Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

    Korting op 420shop
    Ik vind het af en toe belachelijk, dat sigaretten en Alcohol(Lees zeer dodelijke middelen.) gewoon verkocht kunnen worden, waarmee veel dood en verderf mee word gezaaid, dat cannabis een beetje gedoogd vanaf 18 pas te koop is.

    Lees Alcohol:

    Agressie/Lever naar de klote/Hersencellen naar de klote/Levert niks op.

    Tabak:

    De grootste bullshit-drug die er is, je merkt er niks van en je verkloot je longen.

    Ik denk als jongeren gewoon puur wiet roken(Vaporizer,bong,pijpje,stickie.) dat de maatschappij een stuk zal verbeteren, de creativiteit zal omhoog gaan, de rust zal omhoog gaan, verder geloof ik niet in het verbieden van dingen in het algemeen, het zelfde met alcohol/tabak/heroine/crack/cocaine, als mensen dat willen doen hou je ze toch niet tegen.

    Als dit onderwerp niet in het juiste subforum aanwezig is, mijn excuses en verplaats hem aub

    Peace!

    #2
    Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

    Nou, als je de diverse topics beoordeelt op spelling en zinsopbouw, is de creativiteit al tot grote hoogte gestegen.

    Comment


      #3
      Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      Nou, als je de diverse topics beoordeelt op spelling en zinsopbouw, is de creativiteit al tot grote hoogte gestegen.
      Idd en het discutabel of de maatschappij verbetert met al die ongeletterden.hehe!

      Verder beetje vreemde vraag in deze woelige tijden van onze geliefde plant, daar gaat geen meerderheid van de kamer mee akkoord denk ik zo........
      Ook een beetje krom gedacht.
      Je zou ook kunnen stellen: Wiet is verboden voor personen onder de 18 jaar maar als ze het toch willen hou je ze niet tegen.

      Comment


        #4
        Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

        In frankrijk is de verkoop van alchool en tabak pas vanaf 18, en daar word behoorlijk streng op gecontroleerd, ik moet nog regelmatig mijn Id kaart te voorschijn toveren.

        Maar volgends mij waren ze dat in Nederland ook van plan, daar had ik iets van gehoord een tijdje terug

        Comment


          #5
          Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

          Ja er was een ruime meerderheid van de kamer dat ze de verkoop aan alcohol onder de 18 strafbaar wilde maken.
          Ik weet niet of het verstandig is om de cannabis leeftijdsgrens naar 16 te verlagen, stel je voor je loopt de shop in en hij zit vol met kinderen van 16, denk toch dat 18jaar een mooie minimale leeftijd.

          Comment


            #6
            Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

            Mwa, misschien zie ik het anders, en ik ben de leeftijd van 18 al gepasseerd, maar toch vind ik het soms krom dat alcohol/tabak, wel vanaf 16 verkocht mag worden(iniedergeval op dit moment.)

            Comment


              #7
              Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

              18 jaar is prima. Tot die tijd zijn je ouders verantwoordelijk voor jou, dus vraag of je ouders voor jou naar de coffeeshop willen gaan

              Comment


                #8
                Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                Ze zouden de grens naar 21 jaar moeten stelllen. Alcohol naar 18 jaar. tja, mooi streven. Geld is belangrijker.

                Dit alles met het oog op de ontwikkeling van de hersenen.
                Veel gestelde vragen over het forum
                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL
                "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                Comment


