Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ben dom geweest, wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Ik ben dom geweest, wat nu?

    Korting op 420shop
    hallo, ik ben zo dom geweest om door aanraden van een kennis de kap van mijn electriciteitsmeter te doorboren met een diamantboor en dan een naald doorheen te steken zodat de schijf niet meer draaide. dat was dus 1 maand geleden, na 3-4 weken bleef ik met een heel k#t gevoel erover zitten, maar ik weet niet hoe ik dit nu kan herstellen.. ik heb degelijk stroom gejat maar ik ben paranoia dat ze dat gaan zien en achter me aan zullen gaan. anyways.. wat is het verstandigste om nu te doen? De hele kap mollen en de netbeheer bellen en vragen om een nieuwe of wat? Ik heb maar 1 klein tentje staan met een 400w en 1 plantje.. niks commercieels of bijzonders. Ik woon in een particulier huurhuis (vrije markt). Ik ben namelijk bang dat er ooit bij een netbeheercontrole of bij eventuele inval dit ontdekt gaat worden en dan krijg ik veel grotere sancties, dat vind ik allemaal niet waard met mijn 'setup'. ik wil het allemaal weer netjes en in orde hebben zonder te hoeven stoppen met mijn hobby. iemand tips of advies?

    #2
    Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

    lol.. deze maakt mijn dag.
    tweede deuk op een halfuur .. omg..
    mijn excuses voor het niet bijdragen tot je topic maar echt roflmao ..

    Comment


      #3
      Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

      lol dit heeft een hoog "hoe kun je zo stom zijn" gehalte. Als ik op 1 of andere manier in jou situatie terecht kwam zou ik idd wat anders aan dat ding mollen zodat je een nieuwe krijgt. Want ze zullen het echt niet netjes opvangen van "nou als hij het niet nog een keer doet zullen we dit door de vingers zien". Ik zou het gat als een grove beschadiging gaan slopen.

      Comment


        #4
        Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

        Oohww gast...BEZINT EER GIJ BEGINT!!! zodra je oogst binnen is alles afbreken, verwijderen (fysiek uit je huis incl je wiet)
        Dan zogenaamd wat gaan klussen in je meterkast en oh oeps met de slijptol oid per ongeluk de meter geraakt (precies over je gaatje). Dan moet je er wel flink doorheen. anders zien je gat nog. Of uitschieten met je hamer. Ik weet het anders ook niet. En NOOOOOOIT meer je meter slopen, dat is serieus wel het allerdomste wat je kan doen. Soms is op de blaren zitten een betere leerschool!!

        Oh en ondertussen je meter laten lopen en wat extra stroom verbruiken zodat het niet helemaal opzichtig wordt.
        Last edited by JiMBR0wsKi; 25 March 2013, 17:05.

        Comment


          #5
          Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

          Deze is echt goed sorry hoor maar serieus dan voor 400 w zulke stoten .
          Mss moet je eerst eens zien in je vriendenkring naar iemand zoeken die verstand heeft van deze zaken en je terplaatse raad kan geven .
          want zo een meterkast is toch verzegeld bij mijn weten want zomaar je kast mollen en dan zien dat je sporen gewist zijn vind ik ook al redelijk straf verhaal om aan electrabel of dergelijke instantie gaan wijs te maken .
          succes !!

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

            geef jezelf aan bij politie en stroomleverancier
            zo krijg je met de minste problemen 'n nieuwe meter.
            als ze er zelf achter moeten komen dan heb je 'n probleem waarschijnlijk.
            dan mag jij bewijzen dat je nog geen 5 jaar stroom jat zogezegd om het ff flink te overdrijven.

            succes
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

              is het een net gaatje of een gigantische, rafelige uitschotopening ? onopvallende plek of midden bovenop pal in het zicht ?

