Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Einde wietpas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Einde wietpas

    Korting op 420shop
    Uit het regeerakkoord:

    De wietpas vervalt, maar de toegang tot coffeeshops blijft voorbehouden aan
    ingezetenen die een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel
    uit het bevolkingsregister kunnen tonen. De handhaving van dit ingezetenencriterium
    geschiedt in overleg met betrokken gemeenten en zonodig gefaseerd, waarbij wordt
    aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid zodat er sprake is van
    lokaal maatwerk.
    De bestrijding van drugstoerisme en georganiseerde drugsmisdaad zetten we met
    kracht door. Drugsrunners en illegale straathandel pakken we hard aan. Het gehalte
    werkzame stoffen in softdrugs wordt aan een maximum gebonden.


    Nogal halfzacht in mijn ogen. Ik had gehoopt dat de PvdA harder zou opkomen voor mijn vrijheid.

    #2
    Re: Einde wietpas

    dat is toch niet het einde van de wietpas?

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Einde wietpas

      Rutte-2: wietpas verdwijnt

      ANP
      Toegevoegd: maandag 29 okt 2012, 17:18

      De wietpas verdwijnt, maar klanten van coffeeshops moeten straks wel bewijzen dat ze in Nederland wonen. Dat staat in het nieuwe regeerakkoord.
      Klanten moeten straks een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel uit het bevolkingsregister kunnen tonen. De handhaving van de regels moet volgens de VVD en PvdA in overleg met de gemeenten gebeuren. In het akkoord is niet uitgewerkt of dat betekent dat bijvoorbeeld Amsterdam een uitzondering voor toeristen mag maken.
      Illegale straathandel

      Het nieuwe kabinet wil verder dat drugstoerisme en illegale straathandel hard wordt aangepakt. Bovendien worden de werkzame stoffen in softdrugs aan een maximum gebonden. Dat betekent in de praktijk dat het THC-gehalte in wiet wordt beperkt.
      Alcohol

      De minimumleeftijd voor de verstrekking van alcohol gaat naar 18 jaar. Die maatregel gaat gepaard met intensieve voorlichting en handhaving.
      Deel deze pagina
      Bron
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Einde wietpas

        Whooohoooooo, vanavond groot feest in het zuiden van het land!!!!

        Oh wacht, dit lijkt als een overwinning. Maar de wiet boven 15% wordt wel strafbaar How the fuck gaan ze dat testen dan... Dat wordt dus de wiet niet goed laten afbloeien? Slaat weer nergens op.
        Als ze me testen, hopelijk testen ze de takjes, en doen ze niet met een natte vinger in je zak de losgekomen pollen in het testapparaatje.

        Voorbeeld: bier zou bijvoorbeeld legaal zijn en sterke drank strafbaar...Wat bereik je hier nu mee? Je blijft toch evenveel dronken worden, alleen moet je meer drinken.
        Voor de regering moet je dus meer rotzooi roken, dan werkzame stof!?!
        Last edited by Weedy; 29 October 2012, 19:46. Reden: Reclame? Wat doet dat plaatje daar?

        Comment


          #5
          Re: Einde wietpas

          De wietpas verdwijnt, maar klanten van coffeeshops moeten straks wel bewijzen dat ze in Nederland wonen. Dat staat in het nieuwe regeerakkoord.
          Klanten moeten straks een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel uit het bevolkingsregister kunnen tonen


          ik ben ergens van het zuiden, en ik vraag mij nu al af, WAT IS DE VERANDERING?! wat is het verschil met wietpas en uittreksel en geen wietpas met uittreksel

          lijkt me sterk dat de blauwe zomaar een shop naar binnestappen en HEY JIJ DAAR PAPIIIIIIER HIERRRR!
          aangezien een uittreksel maar 4 weken geldig is

          Comment


            #6
            uittreksel uit het bevolkingsregister'
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: Einde wietpas

              Triestig, ze moeten die ganse zooi gewoon afschaffen en terug naar wat het was! Wat doen wij immers nou mis met een joint te roken? Zijn wij dan zo crimineel? Overlast zal er altijd zijn, met of zonder wietpas, met zoiets in gang te steken gaan ze dat heus niet oplossen hoor!

