Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Medicinale cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgie: Medicinale cannabis

    Korting op 420shop


    Op dit moment is het gebruik van cannabis als medicijn in ons land enkel toegelaten in het kader van wetenschappelijk onderzoek. Het nieuwe KB moet dat opentrekken naar verdeling via de apotheek voor goedgekeurde geneesmiddelen.


    Heel wat commissieleden hadden daar vragen voor De Block, na de heisa rond de nultolerantie voor drugs uit het regeerakkoord. "Ik ben zelf altijd tegen een gedoogbeleid voor cannabis geweest en dat strookt perfect met het regeerakkoord. Ik heb als dokter steeds gewezen op de verslavende en kwalijke gevolgen", beklemtoonde ze. Van onenigheid met N-VA-voorzitter Bart De Wever en de coalitiepartners was volgens haar geen sprake.



    #2
    Re: Medicinale cannabis

    Misschien krijgen ze dan toch een beetje verstand, en snappen ze dat veel mensen er echt baat bij zouden hebben.
    Maar EERST zien dan geloven, wil wel eens weten hoelang het duurt voor we daar zijn.

    Comment


      #3
      Re: Medicinale cannabis

      toch zou ik voor een aantal zaadjes en een tent gaan i.p.v. de apotheek, dat is een stuk voordeliger...
      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

      Comment


        #4
        Re: Medicinale cannabis

        tuurlijk Ilikebigbuds,

        Maar we moeten ergens beginnen natuurlijk, ik denk dat veel mensen zelf hun eigen medicijnen gaan growen,
        De staat gaat sowieso weer zijn graantje meepikken, ben benieuwd wat een grammetje mediwiet gaat kosten in de apotheek

        Comment


          #5
          Re: Medicinale cannabis

          Ben benieuwd waar ze dat gaan halen.

          Comment


            #6
            Re: Medicinale cannabis

            was ik juist ook aan het denken iemand moet het kweken..
            vrijwilliger nr # 1

            Comment


              #7
              Re: Medicinale cannabis

              De belgische (ja,zonder hoofdletter) staat zal dat dan wel doen,en ze zullen er wel voor zorgen dat de grootste winsten naar de henzelf zullen gaan,er zal pas gelegaliseerd worden als alles achter de schermen verdeeld en bepaald is,niet eerder.
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

              Comment


                #8
                Re: Medicinale cannabis

                hallo
                Dit kan mss de aanzet zijn van het legaliseren van medicinale wiet in Belgie .
                Hopelijk wordt dit ook realiteit en blijft het niet bij een voorstel
                grtz schudder

                Comment


                  #9
                  Re: Medicinale cannabis

                  Ja, tis dat. De KB is er nog niet door.

                  Comment


                    #10

                    Sativex is een oromucosale spray (werkend op de orale slijmvliezen), bedoeld voor sublinguale toepassing.
                    Het medicijn is in principe een tinctuur van cannabisolie en bevat THC en CBD in vrijwel gelijke hoeveelheden: elke spray bevat een vaste dosis van 2,7 mg THC en 2,5 mg CBD.


                    Bron.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Medicinale cannabis

                      Bedankt voor de info Mr Q.

                      Comment


                        #12
                        Re: Medicinale cannabis

                        En hoe is die zelf te maken?

                        Hebben die een speciaal soortje omdat de cbd vrijwel gelijk is?

                        Comment


                          #13
                          Re: Medicinale cannabis

                          Een update over Sativex :


                          Sativex of placeboGW maakt zich nog geen zorgen

                          De teleurstellende testresultaten zorgden vorige week in eerste instantie voor een flinke koersdaling op de beurs voor aandelen GW Pharmaceuticals.
                          Die staan sinds 2013 genoteerd aan de beroemde Nasdaq-beurs op Wall Street.
                          Later herstelde de koers zich weer, nadat het bedrijf een veelbelovende update gaf over een ander cannabismedicijn: Epidiolex, wat epilepsie bij kinderen behandelt.
                          Maar ook over Sativex blijft GW hoopvol, ondanks de mislukte test, zo maakte topman Justin Gover bekend.


                          [Bron]
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Medicinale cannabis

                            Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post
                            was ik juist ook aan het denken iemand moet het kweken..
                            vrijwilliger nr # 1
                            - hahahaha hier ook ene vrijwillige aanwezig

                            Comment


                              #15
                              Re: Medicinale cannabis

                              Ik kweek een soortje voor mijn tante nou, ze heeft chronische pijnen en is niet geholpen met pillen(medicijnen). Ik heb nu Candy kush staan...is speciaal voor pijnen. Je hebt echt verschillende soorten mediwiet......speciaal ontwikkeld voor zo'n dingen. Ik hoop dat mijn tante ermee geholpen is... Groetjes fellow Growers.... De cbd waarde in deze soort is gelijk aan de thc waarde ...
                              Last edited by slimmentim; 9 January 2017, 20:03.
                              Sli Ti Asks Why

                              Comment

                              Bezig...
                              X