Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strafbaar of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Strafbaar of niet?

    Korting op 420shop
    Goede dag!

    Wij hebben een 5 plantjes in een hokje staan met afzuiging en een lampje. Puur voor de hobby om een milder wietje te kweken dan opgefokte van de coffeeshop. Nu zijn we een beetje bang dat we verraden worden door iemand ofzo.. mocht dit gebeuren krijgen we dan een straf? Ik kan het niet zo duidelijk op maken uit andere topics. Beide hebben we VOG nodig voor ons werk en kan die als we opgerold worden ingenomen worden? Ik schijt mezelf 7 kleuren terwijl dit misschien helemaal niet hoeft!
    Last edited by hallotje; 2 May 2012, 08:24.

    #2
    Re: Strafbaar of niet?

    Wat is "een paar plantjes"?

    Comment


      #3
      Re: Strafbaar of niet?

      5 stuks

      Comment


        #4
        Re: Strafbaar of niet?

        hoogstens een taakstraf en een geld boete

        Comment


          #5
          Re: Strafbaar of niet?

          Gaat wel een melding naar je huurbaas bij ontdekking en die kan wel eens heel moeilijk gaan doen hoor. Op vandaag staat in ieder huurcontract dat er geen druks gerelateerde zaken vanuit het pand mogen plaatsvinden, Word je dus met 5 planten gerold is dat contractbreuk volgens de verhuurder en kan die de huur per direct ontbinden.

          Comment


            #6
            Re: Strafbaar of niet?

            En waarom ben je bang om verraden te worden? Als het goed is weet niemand anders het.

            Comment


              #7
              Re: Strafbaar of niet?

              Ja maar je moet ergens de kennis vandaan halen....

              Maar al word gepakt kan ik dan nog een verklaring omtrent goed gedrag krijgen?
              Last edited by ceBep; 4 May 2012, 14:56. Reden: onnodig quoten

              Comment


                #8
                Re: Strafbaar of niet?

                Ik wil niet stoken ofzo, maar volgens mij hebben autoriteiten gewoon toegang tot alles op dit forum. Zo niet, dan krijgen ze het wel als ze het willen.
                IP-check erbij en de rapen zijn gaar. Nogmaals, ik wil niet stoken, just stating the obvious.

                Comment


                  #9
                  Re: Strafbaar of niet?

                  Misschien is het forum wel opgesteld door de autoriteiten?!? Gelukkig ben ik dan zo slim om het via iemand anders zijn adres te doen....

                  Ik heb wel eens gelezen dat ze dat in belgie wel zo doen... maar gebeurd dat ook in nederland of kennen we hier alleen spreekwoordelijke rapen
                  Last edited by ceBep; 4 May 2012, 14:53. Reden: onnodig quoten

                  Comment


                    #10
                    Re: Strafbaar of niet?

                    Dat VOG-je kent een aantal gradaties, en is een bepaalde tijd geldig. Mocht je gepakt worden is een baan bij de AIVD voor de rest van je leven wel uitgesloten, maar voor werken in de zorg of het onderwijs is het allemaal niet zo heftig. Defensie kan wel weer erg moeilijk doen mbt het eventuele vergrijp (want drugsgerelateerd en zij hebben een zero tolerance beleid).

                    Maar goed : Ik heb er probleemloos een gekregen, terwijl iedereen weet dat ik een staatsgevaarlijk sujet ben met criminele intenties (want hobbykweker). Om maar niet te spreken van mijn onstilbare honger naar alternatief nieuws, fijne manieren om kerstbomen op te blazen en algeheel maatschappij-kritische houding
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Strafbaar of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hallotje View Post
                      Misschien is het forum wel opgesteld door de autoriteiten?!? Gelukkig ben ik dan zo slim om het via iemand anders zijn adres te doen....

                      Ik heb wel eens gelezen dat ze dat in belgie wel zo doen... maar gebeurd dat ook in nederland of kennen we hier alleen spreekwoordelijke rapen
                      Heb ik vierkant schijt aan en ja, dat doen ze overal ter wereld, wat dacht je misschien?
                      Ik heb wel meer dan 5 planten staan, lage productie so who cares? Ik ga dat niet wegstoppen, de buren weten het en als ze er last van hebben zullen het weten zeggen. Dat is uiterst onwaarschijnlijk want het enige waarvoor die hun tuin gebruiken is als schijtplaats voor de honden en onkruidkwekerij. Ik denk wel de andere buren veel blijer zijn met mijn geur dan die van de buren. Zeggen ze toch
                      De tuin ligt ingesloten, kan niemand aan zonder betrapt te worden en aan mijn deur komen bedelen om een jointje te kopen komt niet goed. Bij mijn weten plant ik ook nog altijd wat ik wil en doe ik ermee wat ik wil zolang niemand er klachten over heeft. En dat is oproken of composteren. Daar gaat de politie zich echt niet mee bezighouden denk ik.
                      Als de kinderen 2 huizen verder thuis zijn word hier niks gerookt ook ni. Er is een groot bos achter met weinig mensen in. Dan moet ik maar tot daar gaan.
                      Zo simpel is't. Wat kunnen ze daarop tegen hebben? Laat ze maar lezen wat ik verkondig. Ik betaal hun loon.
                      Toen ik niet rookte, in een zeer ver verleden dus, dan hadden ze (politie en de rest van de wereld) nogal last van mij, nu ni meer. Hoe zou dat nu toch komen ...
                      Laat ze maar meelezen en tijd verschijten, alsof grote harddrug dealers hier hun zetten komen verkondigen ...

