp90

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Silas dit is zulk vb van een topic waar ik op gesubbed ben, maar pas de nieuwe reacties terugvind als ik naar nieuwe berichten ga of brichten vandaag , normaal is de melding altijd anders toch he ?

Ja dat blijft het , wat onmogelijk maken , niet uitspreken van, het niet normaliseren , is tbelangrijkste wapen tegen wiet . Geen kennis of dingen die haalbaar zijn .

• Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Ja inderdaad.

Als je een abbo hebt op een topic dan zou elk bericht/comment een melding moeten weergeven.

Heb je dat met meer abbo's? Ik krijg wel gewoon bericht op een abbo.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ja eigenlijk maar vroeger ook al , weet niet echt of het veranderd is met de update ... zelfs nieuwe posts in verslagen. Ook kom ik bij sommige comments, krijg ik melding en klik ik erop, kom ikniet op de juiste plaats uit, en mis ik vermoedelijk wat men geschreven heeft. Ook dat gebeurde vroeger wel es .

Enkel sinds de update nieuw is, of het een like of een comment is , is minder goed zichtbaar nu in meldingen ?
      • Bitterbal
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Nov 2022
        • 293

Als er geen redelijke verdenking is van rijden onder invloed (ofwel geen rode/waterige ogen zichtbaar, slingerend rijgedrag, of trage reacties op antwoorden bv) gewoon weigeren. Boete is vrij pittig (€400),maar de straf die je krijgt bij positieve test is vele malen duurder en zwaarder.

Naast standaard rij ontzegging van 1 jaar, verplicht psychologische onderzoeken en kosten van een curcus die richting de €1500 gaan.

Dus als je niet betrokken bent geweest bij een ongeval, geen rare manoeuvres maakt en niet als een zombie achter het stuur zit, kom je er beter vanaf te weigeren. Vraag altijd naar de rede van staande houding. Bij bv een algemene verkeerscontrole, of omdat je achterlicht kapot is, kan je de speekseltest dus weigeren als je wordt gevraagd daar aan mee te werken...
        Baking cookies in my MiniGrowBox .

The ultimate growbox for one plant. ​​​

Comment

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Wesley pipes

Of echt omdat het je achterlicht is , en speekseltest standaard is , weiger je en kunnen ze niks doen buiten die boete
          Dit dus. De agent moet (iig in NL) een redelijk vermoeden hebben dat jij onder invloed bent. En dat kan hij alleen bevestiging als jij akkoord geeft aan een speekseltest. Als er dus geen redelijk vermoeden is, krijg je de 'ik ga even een speekseltest doen, ok?' vraag. Daar kan je dus op weigeren en dan kost het alleen een boete, geen rijontzegging of CBR cursus.

Nee, ik stap ook niet meer knetter de auto in (hoewel ik dat echt al jaren wel heb gedaan zonder enige [bijna] ongelukken, red. ) maar als connoisseur van de groene plant, test ik sws positief bij een speekseltest. Met andere woorden, als ik er onderuit kan komen zal ik daar zeker voor kiezen, ipv eerlijk toegeven en dan volledig de grond in getrapt te worden door justitie omdat de meerwaarden niet in verhouding staan tov bv alcohol. Genoeg docu's op YT daar over te vinden.

Ik heb mijn informatie bij elkaar gevonden, net na invoering van deze test. Juist om mijzelf in te kunnen dekken. Nee het is zeker lastig dit te vinden op het www, maar er is informatie beschikbaar vanuit advocaten + ik heb m voorbij zien komen in zo'n politie reality serie, waar een bestuurder van Noord Afrikaanse afkomst tegen de agente zei "schrijf er maar een boete voor uit, ik werk niet mee". Wat dan weer de bevestiging was op mijn informatie...

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen

• Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          Bitterbal bedankt voor het delen. Het is en blijft een onderwerp waar we ver van vandaan willen blijven.

