Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gebrek aan elektriciteit deze winter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgie: Gebrek aan elektriciteit deze winter

    Korting op 420shop
    Het is nu continu op het nieuws, hoewel er geen tekorten verwacht en beloofd worden, is men nu toch aan het praten over een verbod op grootverbruikers zoals wasmachine, oven, strijkijzer(?), tijdens de piekuren.

    Ikzelf heb de lichtcyclus in de tent lopen van 10h tot 22h, dat ga ik dus veranderen naar 22h tot 10h licht.

    Hopelijk krijgen we geen stroompannes die onze planten doen flippen en herma laten worden !
    en worden 'veelverbruikers' niet sneller opgespoord en gecontroleerd.


    jammer dat ik geen zonnepanelen kan plaatsen.

    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

    Say Cheese !!




    #2
    Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

    In het ergste scenario koppelt Elia gezinnen in meer landelijke gebieden een uur of twee af, om een algehele panne te voorkomen.
    Dat wordt door Elia een 'brown-out' genoemd. De grootsteden zouden pas in uiterste nood zonder elektriciteit worden gezet.

    (Volgens knack.be)

    Da's lache, zit je net met je bord op schoot voetbal te kijken, gooien ze gewoon je electra even een paar uur uit zodat ze in de stad ook een prakkie kunnen koken.
    Ik zeg: Tijd voor een generatortje.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

        en gisteren op tv komt dan de netbeheerder leuk vertellen dat je dan geen schadevergoedig kan krijgen als ze je zonder stroom zetten, ook bedrijven moeten 'hun plan maar trekken'.

        Ik heb zelfs geen warm water als er geen stroom is.

        Als ik in de winter een uur of 3-4 geen stroom krijg, en het is echt koud buiten, dan sterven al mijn kikkers... die hobby heeft me al een kleine gezinswagen gekost.

        om nog maar te zwijgen van mijn planten.
        kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

        Say Cheese !!



        Comment


          #5
          Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

          voor de zekerheid kan je een mooie accu kopen die je oplaad in de tijd dat stroom is en gebruikt als er geen stroom is...
          ik weet niet hoeveel stroom je nodig hebt maar t kan wel een dure accu worden

          Grtz. nederhigh
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

            dat trek je niet met batterijen, dan heb je al een dieselgenerator nodig.
            kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

            Say Cheese !!



            Comment


              #7
              Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

              Nou Save de kikker dieselgenerator of houtkachel en heel je meubels opstoken
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                Say Cheese !!



                Comment


                  #9
                  Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

                  ze zijn inderdaad wat prijzig, maar dan heb je ook watt .

                  http://www.wildkamp.nl/wildkamp/Zonn...FYcPfAodGSAAmw

                  Comment


                    #10
                    Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

                    Aggregaatje dus ?
                    Vijf liter benzine erbij, en je hebt genoeg om een paar uur op te vangen.
                    Kan je zelfs je tentje door laten draaien als je de tv en de koeling uit laat
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Aggregaatje dus ?
                      Vijf liter benzine erbij, en je hebt genoeg om een paar uur op te vangen.
                      Kan je zelfs je tentje door laten draaien als je de tv en de koeling uit laat
                      Al is het alleen maar om de afzuiger even draaiende te houden

                      Comment


                        #12
                        Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

                        ik denk dat een beetje creatieveling beter een hometrainer kan voorzien
                        van eeeehm 1200 dynamo's en die 2 uurtjes wel kan opvangen met fietsen.

                        toch???? hehehehe

                        en een noodstroom accu ziet er zo uit

                        http://www.batteries-direct.nl/media...y_racks_BD.jpg

                        (dit is geen ouderwetse nood voorziening, al lijkt dat wel zo . gezien zulke
                        voorzieningen vaak aanwezig zijn bij bijvoorbeeld autogarage's of kantoren met
                        automatische grendelingen in portieken e.d. verwerken zij deze in de onderste
                        kamers van de kelders. dit om een zo koel mogelijke omgeving te garanderen.
                        wat met 60cm beton goed isoleerd. daarnaast worden de accu's gekoeld met
                        elementen (net als procesoren) omdat ze continu ontladen en laden. het is in dit
                        geval ook een serieel geschakelde opbouw met trapsgewijs aangebrachte tussen
                        zekeringen. al met al een klus om neer te zetten.)

                        denk dat je dan een schuurtje bij moet graven.

                        dus wat QNQ al zei:

                        Aggregaatje dus ?
                        Vijf liter benzine erbij, en je hebt genoeg om een paar uur op te vangen.
                        Kan je zelfs je tentje door laten draaien als je de tv en de koeling uit laat

                        Ik zou t doen en niet verder nadenken.
                        Last edited by bramonius; 25 September 2012, 09:10.

                        Comment


                          #13
                          kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                          Say Cheese !!



                          Comment


                            #14
                            Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

                            UPS. Lijkt mij dat ge dat sowieso beter zou hebben. Een bliksemslag kan hetzelfde effect hebben en die zijn wel realistisch.

                            Comment


                              #15
                              Re: Gebrek aan elektriciteit deze winter

                              Zou het niet een of ander politiek spelletje zijn, opgezet door een lobby van energieproducenten? Alleen al in Zeeland bestaat er een overcapaciteit door de sluiting van een aluminiumsmelterij en mogelijk ook nog in de nabije toekomst een fosforfabriek. En de verlichting op de snelwegen wordt op een laag pitje gezet. Nederland kan dus overtollige elektriciteit exporteren. Ook Frankrijk heeft overcapaciteit, wegens verplaatsing van industriele activiteiten naar lage lonen landen. En wil je toch een aggregaat aanschaffen: er zijn aardgasaggregaten van 3 kW, die je gewoon aan het net koppelt. Dan hoef je niet met benzine of dieselolie te sjouwen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X