Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binnenkweek legaal of niet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    binnenkweek legaal of niet

    Korting op 420shop
    Ik zou graag een micro kwekerijtje thuis beginnen in kast of dergelijk alleen me pa wil eerst dat ik ergens aan kan tonen dat het niet strafbaar is. Hebben jullie verstand van hoeveel planten je mag hebben of ze onder lampen mogen staan enz. ?

    #2
    Re: binnenkweek legaal of niet

    Binnekweken is in Nederland als in Belgie verboden! Jammer genoeg wel.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: binnenkweek legaal of niet

      dan word het volgend jaar maar plantjes zette want buitenkweek is tog wel gedoogd ?

      Comment


        #4
        Re: binnenkweek legaal of niet

        Ja in nl dacht ik tot 5 planten.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: binnenkweek legaal of niet

          en als ik nu op me dak een klein kweekhuisje bouw en dat isoleer met verwarming enz. zou het dan als buiten of binnenkweek worden gerekend
          ?

          Comment


            #6
            Re: binnenkweek legaal of niet

            Vrees ervoor dat ze dat ook bij binnenkweek gaan rekenen.
            Als je maar 2 tot 3 plantjes micro kweekt zou ik daar niet zo mee inzitten hoor ive. Is voor eigen gebruik tenslotte. Overtuig uw pa maar .

            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: binnenkweek legaal of niet

              Alles wat binnen staat is illegaal

              Comment


                #8
                Re: binnenkweek legaal of niet

                moeten we onze weed dan ook buiten laten liggen?


                tsss politiek, waarom wetten maken als ze langs geen kanten kloppen?
                ik hoop toch dat er binnenkort toch een paar slimme mensen in de politiek stappen die beter weten...
                3plantjes van 50cm hoog in micro of 5planten van 2m in de tuin? kzou dan toch als minister het eerste verkiezen..

                Comment


                  #9
                  Re: binnenkweek legaal of niet

                  Nou ik snap wel dat het verboden is. Bij binnenkweek zijn er meer randvoorwaarden en dus ook meer risico's (lees brand/stroomtaps). Het probleem in mijn ogen is dat het niet zo eerlijk is in geval dat je geen tuin hebt of kunt hebben. Dat is de enige reden dat ik binnen kweek en hou het daarom ook minimaal (1 plant).

                  Grtz
                  node voor node van klein naar groot
                  LST LEMON SKUNK VERSLAG

                  Comment


                    #10
                    Re: binnenkweek legaal of niet

                    de reden dat binnenkweek verboden is is omdat je meerdere oogsten kunt doen op 1 jaar.

                    Dit heb ik van Monty:

                    Ook bij telen is de hoeveelheid plantmateriaal van belang bij de afwegingen rond opsporing en vervolging. Het ligt in de rede om voor de teelt een toegespitste regeling te hanteren omdat levend plantmateriaal al snel de gewichtsgrens van 5 gram zal overtreffen.
                    Prioriteit ligt bij de beroeps/bedrijfsmatige teelt. Bij de vaststelling van hetgeen beroeps/bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:
                    de schaalgrootte van de teelt:
                    <ul>de hoeveelheid planten; in ieder geval meer dan 5;
                    het soort perceel waarop geteeld wordt.
                    </ul>indicatoren met betrekking tot belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);
                    de rol van de verdachte: is er bijvoorbeeld sprake van het gedurende langere tijd investeren in het telen van hennep om geldelijk gewin te verkrijgen?
                    Indien wordt voldaan aan meer dan twee punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, gaat de richtlijn voor strafvordering Opiumwet, softdrugs, uit van een hogere beboeting.

                    Niet bedrijfsmatige teelt

                    In geval van teelt van niet meer dan 5 planten wordt aangenomen dat sprake is van niet beroeps/bedrijfsmatige teelt. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand. Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit. Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.
                    Last edited by Kim; 20 September 2009, 10:09.
                    "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                    Medigebruiker

                    Comment


                      #11
                      Re: binnenkweek legaal of niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kim View Post
                      Niet bedrijfsmatige teelt

                      In geval van teelt van niet meer dan 5 planten wordt aangenomen dat sprake is van niet beroeps/bedrijfsmatige teelt.
                      Dus als ik binnen 5 planten heb staan met professioneel equipment zoals kunstlicht, en centraal geregeld bevloeiingssysteem enz. telt het dan als niet bedrijfsmatig, en wordt gedoogt?

                      Comment


                        #12
                        Re: binnenkweek legaal of niet

                        Zoals al gezegd binnenkweek is niet legaal en valt niet onder het gedoogbeleid.
                        Het heeft alleen een verzachtende werking bij vervolging wanneer eigen gebruik duidelijk is.

                        Professionele apparatuur is dan weer geen voordeel..

                        Grts
                        Daniella
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Re: binnenkweek legaal of niet

                          Op zicht dom dat professionele apparatuur geen voordeel is. Veiligheid zou de regel moeten zijn.

                          Geld is voor mij nooit doorslaggevend op veiligheid. Als ik op het net sommige verslagen zie begrijp ik beter dat er nu en dan eens brand van komt... met alle gevolgen van dien.

                          Leer eerst omgaan met elektriciteit, informeer over de vereisten en ga dan pas aan de slag... veel mensen zie ik beginnen omdat ze geen geld hebben om iets te kopen - > doe dan aub niet aan binnenteelt...! een goede installatie zal geld kosten en zul je niet met een paar tientjes van af komen...

                          Comment


                            #14
                            Re: binnenkweek legaal of niet

                            hangt per gemeente af wat je wel of niet mag
                            maar niemand die een probleem maakt over 5 planten

                            Comment


                              #15
                              Re: binnenkweek legaal of niet

                              @ira.
                              Je gemeente heeft NIETS met het al dan niet strafbaar zijn van binnenkweek te maken..
                              Het is ook niet de gemeente die aan je deur komt maar de politie.
                              En al is je burgermeester officieel eindverantwoordelijk voor wat deze doen,maar per gemeente de wet aanpassen zal niet gebeuren.
                              Je bent bij binnenteelt gewoon strafbaar,
                              Mocht je het geluk hebben dat je er makkelijk vanaf komt...dan is het precies dat..GELUK..niet meer niet minder.

                              grts
                              Daniella
                              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                              Misty's ABC

                              Comment

                              Bezig...
                              X