                  #9
                  Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                  Mensen hebben nu eenmaal de neiging tot grensverleggend gedrag. Stel, de leeftijd tot alcohol- en tabaksaankoop blijft gehandhaafd op 16 jaar. En de "wietleeftijdaankoop" gaat van 18 jaar naar 16 jaar. Dan gaan de 14-jarigen weer koeren dat al deze leeftijden moeten worden teruggeschroefd naar 14 jaar. Zo kun je ten eeuwige dage wel grenzen blijven verleggen. Ik heb bijvoorbeeld op 16 jarige leeftijd -tijdens een studentenuitwisselings programma- mijn rijbewijs in Californie behaald. Terug in Nederland moest ik echt wachten tot ik 18 jaar oud was om het in Amerika behaalde rijbewijs om te laten zetten in een Nederlands rijbewijs. En dan kon ik wel gaan liggen zeiken over rechtsongelijkheid: een Amerikaan van 16 jaar mocht destijds met een Amerikaans rijbewijs participeren in het Nederlandse verkeer, terwijl ik als 16 of 17 jarige Nederlander, eveneens in het bezit van een Amerikaans rijbewijs, dat niet mocht. (Internationale) wetgeving is nu eenmaal niet eenduidig. Als ik deelneem aan het verkeer mag ik, bijvoorbeeld op de fiets of een bromscooter, een bepaalde hoeveelheid alcohol hebben gedronken. Een kapitein van een mammoettanker mag zo ongeveer het dubbele op hebben, voordat de "max" is bereikt. Wie kan er een milieuramp veroorzaken? Ik op mijn fiets zeker niet. Bij piloten is de norm "zero-tolerance". En die "zero-toleance" eis zou naar mijn oordeel moeten gelden voor een ieder, zowel voor alcohol als voor drugs. Zolang je thuis zit, doe je maar waar je zin in hebt, maar zodra je de deur uitgaat, moeten er strenge regels zijn.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                    Hoppa, doe dan gelijk n verbod op tienermoederts ook, geen sex voor je 25e en na je 30e mag je pas onveilig neuqen..

                    Als we dan toch zo begaan zijn met de ontwikkeling van t individu en zijn potentiele bijdrage aan de maatschappij, durf dan gvd die lijn s door te trekken ook!

                    Iets aanbieden en tevens verbieden is niet te rijmen, vind je van wel, dan bende n halve zool.

                    Comment


                      #11
                      Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                      Flier, wat je nu aandraagt is een probleem van geheel andere orde. Een veehouder zal bijvoorbeeld genetica gebruiken van de meest waardevolle dieren. Waarom wordt er bij de voortplanting van de mensen niet gelet op de genetica? Wat is de kans dat de nieuwe wereldburger een wezenlijke bijdrage kan leveren aan het maatschappelijk produktieproces? Ik zal een voorbeeld aandragen (niet gechargeerd, maar gebaseerd op een praktijkervaring). Een 22 jarige client van mij, een ondernemer -weliswaar vrij dom, maar zeer ijverig- kreeg kennis aan een gescheiden dame, die 20 jaar ouder was. De dame had uit haar vorige huwelijk 3 kinderen, allen met een beperking. Ze is bovendien uit de ouderlijke macht ontzet. Binnen de nieuwe relatie is weer een kind geboren, wederom met beperkingen. De dame in kwestie zei: "we gaan net zo lang door, tot er een keer een "goeie" wordt geboren". Hoeveel miljoenen gaan die genetische monstruositeiten de maatschappij wel niet kosten? Als iemand niet met geld om kan gaan, wordt hij of zij onder bewind gesteld. Maar bij de instandhouding van het ras kan een ieder zo ongeveer zijn gang gaan.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                        Das pcies waar t m schort idd, selecteren, selecteren, selecteren behalve op onszelf.

                        Tja, als patient lever je de maatschappij nu eenmaal n hoop meer geld op dan als gezond iemand..

                        Doe mij maar n gezonde geestesziekte.


                        K weet niet meer hoe ik aan die link kom en of t geheel waar is maar vond m wel rete interessant.

