Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thuis jointje roken?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Thuis jointje roken?

    Wettelijk gezien mag je inderdaad niet met wiet/hash over straat lopen, m.a.w. je mag het niet vervoeren. Tot een max van 5 gram wordt je niet vervolgd, tot een max van 30 gram ben je in overtreding, in beide gevallen mag de politie het spul in beslag nemen. Maar dat ligt natuurlijk weer aan jouw houding tegenover oom agent en zijn humeur
    Volgens de wet mag je alleen wiet/hash gebruiken thuis of anders in een daarvoor bestemd gebied (cofeeshop dus o.i.d.). Leuk detail hieraan is dat er in de horeca, waar coffeeshops ook bijhoren, niet meer gerookt mag worden......beetje vreemd dus. Komt er dus op neer, of thuis roken of bluntjes roken in de coffeeshop.
    Bovenstaande is nl wetgeving.

    Gedogen sucks......net zoals coffeeshops het wel mogen verkopen maar niet mogen inkopen....dat moet weer via de achterdeur.

    jruskes
    Homer

    Comment


      #32
      Re: Thuis jointje roken?

      deze reactie geld voor nederlandse bewoners: ondertussen ben ik in 2,5 jaar smoken een paar keer tegen de politie aangelopen met een joint. heb nog nooit een boete ervoor gekregen. 2 scenario's:

      ik zat met wat vriende buite een joint te roke, politie komt aan, vraagt om indentiteit, stelt wat vragen.... geen problemen
      locatie: in buitenste wijken van maastricht(niet DE buitenwijken)
      hoeveelheid cannabis: in totaal nog niet eens 5 gr.(gram per persoon.)
      hoeveelheid mensen: 5

      ik zat mer wat vriende buite een joint te roke, politie komt op scooter aan, vraagt niet om indentiteit, stelt gfeen vragen, hup neemt hij mijn nog-niet-gerolde-joint in beslag en de rest van het zakje.... PROBLEEM
      locatie: centrum maastricht
      hoeveelheid cannabis: in totaal 20(n.v.t.) ik zelf had 1 gram.
      hoeveelheid mensen: 10

      het verschil ligt hem in de locatie en de hoeveelheid mensen.
      in scenario 1 waren er weinig/geen mensen die er last van hadden. niemand heeft geklaagd, en wij hebben zelf laten zien dat we geen overlast willen veroorzaken.
      in scenario 2 zaten we in het centrum, dus veel mensen die er potentieel last van kunnen hebben. er klagen vaker mensen over overlast, dus lijkt dat het wij "schijt" hebben aan overlast.

      als je aantoont dat je geen overlast wil veroorzaken, je op plek bent waar weinig mensen zijn en geen andere overlast(rommel, geluid e.d.) veroorzaakt, wordt het zowiezo gedoogd.
      ik moet er wel bij zeggen dat die wout in het centrum nors was, en die buiten het centrum jong en aardig was.

      dus vermijd oude zeikzakkenXD

      Comment


        #33
        Re: Thuis jointje roken?

        wil even kort verhaal vertellen over wat een goede maat van mij heeft meegemaakt in beveren,op een zaterdag nacht kwam hij terug gefietst van een avondje stappen,al rokend (jointje) merkt hij op dat er iets verder een alcoholcontrlole plaats vind,hij weet dat zijn voorlicht niet goed werkt en stapt af van zijn fiets,al wandelend fiets aan de hand passeert hij langs de controle tot een agent hem opmerkt en tot bij hem roept,na een korte keuring van zijn fiets ziet de agent het defecte licht en vraagt of hij gedronken heeft,hij zegt nee,maar wel een jointje gerookt,daarbij besluit de agent hem te contrloleren en foilleren,besluit,3,5gram wiet op zak onder invloed rijden (fiets aan de hand is bestuurder) en defect licht ,wiet terug gekregen dat wel,maar een boete van 1500euro
        wij hebben hier lang mee gelachen maar is het dit wel?
        you got to smoke tha weed,weed,weed,give me a rizla please,please,please

        Comment


          #34
          Re: Thuis jointje roken?

          High, Ik stapte uit de metro in Amsterdam en liep het perron af. Bij de uitgang stond de spoorwegpolitie iedereen te fouilleren. Ik had 5 gram hash en een puurpijpje op zak. Tja men hart bonke me in de keel toen ik aan de beurt was, dacht zo Monty nu zal je wel alles kwijt zijn en beboet worden. Agenten foulierde me en vonden natuurlijk de hash en de pijp. maar ik kreeg deze weer netjes terug. ze waren alleen op zoek naar steekwapens. Pfffff


          Wat ik niet zo groed begrijp is dat je wel 3 gram mag kopen in de sjop maar niet mee over straat mag. Dus moet je die 3 gram dan in de sjop opsmoren. Lijkt me dat als je dan buiten komt je ook een gevaar int verkeer bent. Wazige wetgeving hoor.

