Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thuis jointje roken?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Thuis jointje roken?

    Het is volgensmij 30 gram thuis, 5 gram op zak.
    Daarnaast moet je gewoon geen overlast veroorzaken, dan is het praktisch gezien gewoon hetzelfde als een sigaret, ook gewoon toegestaan (mits je niet in een flat woont o.i.d., volgensmij is/wordt dat ook verboden)

    Comment


      #17
      Re: Thuis jointje roken?

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcoPM View Post
      Het is volgens mij 30 gram thuis, 5 gram op zak.
      Nee 5 gram mag je kopen in de coffeeshop, je mag dit niet vervoeren (nog geen grammetje)
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #18
        Re: Thuis jointje roken?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
        Nee 5 gram mag je kopen in de coffeeshop, je mag dit niet vervoeren (nog geen grammetje)
        Nee?
        Dat is niet goed om te horen, maar wel handig om te weten .

        Comment


          #19
          Re: Thuis jointje roken?

          Het veranderd de situatie niet, je zal zelden een overijverige agent iedereen die een coffeeshop uitloopt controleren. Dat is dweilen met de kraan open...
          Een agent kan je wiet of hasj in beslag nemen, maar je zal niet vervolgd worden.
          de kans acht ik klein dat ze je zonder reden staande houden en je stash afpakken.
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #20
            Re: Thuis jointje roken?

            Inderdaad, de politie is hier vrij coelant over. Ben zelf wel eens met jointje op de fiets aangehouden (achterlicht vergeten aan te zetten). Was verder geen probleem, kreeg waarschuwing voor achterlicht en ik mocht weer door.

            Het is natuurlijk afhankelijk van de politieagent(e) in kwestie. Maar ook de manier waarop jij overkomt. Ben je 16 jaar, rij je op een opgefokt scootertje rond en reageert "opgefockt" dan moet je niet vreemd staan te kijken als de politie wat minder vriendelijk is

            Comment


              #21
              Re: Thuis jointje roken?

              als je binne blow geen probleem buiten ligt er aan in breda zijn ze er niet blij mee een vriend van mij kreeg boete voor het draaien wat volgens mij niet hij was bezig met draaien en ze hadde blijkbaar op camera gezien (zaterdag avond) ja kans dat je boete krijg

              Comment


                #22
                Re: Thuis jointje roken?

                Ik moet zeggen dat ik nog nooit "echt" problemen heb gehad met de politie in breda, Zolang je niemand tot last bent en niet op ongewenste plekken blowt...

                In het park bijvoorbeeld kan je gewoon je gang gaan, het ligt eraan wie je tegen komt, op welk moment en hoe je erop reageert. Zolang je boven de 18 bent zal je minder snel worden lastig gevallen.

                wss heb ik ook wel geluk gehad, ben meerdere keren gezien met een blowtje, meestal kreeg ik als reactie of ik hem uit wilde maken of stoppen met draaien

                Oorspronkelijk geplaatst door NoNameForMe View Post
                Inderdaad, de politie is hier vrij coelant over. Ben zelf wel eens met jointje op de fiets aangehouden (achterlicht vergeten aan te zetten). Was verder geen probleem, kreeg waarschuwing voor achterlicht en ik mocht weer door.
                Ik vind het gevaarlijker om Zonder fietsverlichting te rijden dan Met joint
                Last edited by Jointjedraaien; 6 May 2009, 17:39.
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #23
                  Re: Thuis jointje roken?

                  Volgens mij mag je officieel wel buiten blowen (zelfde als roken), maar denk dat als een politieagent(e) het ziet dat ze wel beter op je letten voor iets waar je ze wel een boete voor kunnen geven of voor kunnen oppakken. En ik denk dat als je op een plek staat waar veel kinderen komen dat ze je vriendelijk verzoeken ergens anders te gaan blowen.

                  Comment


                    #24
                    Re: Thuis jointje roken?

                    Ik hoorde gisteren dat wijfie van het hennepmuseum in Amsterdam vertellen dat je NIET buiten mag roken, alleen in de shop of thuis....
                    She gives me the Blues ...

                    Comment


                      #25
                      Re: Thuis jointje roken?

