Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgie: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

    Korting op 420shop
    In de bus op de terugweg van Sittard werd een kameraad van mij betrapt met 5 gram cannabis gehaald uit de shop. Volgens de politie moet hij afwachten of er een brief komt om te weten of hij vervolgd zal worden. Ik vraagt je me hoe groot de kans is dat dit zal gebeuren en wat zijn de mogelijke gevolgen ?
    Heeft iemand een zelfde ervaring ? Hij heeft nog nooit problemen gehad voor de rest met de politie , en hij is 20 jaar. Er werden ook geen vingerafdrukkingen genomen of zo.


    #2
    Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

    Dat is knudde

    Gevolgen: wiet kwijt, als je kameraad afstand doet / heeft gedaan gebeurd er waarschijnlijk niets, oom agent heeft het een beetje aangedikt denk.

    Kan toch niet zo zijn dat anno 2014 je voor de rechter moet verschijnen omwille een zakje wiet

    Nou maar weer snel terug dan naar Sittard dan


    Succes
    sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

    Comment


      #3
      Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

      Het is probleem is dat het meer dan 3 gram is ( max hoeveelheid persoonlijk gebruik in Belgie ) en dat hij ook nog es het land binnenkomt.
      Want hier (
      http://www.vad.be/alcohol-en-andere-drugs/wetgeving/meerderjarigen-cannabis.aspx ) lees ik het volgende :
      Bij invoer

      Comment


        #4
        Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

        lees ik het volgende :
        Bij invoer, vervaardiging, vervoer en aanschaf van cannabis niet voor persoonlijk gebruik

        Ik denk dat ze bedoelen grote hoeveelheden kilo's

        Ze weten echt wel het verschil tussen recreanten en handelaren, zou me ook niet te druk maken hierover


        Groetjes Hortuz

        P.S. had je je al voorgesteld https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-Introduction
        Last edited by Hortuz; 23 October 2014, 18:47.
        sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

        Comment


          #5
          Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

          Je zal er wel niks meer van horen.dat kost de staat alemaal te veel geld. en ze hebben zo all teveel werk met echte criminelen. Live in peace dude

          Comment


            #6
            Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

            2 jaar geleden voorgehad met een kleine 7 gram, niets van gehoord...

            Comment


              #7
              Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

              Been there, done that, no sorrows mate... Een schrikeffect(met mogelijke straffen) doet ook al veel met een mens, hetgeen je krijgt van zo een ervaring. Moest je iemand omver rijden of schade veroorzaken onder invloed van wiet, dan pas heb je het gescheten.

              Comment


                #8
                Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

                Zou er zeker mijn slaap niet voor laten

                Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

                  Daarbij gaat het om de wet in Belgie ? Sittard is toch echt Nederland, afstand van doen volstaat.

                  Nederland mag je als persoon maximaal 5 gram bij je hebben, zonder dat dit rechtelijke gevolgen heeft.

                  Comment


                    #10
                    Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

                    je mag het niet mee de grens over nemen.
                    als belg blijf je niet met 5 gram wiet rondhangen in nederland tot die opgerookt is voor je de grens over gaat.
                    je gaat dus wiet smokkelen om het zo maar ff uit te drukken.
                    en het uitvoeren van wiet is nu eenmaal strafbaar.
                    egaal hoe je het probeert te verbloemen je weet vooraf dat het niet mag.
                    gezien jullie leeftijd zal oom agent je flink bang hebben willen maken om er voor te zorgen dat jullie hier geen gewoonte van gaan maken!

                    niet eerst door rood rijden en dan pas vragen wat de boete gaat kosten als je gepakt bent in ieder geval!
                    kan je veel geld besparen.
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #11
                      topic.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Betrapt met 5 gram cannabis ( uit de shop gehaald)

                        Das wel heel zuur, gewoon helemaal niets meer bij je mogen hebben.

                        Comment

                        Bezig...
                        X