          Comment


            #35
            Re: Thuis jointje roken?

            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            High, Ik stapte uit de metro in Amsterdam en liep het perron af. Bij de uitgang stond de spoorwegpolitie iedereen te fouilleren. Ik had 5 gram hash en een puurpijpje op zak. Tja men hart bonke me in de keel toen ik aan de beurt was, dacht zo Monty nu zal je wel alles kwijt zijn en beboet worden. Agenten foulierde me en vonden natuurlijk de hash en de pijp. maar ik kreeg deze weer netjes terug. ze waren alleen op zoek naar steekwapens. Pfffff


            Wat ik niet zo groed begrijp is dat je wel 3 gram mag kopen in de sjop maar niet mee over straat mag. Dus moet je die 3 gram dan in de sjop opsmoren. Lijkt me dat als je dan buiten komt je ook een gevaar int verkeer bent. Wazige wetgeving hoor.
            Die wetgeving is sowieso raar. Ik heb overigens geen problemen gehad met smurfen. Wel een paar keer dat we gewoon zitten te hijsen en dat ze naar ons toe komen, maar dat was alleen om ons naar een andere plek te jagen, de joint(s) mogen we altijd gewoon houden.
            Ze hebben nog nooit iets afgepakt.

            Comment


              #36
              Re: Thuis jointje roken?

              Je moet iig wel uitkijken dat je niet in de buurt van deze dingen blijft..

              Comment


                #37
                Re: Thuis jointje roken?

                Ik Sta altijd bij me,n oom achter in de schuur te roke
                lekker relaxen enzo togh?
                smook ook wel es op straat op de fiets ma niemand heeft last van me -.-
                en nog nooit aangehouden en dat laten we ook zo denk ik

                Comment


                  #38
                  Re: Thuis jointje roken?

                  Vorige keer was ik aardig dronken op stap in breda.....

                  Toen gebeurde er een ongeluk bij het park en ik zat net met wat vrienden een joint te rauchen in het park toen de cafe`s gesloten waren........

                  Wij er naar toe ik stond gewoon met die joint in me hand naast een agent die het publiek op afstand hield ( had eigenlijk niet eens door dat dat eigenlijk wel eens link zou kunnen zijn)

                  Hij zij er niks van....... maarja misschien had hij het ook wel helemaal niet door ofzo
                  NLX outdoor kweek 2011
                  Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                  De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                  Comment


                    #39
                    Re: Thuis jointje roken?

                    Waarschijnlijk had jouw joint op dat moment geen prioriteit voor die agent.

                    Comment


                      #40
                      grow da weed, smoke it's buds

                      Comment


                        #41
                        Re: Thuis jointje roken?

                        In heel veel wijken hier in Rotterdam geld een plaatselijk blow verbod.
                        Als je niet op straat zou mogen blowen waarom zouden ze dat een plaatselijk blow verbod laten gelden.
                        Dus dan denk ik dat het wel mag op straat.
                        En ik heb ook wel is ergens gelezen dat je gewoon mag blowen op straat als er maar niemand last van heeft.

                        Comment


                          #42
                          Re: Thuis jointje roken?

                          Het is inderdaad vreemd dat daar een blow-verbod is als het algemeen in het openbaar ook verboden is...

                          woensdag 30 november 2005
                          DEN HAAG - De Kamer wil dat blowen op straat verboden wordt. Een voorstel van de VVD en de ChristenUnie heeft de steun gekregen van een meerderheid van de fracties.




                          De twee partijen willen met het verbod de verloedering van openbare ruimten,zoals stations, aanpakken.

                          De ChristenUnie hoopt bovendien dat het drugsgebruik zal afnemen.De VVD heeft niets tegen het roken van hasj zolang dat in een coffeeshop of thuis gebeurt.

                          Minister Donner van Justitie ziet een blowverbod voor openbare ruimten niet zitten.Volgens de bewindsman zijn er niet genoeg agenten om te controleren of het verbod wordt nageleefd.
                          zie ook een topic op fok

                          google: blowen op straat
                          Veel gestelde vragen over het forum

                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment

                          Bezig...
                          X