              als het 'onzichtbaar' is zou ik daar gebruik van maken > gaatje dichtmaken met iets wat goed uithardt, nauwkeurig bijkleuren en er met geen woord over spreken verder. Als je netbeheerder komt kijkt hij/zij naar de meterstanden en globaal naar de meter zelf, da's geen superduperinspectie met vergrootglas en vingerafdrukborsteltjes. Tenzij je daar reden voor geeft natuurlijk (door bv toch ietsjes meer dan die beschreven 400watt te hebben aangesloten, of door het pinnetje er maanden achter mekaar in te laten zodat er nauwelijks verbruik geregistreerd is)
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

                Voor een 400 watter met de meter klote, dan vraag je erom.
                Beter dat ze je pakken dan leer je er misschien wat van.
                Door dit soort grappen krijgt de hobbykweker het alleen maar moeilijker.
                Last edited by berry ryder; 25 March 2013, 17:54.
                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

                  Comment


                    #10
                    Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

                    hahahah schaam jezelf

                    Comment


                      #11
                      Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

                      Jaja alle betweters en moraalridders nog aan toe.

                      Ja hij is dom geweest en ja dat ziet hij zelf ook. Hij stelt zich kwetsbaar op en vraagt om hulp.

                      Ok, take the piss Rococo en ik zou wat doen met (een combinatie van) de adviezen die hierboven staan.

                      De naald is eruit en de meter loopt weer? Kijken of je het gaatje netjes dicht kan krijgen. Zo nee, dan na deze kweek per ongeluk je ding slopen en netbeheerder bellen. "Ik was een kastje (modem??) aan het ophangen en toen sloeg ik per ongeluk met de hamer zo een gat in de kap van mijn elekticiteitsmeter geslagen, kan dat kwaad?? Ik zou het fijn vinden als jullie even komen kijken."
                      Dan voor de zekerheid geen plantjes in huis hebben.

                      Anyway, succes en nooooit meer doen! Een 400W lamp is weinig vergeleken met alle computers, wasmachines, aquaria, zonnebanken, plasmaschermen, wasmachines/drogers en de rest. De huizen staan er VOL mee.

                      Laters,
                      B.

                      Comment


                        #12
                        Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

                        Als het kan, inderdaad proberen weg te werken met een geschikt middel.
                        Of een omkoopbare medewerker bij het elec.bedrijf zien te vinden.
                        Met de hamer uitschieten als je een modem/router ophangt lijkt ook enigszins aannemelijk.
                        Dan moet je daar na wel alle stoppen uit gooien en meteen "in paniek" het elec.bedrijf bellen.

                        Fotootje van de schade ?

                        10 weken 12/12, 400 watt, kost je zo'n 70 euro totaal.
                        Last edited by QnQ; 26 March 2013, 10:27.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

                          Als het echt een mini gaatje is wat je bijna niet ziet dan kan je ook doen als of je neus bloed
                          Ruim eerst alles op en bel dan je huurder en zeg hem dat je een vreemd gaatje hebt gevonden in de meter kast en dat je het net echt vertrouw
                          zorg wel dat alles van wiet uit je huis is .

                          Gr bella
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

                            Stukje op een anoniem blog plaatsen over de opkomst van de uiterst gevaarlijke electriciteitskastboorkever, en vervolgens helemaal in paniek (met gillen en al) bellen met je energieleverancier
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Ik ben dom geweest, wat nu?

                              ze moeten eerst maar eens aantonen dat de huidige bewoner dit gedaan heeft.
                              al zouden ze ooit een keer komen kijken dan is het nog aan hun om te bewijzen dat jij dit werkelijk gedaan hebt.
                              prettige wedstrijd maar dat kunnen ze niet bewijzen.
                              het gebeurt zelfs dat je als nieuwe huurder in een huis komt waar de meter al 10 x terug gedraaid is en waar verkeerde zegels of helemaal geen zegels op zitten.
                              op dat moment kunnen ze geen dader aanwijzen want het moet aantoonbaar zijn wie dit gedaan heeft.
                              een heterdaadje moeten ze hebben.
                              op het moment dat ze binnen komen en je tentje in beslag nemen kunnen ze wel moeilijk gan doen over stroom diefstal.
                              maar in hoeverre ze dit aan kunnen tonen is maar de vraag

                              Comment

                              Bezig...
                              X