Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strafbaar of niet?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Strafbaar of niet?

    Korting op 420shop
    Ik heb medische verklaring voor cannabis. Maar..., ik wil binnen gaan kweken. Nou weet ik 5 plantjes buiten is ok. Maar ik las ook op een draadje van Jointjedraaien dat binnen kweken heel wat anders is. Zou ik dit op de gemeente aan kunnen kaarten en ontheffing kunnen krijgen?
    Ik heb geen zin meer om vastgekluisterd te zitten aan mijn planten in de zomer.

    Iemand tips?
    Last edited by Kim; 7 December 2008, 23:59.
    "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

    Medigebruiker

    #2
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Wil nooit meer dan 5 plantjes. Ik wil geen gedonder. Maar vind het gewoon belachelijk dat ik ondanks medische verklaring toch alles zelf moet betalen. Ben ook maar arme sloeber he. Echt commercieel gaan kweken ben ik niet voor in de wieg gelegd. Dan kan ik wel aan de valium.
      Last edited by Kim; 17 October 2008, 18:46.
      "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

      Medigebruiker

      Comment


        #4
        Blijft onduidelijkheid over het aantal plantjes, 2 goede vrienden van mij zitten bij de politie en twijfelen of het nu:

        A. Helemaal niet mag
        B. Max 3 planten
        C. Max 5 planten

        Op internet kan je ook geen antwoorden vinden waar je blind op kan vertrouwen.
        Op de ene site staat 4 maximaal en de ander zegt weer 3.
        Als je echt twijfelt en het puur voor eigen gebruik is dan moeten 3 planten sowiso voldoende voor je zijn als je het een beetje goed aanpakt.

        Comment


          #5
          Volgens mij 1 plant per volwassen persoon in een huishouden. Weet het ook niet zeker..
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            ik dacht 2pp per huishouden

            Comment


              #7
              gahaha lekker duidelijk is het ook alemaal geregeld

              zag een paar maanden terug op tv dat er ipv 5 planten per woning (eerdere wet), nu nog maar 3 planten per woning worden gedoogd.. dit is dus in nederland..
              deze planten moeten dan buiten staan.

              kweken van wietplanten in een kweekkast met lampen is zowiezo verboden, of je nou 1 of 100 planten in de kas/t hebt, kweek je met lampen dan is dat strafbaar.

              ik denk alleen niet dat de politie het interreseert dat jij of ik of iemand anders een kastje thuis heeft waar je met een paar plantjes af en toe jouzelf en je vrienden evt voor een klein prijsje voorziet van en lekker en gegarandeerd puur wietje

              heb je andere doeleinden en is het de bedoeling dat je af en toe of vaker een pond of een kilo of nog meer op de markt wil gaan brengen, word het verhaal iets anders. dat is zeker strafbaar, dan valt er niet meer te praten en word je gelijk opgepakt/verhoort/en voorgeleidt aan de rechter

              groet

              Comment


                #8
                ik denk dat hobbyist gelijk heeft, echter is het volgens mij ook verschillend per gemeente.

                Comment


                  #9
                  Het verschilt niet per gemeente, het beleid is door heel Nederland hetzelfde.
                  De opsporing en dergelijke is wel verschillend, in bepaalde plaatsen wordt niet of nauwelijks gekweekt en sommige plaatsen hebben in iedere wijk wel een paar mensen met groene vingers.
                  Het is dus dan ook logisch dat er prioriteiten gesteld worden en daar mensen op worden gezet.
                  Het is dus niet zo dat ik in Drenthe lekker 5 plantjes mag houden en in Breda maar 3.
                  Enige onderscheid dat tussen gemeentes word gemaakt is de straf voor openbaar gebruik van jointjes enzo.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
                    ik denk alleen niet dat de politie het interreseert dat jij of ik of iemand anders een kastje thuis heeft waar je met een paar plantjes af en toe jouzelf en je vrienden evt voor een klein prijsje voorziet van en lekker en gegarandeerd puur wietje
                    Verder dan dat wil ik inderdaad niet gaan. Ik ga het gewoon aankaarten bij de gemeente. Dan heb ik tenminste duidelijkheid. Ik moet toch iets voor elkaar kunnen krijgen met die medische verklaring.

                    Ik laat jullie in elk geval nog weten wat ze me te zeggen hebben.
                    "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                    Medigebruiker

                    Comment


                      #11
                      Ik ken een prof-kweker, en tijdens zijn 10-jarige kweekloopbaan is hij 2 x gepakt. Moest 2 x een boete betalen vanwege het illegaal gebruiken van de stroom, en zijn apparatuur + plantjes inleveren. Hij heeft toen geholpen met de boel te ruimen en nog koffie gedronken met de agenten. De boete betaalde hij meteen, zo cash uit zijn broekzak.