                        http://www.hetgrotereplaatje.nl/cancer.html

                        Comment


                          #13
                          Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                          Selectie zit nu eenmaal ingebakken in de mens. Mensen die de algemene criteria overstijgen zoeken een partner die evenzeer aan deze criteria voldoet. Dus een mooi, intelligent mens kan kiezen voor een mooie en intelligente partner. En "onderdeurtjes" zijn aangewezen op andere "onderdeurtjes", omdat mooie intelligente mensen "onderdeurtjes" nog met geen kachelhoutje willen aanraken. Nochtans, mogen beide categorieen kinderen verwekken. Ik vind dit stuitend, omdat de afstand tussen de diverse bevolkingsgroepen steeds groter wordt. Waarom niet, net als bij de dieren kiezen voor volkomen genetica en wezens die daaraan niet voldoen van overheidswege dwingen tot sterilisatie? Als je een hond gaat kopen, kies je toch ook niet voor een scheel en kreupel dier met een mottige vacht? De maatschappij wordt steeds complexer: straatvegers en papiertjesprikkers zijn nauwelijks meer nodig. De maatschappij vraagt om mensen die de Nederlandse taal, het Engels, het Duits en het Frans redelijk beheersen en elementaire wiskundige vaardigheden hebben: dat zijn de criteria om je verder te ontplooien bij een vervolgstudie. Allen, die deze vaardigheden niet bezitten, zullen onderhouden moeten worden door lieden die deze vaardigheden wel bezitten. Op den duur geeft dat onvrede: waarom moet iemand die 4 keer modaal verdient meer betalen voor de zorg dan een bijstandstrekker? Bij de bakker is het krentenbolletje in prijs toch ook voor een ieder gelijk.

                          Ik gooi nu echt de knuppel in het hoenderhok: ik ben en blijf van oordeel dat mensen, waarbij toegestaan wordt om zich te kunnen voortplanten moeten voldoen aan het volgende criterium: ABOZHIS1. Voor zover je niet weet waar dit voor staat:
                          A = algemene lichaamsbouw
                          B = bouw van het bovenlichaam
                          O = bouw van het onderlichaam
                          Z = het gezichtsvermogen
                          H = het gehoorvermogen
                          I = intelligentie
                          S = geestelijke stabiliteit

                          Deze criteria worden ook aangehouden bij officieren, piloten, scheepskapiteins: allen moeten de factor 1 op dit gebied scoren. Het is toch van de zotte, dat mensen die op 1 of meerdere criteria de factor 5 scoren ook nog nakomelingen mogen verwekken.
                          Ik weet dat ik met deze gedachtengang Hittler benader: maar op "Untermenschen", die zich niet staande kunnen houden en de maatschappij klauwen vol geld kosten, zitten we toch ook niet te wachten? Welke toegevoegde waarde heeft een immigrant, die in een soepjurk rondloopt en de Nederlandse taal niet machtig is en enkele malen per dag moet knielen met het gezicht naar het Oosten en uiteraard in de bijstand zit, voor de Nederlandse samenleving? En dat terwijl zijn kinderen, zonder afgeronde opleiding, al rovend en stelend de straten onveilig maken?
                          Last edited by Xtreme; 5 November 2012, 11:52.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                            Dus eigenlijk is het een aanslag op de mensheid als je als ubermensch de intelligentie bezit om te beseffen dat het vrij arrogant is om op dit moment kinderen op deze wereld te zetten??

                            Comment


                              #15
                              Re: Kan de Cannabis-verkoop niet naar 16.

                              Als alle inwonenden van Nederland de ABOZHIS1 zouden bezitten, zou de Bijstand, de Zorgtoeslag, de Huurtoeslag, het Kindgebonden Budget en allerlei andere -in mijn ogen- walgelijke subsidies, kunnen worden afgeschaft. Laat de mensen toch hun eigen broek ophouden en niet afgunstig zijn op mensen die wel hard willen werken en door hun werk zich iets meer kunnen veroorloven. Het is toch van de zotte, dat mensen met een kinderwens, die zich financieel geen kinderen kunnen veroorloven kinderbijslag krijgen? Iemand die een hond wil en de kosten van het levensonderhoud van dit beest niet kan betalen, krijgt hij toch ook geen hondenbijslag?
                              Last edited by Xtreme; 5 November 2012, 13:26.

                              Comment

                              Bezig...
                              X