Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

    Korting op 420shop
    Last edited by Xtreme; 24 November 2011, 12:12.

    #2
    Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

    Daar het ministerie in al haar wijsheid zal besluiten voor die wietpas een mifare classic chip(bekend van de OVchip hack) te gebruiken voorzie ik binnen no time een interessante handel in die dingen...
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

      coffeeshops zijn in juridische zin illegaal

      Comment


        #4
        Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

        Money makes the world go round

        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment


          #5
          Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

          Het zal je wellicht gaan duizelen vanwege de juridische haarkloverij, maar die vergunningen zijn niet illegaal. Er wordt namelijk een legale vergunning verstrekt voor illegale activiteiten. Het is dus een legaal verstrekte vergunning voor een illegale activiteit. Dat is nu eenmaal het gevolg van het gedoogbeleid en strijdt dus met andere rechtsregels. Bij andere vergunningen gaat dit dus niet op: als ik een dijk aan antecedenten heb, bijvoorbeeld openlijke geweldplegingen, inbraken met geweld e.d. en ik schaf me illegaal een wapen aan, dan krijg ik geen wapenvergunning.
          En de fiscus heft partieel belasting: dus niet over alle middelen. Krachtens Europese regels mag er geen omzetbelasting worden geheven over strikt verboden rechtshandelingen naar Europees recht (dus over de vergoeding voor de levering van cannabis en bijvoorbeeld vals geld is geen omzetbelasting verschuldigd). De heffing van inkomstenbelasting is echter een nationale aangelegenheid: in theorie is dus de bankrover over zijn buit, de kidnapper over het losgeld en de professionele wietkweker over zijn behaalde voordeel inkomstenbelasting maar geen omzetbelasting verschuldigd.
          Stom vak heb ik, niet waar?
          Last edited by Xtreme; 24 November 2011, 19:37.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              misdrijf in de zin van de opiumwet, maar toen ik gepakt werd was het een overtreding van het geneesmiddelenbesluit. Toen kreeg ik een bescheiden boete, maar nu zou ik gevangenisstraf krijgen.

              Comment


                #8
                Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

                Ghehehe, Foei toch xtreem, lol.

                Bedankt voor de duidelijke uitleg en een kleine inblik in je "sportieve" bezigheden uit vervlogen tijden.

                Grtz
                Last edited by monty; 24 November 2011, 20:13.

                Comment


                  #9
                  Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

                  Die rommel is trouwens behoorlijk gevaarlijk en verslavend. De wielrenner Tommy Simpson is er door op de Mont Ventoux overleden. En de wielrenner Johan van de Velde sloopte vroeger zelfs postzegelautomaten om aan geld voor pervitine te komen. Weet je trouwens hoe de naam Mont Ventoux tot stand is gekomen? Mont is het Franse woord voor berg en vent betekent wind. De naam zegt min of meer: de berg waar het altijd waait. Waar Monty voor staat weet ik evenwel niet
                  Last edited by Xtreme; 24 November 2011, 20:18.

                  Comment


                    #10
                    Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

                    er staat een monumentje voor vriend Simpson op die kale berg.. en een mooi uitzichtpunt boven
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

                      Waar Monty voor staat weet ik evenwel niet
                      Mijn Achternaam begint met mont..... daar komt nog iets achteraan met ook een Franse betekenis. Mijn stamboom komt idd uiteindelijk ergens in Frankrijk uit. Daar licht zelfs een klein boeren gehucht met mijn achternaam.

                      Comment


                        #12
                        Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

                        ohjee, achternaam met grote A ... maar goed, 10K-postjes dus ...

                        weledelzeergestrenge heer M, aka monty.. ga je een wietpas scoren als die er komt ? Ik ga het creatief benaderen, no doubt. De turbowietpas, met ingebouwde bonuskaart en lanceerklepje.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

                          Ik stel voor dat de wietpas de vorm krijgt van een abonnement. Als een coffeeshop maar 1000 leden mag hebben, dan mag ze verwachten dat die 1000 leden netjes hun 5 gram per dag afnemen en daar 45 euro per dag voor neertellen. Een jaarabonnement (met korting) kan voor 15000 euro.

                          Klaagt een klant dat hij niet zoveel rookt, dan krijgt hij als antwoord "Dan verkoop je het toch door?"

                          Comment


                            #14
                            Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

                            weledelzeergestrenge heer M, aka monty.. ga je een wietpas scoren als die er komt ?
                            Nee hoor ik heb geen wietpasje nodig.

                            Comment


                              #15
                              Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht

                              dat zou wat zijn niet, met 10.000 berichten achter je naam op een hobbykweekforum ...

                              als er een abonnementsvorm gaat ontstaan waarom dan niet meteen bij de kweker... tussenhandel is het voornaamste probleem of in elk geval oorzaak van veel problemen
                              Last edited by moreweed; 25 November 2011, 00:27.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X