                      Ik ging met mijn maat naar de mcdonalds hier in Brugge, en we stoppen aan de kant van de weg, voor een jointje te smoren voordat we gingen eten.
                      Plots komt er in tegenstaande richting een combi gereden richting ons. Mijn maat panikeert een beetje, en start meteen z'n auto, en begint te rijden.
                      Die flikken paseern ons, en uiteindelijk draaien ze om. Mijn maat zet de vensters open omdat er echt veel rook hangde, en hij smeet tochwel zijn joint + 5gram door het raam, waardoor ik in reflex ook mijn 5gram wegsmijt.
                      Nu zien we die flikken niet meer achter ons, en rijden we verder, plots zien we hem wel komen, zeer snel met blauwe lichten en sirines, wij worden meteen tegengehouden.

                      En hij zei, geef t nu maar meteen af. Ik van dommetjes gebaren, die kutflik mij volledig fouilleren, en de auto ook. Vind uiteindelijk niks. Maar ze hebben wel mijn maat opgepakt, en een drugstest gedaan op weed, en hij was 2 weken z'n rijbewijs kwijt.

                      En dat gebeurd dan hier in Belgie wtf

                      Comment


                        #26
                        Re: Thuis jointje roken?

                        Oorspronkelijk geplaatst door eclipx View Post
                        Ik ging met mijn maat naar de mcdonalds hier in Brugge, en we stoppen aan de kant van de weg, voor een jointje te smoren voordat we gingen eten.
                        Plots komt er in tegenstaande richting een combi gereden richting ons. Mijn maat panikeert een beetje, en start meteen z'n auto, en begint te rijden.
                        Die flikken paseern ons, en uiteindelijk draaien ze om. Mijn maat zet de vensters open omdat er echt veel rook hangde, en hij smeet tochwel zijn joint + 5gram door het raam, waardoor ik in reflex ook mijn 5gram wegsmijt.
                        Nu zien we die flikken niet meer achter ons, en rijden we verder, plots zien we hem wel komen, zeer snel met blauwe lichten en sirines, wij worden meteen tegengehouden.

                        En hij zei, geef t nu maar meteen af. Ik van dommetjes gebaren, die kutflik mij volledig fouilleren, en de auto ook. Vind uiteindelijk niks. Maar ze hebben wel mijn maat opgepakt, en een drugstest gedaan op weed, en hij was 2 weken z'n rijbewijs kwijt.

                        En dat gebeurd dan hier in Belgie wtf

                        Tja, zelf vind ik dit wel een goede straf wat ze je maat hebben gegeven, ik vind stoned of high (of op weg naar 1 van beide) zowieso niet goed samengaan met deelnemen in het verkeer.. zo denk ik ook over het gebruik van alcohol.


                        Greetz,,

                        Comment


                          #27
                          Re: Thuis jointje roken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joeri View Post
                          Tja, zelf vind ik dit wel een goede straf wat ze je maat hebben gegeven, ik vind stoned of high (of op weg naar 1 van beide) zowieso niet goed samengaan met deelnemen in het verkeer.. zo denk ik ook over het gebruik van alcohol.


                          Greetz,,
                          Ik vind dat gewoon weed en rijden meevalt. Relaxter, maar je let ook op alles. Als je alcohol drinkt en dan rijd, dat is een ander verhaal

                          Comment


                            #28
                            Re: Thuis jointje roken?

                            Oorspronkelijk geplaatst door eclipx View Post
                            Ik vind dat gewoon weed en rijden meevalt. Relaxter, maar je let ook op alles. Als je alcohol drinkt en dan rijd, dat is een ander verhaal
                            Heb je wel gelijk in.. Maar voor sommige mensen geldt dat als ze relaxt(er) zijn, ze minder opletten (sommige mensen, niet alle dus).

                            Comment


                              #29
                              Re: Thuis jointje roken?

                              ik ben meerdere malen met vrienden gefouilleerd waarbij wiet was gevonden. Soms zelfs meer dan 5 gram. Ze mogen het geloof ik niet afpakken als je minder dat 5 gram bij je hebt. Eigenlijk heeft t meer te maken door wat voor jood je word aangehouden

                              1 love

                              Comment


                                #30
                                Re: Thuis jointje roken?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
                                5 Planten is niet legaal, het word gedoogd.

                                Dat wil zeggen als je niet meer dan 5 planten hebt word je niet strafrechtelijk vervolgd, De planten kunnen wel in beslag genomen worden.

                                Thuis een jointje roken moet iedereen lekker zelf weten, zolang je geen overlast veroorzaakt is er geen probleem toch...
                                Ik dacht dat je 30 gram thuis mag hebben liggen voor eigen gebruik!


                                inder daat je mag 30 grom heben liche met zak denk hier aan want je zak wort ook mee gewoogen en zorg dat je het niet in alemaal zakjes hept is er niks aan de hand

                                Comment

                                Bezig...
                                X