                      Hij had elke kweek 100 stuks staan, en is nog nooit hoeven voor te komen.


                      Ik denk dat de hobbyboer (lees ; 100 plantjes of minder) die eens af en toe de coffeeshop bevoorraadt weinig te vrezen heeft. Het gaat je wel geld kosten, maar dat kun je incalculeren.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        Wiet kweken is niet legaal!

                        In geval van teelt van niet meer dan 5 planten wordt aangenomen dat sprake is van niet beroeps/bedrijfsmatige teelt. Bij dit aantal mag worden aangenomen dat het een teelt uitsluitend voor eigen gebruik betreft. Er volgt in dat geval bij ontdekking politiesepot met afstand. De teler dient bij ontdekking dus wel afstand van zijn hennepplanten te doen. Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit. Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.
                        Dus bij minder dan 5 planten moet je er wel afstand van doen maar word je niet vervolgd. Mits je geen stroom aftapt of enige andere overlast veroorzaakt...

                        Het blijft natuurlijk raar hoe dit beleid in elkaar zit, voor mijzelf is dit nog steeds niet 100% duidelijk, Niet elke situatie is hetzelfde en niet elke zaak word hetzelfde behandeld... een onduidelijke regelgeving dus die wat mij betreft aangepast moet worden
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Yep, da's het nadeel van ons gedoogbeleid. Ik zeg daarom, of helemaal legaal, of helemaal illegaal, maar niet zo onduidelijk als nu.

                          Het is toch harstikke krom dat je wel de wiet mag verkopen in een coffeeshop, maar dat je als coffeeshop deze wiet niet mag inkopen. Zo wordt een legaal bedrijf gedwongen om met criminelen zaken te doen.

                          Uit 30 jaar gedoogbeleid is gebleken dat ondanks alle kwekerijen die dagelijks worden opgerold het aanbod van wiet hetzelfde is gebleven.

                          Ondanks herhaaldelijk advies aan onze staat van een onafhankelijk bureau om de teelt te legaliseren en in handen van de Nederlandse staat te houden, is dit advies in de wind geslagen. Wanneer openen onze bestuurders des lands de ogen ?
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            Ja, wanneer openen ze hun ogen... dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

                            Ik lees hier dat er veel onduidelijkheid bestaat. Eigenlijk is het hartstikke simpel. Je hebt de wet, dat is dus wat in boeken is vastgelegd, die schrijft voor: drugs is VERBODEN, zowel harddrugs als softdrugs. Geen twijfel over mogelijk. Iedereen die drugs in zijn bezit heeft of verbouwd is strafbaar. Iedereen.
                            En los van de wet is er het gedoogbeleid. Dit gedoogbeleid is een beleid en geen wet. Als de gemeente een beleid heeft dat werklozen aan het werk moeten, dan is dat niet verplicht voor de wet. Zo ook met cannabis.

                            In de tijd van de hippies was er geen beginnen aan het optreden tegen cannabisgebruik. Daardoor weigerden ambtenaren hier tegen op te treden. Immers, bij een hippiefestival zou dan iedereen moeten worden opgepakt en dat was qua logistiek en ethiek niet meer te doen. Want dient de wet de mens of dient de mens de wet?
                            Toen is er een politiek antwoord gekomen: het gedoogbeleid. Dit stond het een en ander toe wat betreft cannabis. Dit was per gemeente verschillend omdat het gedoogbeleid geen verplichting was, immers de wet verbood drugs in het algemeen.

                            Deze situatie bestaat nu nog. Elke gemeente heeft zijn eigen beleid. Hebben ze een hekel aan je, dan passen ze de wet toe, ben je niemand tot last dan wordt het gedoogbeleid toegepast.

                            Het kromme aan de situatie is het politieke besluit. Er is nooit een weg ingeslagen er is slechts een compromis. De situatie kan slechts, voor ons, negatief veranderen. Immers: de EU heeft in haar wetgeving vastgelegd dat geen enkele lidstaat drugs mag legaliseren. Willen we een legalisering van cannabis (die er nooit zal komen lijkt me) dan moet de Europese wetgeving worden aangepast. Met grote landen als Frankrijk en Duitsland in de EU gaat dat de komende 50 jaar niet gebeuren.

                            Daar komt bij dat de alcohol-lobby in Den Haag baat heeft bij de slechte naam van cannabis. Nu ligt de focus minder op alcohol en dat is goed voor hun industrie. Erg vreemd dat er zo veel onduidelijkheid heerst over de slechte invloed van cannabis he? En vreemd dat iedereen weet dat alcohol funest is voor de hersenen maar dat het wel sociaal geaccepteerd is!

                            Uch,
                            Micks

                            Comment


                              #15
                              Volgens mij is het gewoon voor heel Nederland 3 planten .. Kan best zijn dat het anders is maar dit denk ik .. (A)

                              Comment

                              Bezig...
                              X