                      Comment


                        #12
                        Re: Strafbaar of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn View Post
                        Ik wil niet stoken ofzo, maar volgens mij hebben autoriteiten gewoon toegang tot alles op dit forum. Zo niet, dan krijgen ze het wel als ze het willen.
                        IP-check erbij en de rapen zijn gaar. Nogmaals, ik wil niet stoken, just stating the obvious.
                        Ik zie jouw berichten van deze aard overal op het forum verschijnen.
                        Jij bent niet verantwoordelijk voor wat leden posten, dus laat ieder zijn gang gaan, je stookt wel.




                        Oorspronkelijk geplaatst door hallotje View Post
                        Misschien is het forum wel opgesteld door de autoriteiten?!? Gelukkig ben ik dan zo slim om het via iemand anders zijn adres te doen....

                        Ik heb wel eens gelezen dat ze dat in belgie wel zo doen... maar gebeurd dat ook in nederland of kennen we hier alleen spreekwoordelijke rapen
                        Veronderstellingen maken over het in handen zijn van de autoriteiten laat je beter achterwege, hoe haal je het in je hoofd?
                        Overdreven achterdochtige mensen en onruststokers zijn hier niet op hun plaats.

                        Comment


                          #13
                          Re: Strafbaar of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hallotje View Post
                          Misschien is het forum wel opgesteld door de autoriteiten?!? Gelukkig ben ik dan zo slim om het via iemand anders zijn adres te doen....

                          Ik heb wel eens gelezen dat ze dat in belgie wel zo doen... maar gebeurd dat ook in nederland of kennen we hier alleen spreekwoordelijke rapen
                          Wat een geluk dat je je zelf als slim beschouwt. Naar ik vermoed, zullen niet velen dat beamen.

                          Comment


                            #14
                            Re: Strafbaar of niet?

                            Ik zie zoveel mensen stressen om niks.
                            Thuiskwekers worden alleen ontdekt door tip of overlast (meestal geluid/gezoem). De politie zelf loopt niet hun personeel in te zetten tot Sherlock-Holmes zijnde om de "kleine" spelers uit te schakelen. Ze willen de grotere boeren pakken en/of de jongens die met enorme bedragen en gewichten handelen, en de exporteurs natuurlijk.

                            als je gepakt wordt met 5 planten of minder wordt wel alles inbeslag genomen, ook je apparatuur want je mag het niet "profesioneel" doen.. staan je planten in je tuin zouden ze die nog kunnen laten staan indien er geen stank overlast aan de hand is.

                            een process verbaal heb je altijd ongeacht hoeveel plantjes. Zit je niet te kloten met de electriciteitsmeter dan zit je goed, doe je dat wel.. boete begint vanaf 10.000 eu. (van de energieleverancier) en je wordt 100% afgesloten.

                            Dus rustig aan..doe je hobby, zorg wel dat je die paar extra tientjes neerlegt voor preventie van ontdekking..en hiermee bedoel ik: rubberen hangers, geluidsdempers, een duurdere filter (carbon active?), betere isolatie, dubbel zeil..noem maar op.

                            als je het doet, doe het goed

                            Comment


                              #15
                              Re: Strafbaar of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hallotje View Post
                              Goede dag!

                              Wij hebben een 5 plantjes in een hokje staan met afzuiging en een lampje. Puur voor de hobby om een milder wietje te kweken dan opgefokte van de coffeeshop. Nu zijn we een beetje bang dat we verraden worden door iemand ofzo.. mocht dit gebeuren krijgen we dan een straf? Ik kan het niet zo duidelijk op maken uit andere topics. Beide hebben we VOG nodig voor ons werk en kan die als we opgerold worden ingenomen worden? Ik schijt mezelf 7 kleuren terwijl dit misschien helemaal niet hoeft!
                              Heb vorige week de vrienden op visite gehad na een tip via de sociale dienst, werken zelf dus een misschien jaloerse medebewoner zonder werk
                              Maar ze vonden het niet de moeite alles (2 plantjes en een 250 spaarlamp in een 60x60x160 tentje) mee te nemen. Ze gedoogden dat maar alles meer als 2 ben je kwijt werd er wel verteld

                              Comment

                              Bezig...
                              X