Ik wil een toevoeging doen. Ben niet bekend met de details van het verhaal. Wil wel even wijzen op iemand die de eerste keer negatief tekende op speekseltest en had gezegd ik heb niet gerookt. Zelfde agent had hem de tweede keer wel te grazen met een positieve test. Eerste test was blijkbaar lang genoeg geleden. De tweede tekende aan en was bewust uitgelokt wegens de ik heb niet gerookt uitspraak. Een niet-roker zegt eerder ik rook niet. Nuance in het taalgebruik!

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik dacht dat ze een checklistje hadden met 100 punten , rij je traag, snel , te goed, zie je er moe uit , opgefokt , of te normaal, 100 punten , en checken ze er 3 aan, mogen ze overgaan tot testen .. meer is er niet aan denk ik maar ja .

Als je weet het is van de dag ervoor kan je heel je planning maken , je weet wanneer je 1 kan roken . Hoe het nu is , is er niks . Jawel ze kunnen via een vage manier vaststellen dat je gerookt hebt , maar wat, wannneer en hoeveel is blijkbaar minder belangrijk.

In realiteit zorgt het ervoor dat ik minder buitenkom , in realiteit zorgt dat ook ervoor dat ik associaler word, me minder goed voel achter mijn stuur , paranoia , enz . Komt dat dan door wiet omdat ik rook of door de wet die me een grote gangster maakt ?

Was de wet zoals ze was , je rookt niet voor je achter je stuur kruipt , dan gaat men in werkelijkheid minder roken , meer engageren, opties hebben, gelukkiger zijn . Want ja het is wiet die je depri maakt he , niet de omgeving .

Ik rook nooit voor ik rij met de auto, tijdens de werkdagen rook je s'avonds . Procentueel gezien hoeveel rokers ken je die maandelijks 1 roken of hoeveel roken er dagelijks ? 99% rookt dagelijks hier ?

Dus in realteit is die test meest schadelijk voor de groep die het meest ervaren is , die erop let , die moeite doet .

Voor die groep , hoelang denk je dat ze van een joint gaan verminderd vermogen hebben, 1 u , 2, 4 , 8 , 12 ?

Mss is dit alles teveel naar mijn persoonlijke ervaring getrokken en niet algemeen , elke mens in gelijk welke situatie .

Wel denk ik dat ze hiemee een doelgroep treffen, laat ik zeggen , qua ongevallen vermijden en veiliger maken . Die doelgroep is lang niet de meest gevaarlijke, ik zou zelfs durven zeggen dat al die mensen vd 99% dagelijkse rokers de mensen zijn die nagenoeg nooit een ongeval meemaken of onveilige situaties creeeren.

Testen moeten ofwel verbeteren ofwel nuance bevatten , want het niveau vd straf is levensveranderend , vergeleken met het niveau van overtreding .

Geef een boete , doe alles wat je moet doen als iemand doelbewust geintoxiceerd achter het stuur kruipt , maar waar is de malintent als je gaat gaan werken de dag erna ? Of op familiebezoek gaat in het weeknd, als je die dag niet rookt ?

Ook in noodsituaties , hoe goed werk je hoe bekend ben je met iets , die 99% gaat zonder probleem hulp kunnen verlenen zonder zelf gevaar uit te lokken , gewoon omdat gewennig bestaat , het lichaam past zich aan . De aanwezige thc in het lichaam is niet niks voor die persoon , maar het is ook niet remmend voor hem of haar , alle bestaande functies voor die dagelijkse roker hebben niet minder dan 1% verandering bij andere momenten.

Het is net dat denk ik . Maar hoe test je dat verschil, onmogelijk. Dus is de test denk ik zoals ze nu is , het beste wat we er van kunnen maken, voor algemene veiligheid . Alsof er geen nuance meer kan zijn vanaf er 2 mensen lopen op de aardbol .

Het ging er in feite over ook , dat men al die jaren rokers nooit heeft kunnen pakken , en in de cijfers zitten er natuurlijk veel (beginnend ) gebruikers.

Ik weet dat heel dit verhaal niet uitwerkbaar is in realiteit wel denk ik dat veel mensen zich kunnnen vinden erin.