              Comment


                #8
                Re: Einde wietpas

                Dat uittreksel is een onzinnige maatregel. Door simpel naar paspoort/rijbewijs te vragen hou je 99% van de buitenlanders weg. Denken dat je de illegale handel 100% kunt voorkomen is belachelijk. Met 99% kan je in je handjes klappen, zeker als je weet dat wetgeving nog nooit iets heeft uitgemaakt voor drugshandel. Nooit. Niets.

                Overigens kwam ik net tegen dat de staat misschien helemaal geen geld mag vragen voor zo'n uittreksel:
                http://www.coffeeshopnieuws.nl/index...europees-recht
                Eens kijken hoe lang ze zo'n uittreksel blijven vragen als ze het gratis moeten verstrekken...

                Daarbij loopt (voor zover ik weet) nog steeds de rechtzaak, dat buitenlanders weigeren discriminatie is. Ze zouden even mogen wachten op de uitslag.

                De THC-limiet is al net zo belachelijk. Ze zouden veel beter kunnen focussen op THC/CBD verhouding - als het al makkelijk meetbaar was, als die verhoudingen stabiel waren in een plant en in een zak droge wiet, als de kweek zodanig legaal was dat teler en shop fatsoenlijk zaken konden doen, en als de sterke wiet niet meteen naar de straat zou verhuizen voor tweederde van de prijs.

                Jezus mina wat een stelletje lamzakken daar in Den Haag. Op andere punten kan ik hun wijsheid niet beoordelen, maar als het wietbeleid een indicatie is, dan kunnen we alleen maar huilen.
                Last edited by Blani; 29 October 2012, 20:19.

                Comment


                  #9
                  Last edited by heaven; 29 October 2012, 20:37.

                  Comment


                    #10
                    Re: Einde wietpas

                    Bij handhaving van de 15% regel kan hasj het wel vergeten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Einde wietpas

                      Vanaf wanneer gaat dit in? Dan vier ik het gelijk nog komend weekend!

                      Comment


                        #12
                        Re: Einde wietpas

                        De 15% regel is in praktijk onuitvoerbaar. Met plantmateriaal kan je nooit zo,n regel maken.
                        Het gehalte THC verschilt per plant, of gedeelte van de plant. Alleen van een extract zou je dit wel kunnen bepalen. Je zou eenvoudig onder deze bepaling uit kunnen komen door wat plantmateriaal toe te voegen waar geen of weinig THC in zit. Dit zou je dan na het kopen weer uit je zakje kunnen verwijderen. Heeft de koffieshop van een soort een bepaalde hoeveelheid, dan moet je voor een accurate test de hele stapel gebruiken, omdat plantmateriaal niet uniform is. Een top kan meer THC bevatten dan een andere. Dan geld alleen het gemiddelde van de hele batch.

                        Comment


                          #13
                          Re: Einde wietpas

                          Die 15% is niet zo'n probleem. Bijna alle wiet in de shop zit onder de 10% met wat uitzonderingen van rond de 12-15%
                          Hetzelfde met hasj trouwens, wat dan die andere 85-90% in hasj is zou ik me meer zorgen over maken

                          Dit is weer zo'n non-maatregel, dat voorspelt weer veel goeds voor de toekomst.
                          Het nieuwe kabinet moet even laten zien dat ze er mee bezig zijn, maar in feite gebeurt er natuurlijk niets.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Einde wietpas

                              Mijn voorspelling in diverse topics dat de wietpas zou mislukken, blijkt dus uit te komen. Wat ik hier constateer is een strategische terugtocht. Echter, de kool en de geit, in dit geval Van Opstelten- moet gespaard blijven. Het doet me enigszins denken aan veldtochten in de Tweede Wereldoorlog. Toen de Duitsers door de geallieerden werden teruggegrongen en veldslagen verloren, noemden de Duitsers de diverse nederlagen, waardoor hun legers zich moesten terugtrekken "het front verkorten".

                              Comment

                              Bezig...
                              X