Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wetgeving Belgiė

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46

    Comment


      #47

      Comment


        #48
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Giel View Post
          OK, maar nu mijn situatie.

          jarenlang dakdekker geweest, de grenzen gaan open voor de Polen. Waar ik eerst netjes ruim 2000 euro per maand verdiende en goed voor mezelf kon zorgen. De Polen gaan letterlijk voor 2,50 euro al ons voorbereid werk doen (daken isoleren, voorbereiden, opruimen etc) dus wij mochten voor steeds minder geld alleen nog ff komen om het dak dicht te stoken, dag 2000 euro per maand. Dat werd natuurlijk vele stukken minder, maar de regering dacht er serieus over na om de grenzen nog verder open te gooien! Dan komt er vervolgens een crisis overheen en de hele bouw stortte in, waar ik eerst nog voor mezelf en me vriendin kon zorgen kon ik toen alleen nog hopen niet ontslagen te worden. Dat gebeurde wel maar mijn baas had nog wel die goedkopen Polen in dienst, en zo was het op veel plekken. Kon ik nog een jaar als assistent bakker bij een peperkoek fabriek werken (niks mis mee, blij dat ik kon werken). Na een jaar fabriek voor de helft dicht en verhuisde dat naar Friesland. Al 2 jaar zit ik in de bijstand (waar je gewoon moet solliciteren dus wat ik ook doe). Mijn vriendin moest verhuizen vanwege de kosten en recht op bijstand, langzaam aan lijkt het weer wat beter te gaan, maar nog zit ik thuis. En dan stem ik rechts ja! Van mij mogen de grenzen dicht, en nee ik ben geen neo nazi heb gewoon "gekleurde" vrienden. Maar ik vind dit belangrijker als maar links willen stemmen om de discussie over wiet levendig te houden. Die hele wiet wetgeving kan me gestolen worden, hier word al jaren wiet gekweekt zonder die hele klote overheid. En of het nou legaal word of niet, wiet zal nooit meer verdwijnen en met de tijd (wanneer geld steeds belangrijker word) zal de overheid de strijd tegen wiet zelf staken (en anders de politie zelf wel). Overvallen, berovingen, geweld, etc daar wil het volk dalingen in zien. En nu de medische kant van wiet pas echt onderzocht en bekend word zal het steeds "normaler" worden voor de niet blowende burger. Die Ivo zit er ook geen 100 jr. meer. Dus als je alleen links wil stemmen om die discussie maar levend te houden, wie is er dan verstandig?



          2 jr. bijstand is eigenlijk maar bijna 1,5 jr. Net nagekeken.
          Dus als er Polen met je werk gaan lopen en de criminaliteit stijgt is rechts stemmen wel verstandig?

          Comment


            #50
            Grow bitch! Grow!

            Comment


              #51

              Comment


                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door Giel View Post
                Wat doet links dan aan criminaliteit? De grenzen nog verder open zetten, de criminelen IN Nederland hebben ze al niet onder controle. Dus de grens open zetten om vervolgens de zakkenrollers bendes en georganiseerde auto diefstal bendes het nog makkelijker maken. De andere Polen ontwijken de belasting dienst door zwart te werken, niet vervolgen want ze zijn weg als ze betrapt worden. Zowel links als rechts bakt er niks van en dat zal ook nooit niet veranderen, want die perfecte wereld die iedereen wil bestaat niet of komt er nooit, maar ik wil het die gasten wel zo moeilijk mogelijk maken. Maar gezien ik in de bijstand zit zou je daarvoor weer links moeten stemmen, rechts denkt daar weer anders over. En zo blijf je bezig.

                Ik stelde je volgende vraag :
                Dus als er Polen met je werk gaan lopen en de criminaliteit stijgt is rechts stemmen wel verstandig?
                Ik vroeg niet om me te beantwoorden met een vraag en hetgeen wat ik vroeg te ontwijken.

                Btw, sinds wanneer bestonden er in het verleden regeringen met enkel linkse partijen? Hetgeen wat je daar opnoemt is evenzeer mee door rechts veroorzaakt, die open grenzen politiek is er niet gekomen door linkse partijen alleen he!
                Die open grenzen zijn er gekomen door het verdrag van Maastricht en het Schengenakkoord.
                En zoals je zelf zegt, je zou niet eens bijstand hebben moest rechts volledig aan de macht zijn.

                Comment


                  #53

                  Comment


                    #54
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #55
                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                      Last edited by Giel; 12 October 2014, 17:20. Reden: Dubbel post.
                      Grow bitch! Grow!

                      Comment


                        #56

                        Comment


                          #57
                          Grow bitch! Grow!

                          Comment


                            #58

                            Comment


                              #59

                              Comment


                                #60
                                http://www.belgium.be/nl/gezondheid/...ving/cannabis/


                                Cannabis is geen wettelijk toegelaten stof maar de overheid benadert het probleem met een zekere tolerantie. Een meerderjarige persoon mag maximaal 3 gram cannabis bezitten voor persoonlijk gebruik, behalve als:
                                zijn gebruik problematisch is (het gebruik is niet meer onder controle)
                                hij overlast veroorzaakt voor de gemeenschap (in een gevangenis, een school …)
                                hij cannabis gebruikt in de aanwezigheid van minderjarigen
                                Voor minderjarigen (jonger dan 18 jaar) geldt een andere aanpak: als een minderjarige op het bezit van cannabis wordt betrapt, wordt sowieso een proces-verbaal opgesteld en worden de ouders altijd op de hoogte gebracht.

                                Strafvervolging

                                Strafrechtelijke vervolging van cannabisgebruikers is aan de orde als:
                                het gebruik gepaard gaat met een specifieke risicosituatie (bijvoorbeeld een voertuig besturen onder invloed van drugs) of andere delicten
                                de teelt van de drug wordt vastgesteld (in principe leidt de teelt voor persoonlijk gebruik – een enkele plant – niet tot vervolging)
                                er sprake is van drugstrafiek
                                Een strafsanctie is dus pas een laatste maatregel. Meestal proberen politie en gerecht cannabisgebruikers de weg te wijzen naar een adequate begeleiding.







                                Lees: het oude beleid blijft voorlopig van kracht, tot Koen Geens een nieuwe richtlijn uitvaardigt. Dat kan morgen zijn, dat kan binnen 4 jaar zijn, dat kan nooit zijn.

                                Comment

                                Bezig...
                                X