Bewuste chaufffeurs kunnen in theorie niet aan bewustzijnsverandering doen, maar dan moet je nagaan wat bewustzijn is , het is meer dan de staat waarin je je bevind , het is je hele wezen . En die mens gaat goed rijden of slecht , ongevallen veroorzaken of niet , door het gehele wezen , niet door de wiet. Nog iets niet te testen en te veralgemenen.

Dus jeugd moet gemotiveerd geraken om bewust te rijden , maar de bewustheid om veilig te zijn moet r al inzitten voor dat papiertje in handen is. Dan ben je jong en is de wet te buigen . Schrikmaatstaf omdat de helft niet wil luisteren . En dat stopt niet met ouder te worden . Heb je geld schrikt n boete ook niet af , dure advocaten doen de rest. Wat rest er dan nog ? Niks die haalbaar is . Ik heb echt gevoel voor mensen die zoiets proberen wettelijk haalbaar te maken . Alsof de zwakste van de klas plots het nationaal gemiddelde moet halen .

Wat ik ook wil zeggen is dus , die bewuste chauffeur , die mss 20 jaar wiet rookt , heeft zijn bewustzijn , dus het gehele wezen , niet op dat moment enkel, gevormd over de jaren. Dat bewustzijn heeft mss diepere lagen door wiet , hoe ie zijn situatie inschat bepaald mede door wiet , en mss is die geintoxiceerde wietroker bewuster van het moment dan die niet roker die weinig bewustzijn heeft in wezen, altijd.

Ik hoop dat dit rede houd, men inziet dat ik niks probeer aan te vallen , geen medische info geef , enkel mijn mening.

Net zoals men nog altijd dronken rijd nadat paard en kar vervangen werd , is dit onoplosbaar tot in de eeuwigheid. 1 rechter ooit zei het juist . Tot de autofabrikanten het oplossen gaat het probleem blijven . En dat gaat gepaard gaan met , jawel minder vrijheid . A.i in je auto die je screent en zo . De enige manier ! omdat mensen niet uniform zijn, en nooit gaan worden, zolang er vrije wil is.

Een onbegrepen product
          Een haalbare strafmaat
      • Wesley pipes
        Elite Grower
        • Mar 2020
        • 2581

En wat ik hieboven geschreven heb is een glimps naar de toekomst . We maken mensen dommer en dommer, en dan verwachten we minder ongelukken ? We creeren minder menselijk houvast , minder creatief denken, alles die bewustzijn inhoudt . We gaan naar een tijd waarin controle nog meer nodig is uit angst , ontworpen om net die systemen te implementeren.

Dus hoe dommer je word gehouden hoe meer controle . Maar ook hoe je een situatie kan inschatten en je vermogen om het aan te voelen , intuïtief te handelen , ongevallen te voorkomen.

Men vraagt zich af waarom alles is zoals het is ,Ah complottheorieën smelten zo mooi samen soms. Alle lagen in onze bevolking doen hun best om functie te behouden , elke functionaris doet zijn best om de samenleving te verbeteren . Maar soms kan je iets niet verbeteren als de basis geen rots is.

Dus when you start with a turd, you end up with shit . School hervormen , bewustzijn aanleren, leer de jeugd de kracht van hunzelf , leer ze denken voor zichzelf , niet enkel uit n boek . Leer ze allemaal hoe ze een leven kunnen redden , belastingen moeten invullen, geldproblemen voorkomen en oplossen . De kracht die elke persoon moet hebben .

Waar we naartoe gaan is net het omgekeerde, minder bewustzijn, meer ongevallen .

Heeft r iemand al die studie gezien vd hersenen na gebruik van a.i. ?

Ik ga de kerk moeten geloven dat de tv een uitvinding vd duivel was , en ai nu de antichrist lol . Je hersenpan is leeg . Overlevering bestaat niet meer na schrift , je vervelen zoals vroeger zorgde voor creatie , stilte tegen stress, enz...

plots gaat alles menselijk weg zijn , als we dan nog manueel een auto gaan besturen hou je vast hoor . Dan gaat r geeneen nog dronken rondrijden en gaat men meer ongevallen hebben, gewoon door menselijk onvermogen .

Mijn doemvisie vd toekomst
        Sjdp90

Comment

Bezig...