Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legaal hennep kweken als sierplant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Belgie: Legaal hennep kweken als sierplant

Korting op 420shop
    Kijk, ik vind hennep een mooie plant. Ik heb al een muurtje met zijn verre neef vol, hop, maar zit te denken om ook een perceeltje naast de vijver te zetten. Omdat dit nogal zichtbaar is voor de buren, zou ik opteren voor hennep met een laag THC gehalte.

1) Mag dit? Ik heb al eens een paar plantages gaan bezoeken en telkens stond daar nogal veel info van de Vlaamse Overheid. Heb je toelating nodig om legaal deze THC arme plantjes te kweken of is dat enkel voor de industriŽle teelt?

2) Zou het opvallen moest ik na een aantal jaren daar toevallig een paar "andere" plantjes tussen zetten? Ik neem aan dat intussen al een paar keer de politie zal langs geweest zijn na "anonieme tips" en ik heb dan het verhaaltje van Peter en de wolf in gedachten...

Re: Legaal hennep kweken als sierplant

Ik weet niet of dit in belgie mag. Maar in vogelzaad zit vaak ook hennepzaad, als ze dat verkopen in belgie dan lijkt het mij wel okť.

Maar de politie kan denk ik niet het verschil zien/begrijpen tussen hennep en wiet.

Comment

Denk dat ze door onwetendheid de boel toch zouden rooien wanneer er een "tip" komt, of het nu industriŽle hennep of wiet is.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Yep, daarmee haal je het eind van de zomer niet.
        Wordt zonder pardon gerooid.

Zo'n agent kent het verschil niet, dat wordt pas later bekend na uitslag van het onderzoek.
        btw. Hennep ruiken je buren ook, het ruikt gewoon naar wiet, alleen wat minder, blijft nog steeds overlast.

Bedrijven hebben hier trouwens een vergunning nodig om hennep te kweken.
        Ik weet niet hoe het in BelgiŽ zit, maar je kunt altijd proberen een vergunning aan te vragen
        Last edited by QnQ; 23rd December 2013, 10:59.
        Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Bedrijven hebben hier trouwens een vergunning nodig om hennep te kweken.
          Ik weet niet hoe het in BelgiŽ zit, maar je kunt altijd proberen een vergunning aan te vragen
          Is in BelgiŽ ook het geval.
          Op vandaag zijn er maar een viertal landbouwers die het effectief verbouwen.

Hier is er eentje:

sigpic

Comment

Ik dacht dat er rond de 20 waren en wie googelt, die vindt:

http://www.vilt.be/Hennepteelt_Vlaam...t_van_cannabis

22 landbouwers kweken in BelgiŽ dus legaal hennep.

Nog interessanter is de kweekhandleiding die je hier vindt: http://www.vilt.be/application/vilt_...ault/34110.pdf

Interessant voor de kwekers onder ons of niet van toepassing op onze soorten? Geen flauw idee. Maar vanaf pagina 24 krijg je wat wettelijke info. Blijkbaar moet er een teeltmelding worden gedaan bij de Vlaamse Overheid. En krijg je nog een controle na de bloei waarbij 2 keer 50 plantjes op hun THC gehalte worden gecontroleerd. Ik neem aan dat het dus voor particulieren niet mag, gezien de strenge voorwaarden hier.

En wat de stank betreft... Hop heeft ook een zeer sterke geur hoor, dat mag dan weer wel

Comment

Ok, ik baseerde me op een nieuwsbericht van een tijdje terug die ik me nog herinner.
              Kan zijn dat het al een aantal jaartjes terug was.

Hop ruikt toch wel veel minder sterk dan cannabis hoor.
              sigpic

Comment

De vezelhennep die gekweekt wordt heeft niets te zien met wiet hoor (cannabis sativa) , wees gerust.
                Er was in 2013 een zekere doorbraak hiervan in BelgiŽ, enige probleem was het rooien van de planten... hiervoor had de boer een machine uit Nederland nodig.....

Comment

Ikaros ik weet niet waar je die shit van haalt, maare een goede 8 jaar geleden stonden in mijn geboortedorp de velden vol met vezelhennep dus die doorbraak is er al lang!

Toch stond er aan elk veld een bord met een tekst op waarin uitgelegd stond dat deze hennep niks waard is om te roken en voor andere doeleinden dienen.
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Mezelf even corrigeren: die 22 waren cijfers voor Vlaanderen en voor 2011 (in totaal 19,75 ha). In 2012 waren er nog maar 19 maar de oppervlakte ging naar 29,20 hectare. Bron: http://lv.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?fid=135

Vraag me wel af of na legalisatie men THC rijke soorten zou gebruiken. Zou er van deze teeltwijze voor de vezel (dicht op elkaar) nog iets van toppen overblijven, dat goedkoop te scheiden valt van de rest? Volgens mij gaan er altijd aparte recreatieve oogsten blijven bestaan.

Comment

Hmmm dacht dat belgie.juist.juist erger.was. dan nl maar blijkbaar. Niet vaagggggg

Comment

Sambalbei ik moet zeggen dat het echt niet fijn was, ik schrok me te pletter toen ik die velden zag jammer genoeg zijn er wel 5 van mijn mooie buiten dames door bestoven toen der tijd :-s

Comment

Zonde man je hebt ongetwijfeld nieuwe neer gepland

Comment

Neen ben aangifte gaan doen en ik heb die boer voor het gerecht gesleept :-p

Comment

het is inderdaad een mooie plant ik heb er zelf ook een paar in men tuin gezet vorig jaar , maar het word door politie gewoon aanschouwt als een wietplant dus als je buren het okť vinden zal er wel geen probleem zijn
                              vaak zijn de zaden van hennep (die je in bijna elke voedingswinkel kan kopen voor een appel en een ei ) gemasculeerd (tegenovergestelde van gefeminiseerd) dus als je er dan een vrouwelijke plant tussen zet word die bevrucht en heb je slechtere wiet maar het kan ook wel mooie kruisingen opleveren als je de zaden van je vrouwelijke plant oogst

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X