Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slimme meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: slimme meter

    mee eens, maar vooral om de -on-veiligheid van zulk soort ideeen. Als je een fatsoenlijke elektrogast kan betalen kan je ook je stroomrekening lappen, stukken makkelijker.

    maar goed, ik heb geen last > mijn energiebron is de zon voor komend kweekje
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #17
      Re: slimme meter

      Het is en blijft dom en illegaal en moest ik mastergrower zijn adres hebben zou ik er totaal geen probleem mee hebben er hem bij te lappen ook....omwille van de onveiligheid alleen al....
      Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

      Comment


        #18
        Re: slimme meter

        @ furocious
        man denk na wat je zegt aub,dit is juist zo gevoelig bij hobby telers en jij zou dit doen !!!! Vind ik persoonlijk laag bij de grond ,dit is idd niet veilig maar klikken no way man!Laat die gast voor zijn eigen zaken verantwoordelijkheid nemen aub !Zelfs al is het crimineel
        Last edited by Jointjedraaien; 16 December 2010, 02:38.
        Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

        Comment


          #19
          Re: slimme meter

          applaus --~wave~--

          klikspaantjes verdienen billekoek

          denk na : je kan ze niet laten stoppen met kweken > help ze dan om het veilig&verantwoord te doen. Psies waar dit forum voor is toch ?
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: slimme meter

            Ledlampje? Scheelt ook even meer dan de helft.

            Comment


              #21
              Re: slimme meter

              aftappen voor lampje lijkt me beetje overbodig?dus hoort hij hier zoiezo niet thuis?Wat dat klikken betreft hij zal maar naast jou wonen als de boel de fik in gaat...
              Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

              Comment


                #22
                Re: slimme meter

                beetje onzinnig stroom tappen voor een lamp
                een lamp is niet tezien in je verbruik
                een een badkamer verwarming gebruikt nog meer

                Comment


                  #23
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #24
                    Re: slimme meter

                    dus jij zo zou een commerciele kweker helpen?(en dan nog een die stroom jat) :s dacht dat dit forum medi en hobby gebruikers was?of zit ik nu verkeerd?Het blijft fout stroom aftappen en ik zal jou zeggen als het van jou is dat ie stroom jat zou je heel anders piepen want die stroom die ie pikt moet van ergens komen he?En dan nog een ding opmerkingen als die van mastergrower mogen achterwege blijven toch?Voor de grap of niet...stelt alleen maar dit forum en gebruikers in negatief daglicht...Maar goed ga hier niet verder op in ieder zijn mening toch?
                    Last edited by furocious; 13 January 2010, 12:25.
                    Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

                    Comment


                      #25
                      Re: slimme meter

                      Prima standpunt furocious. Ik ondersteun het van harte.

                      Als we als medicinale/hobbykwekers ooit een keer vrijheid willen, zullen we echt niet moeten gaan jatten voor een beetje electra. Gewoon de zooi in een pot duwen met goede aarde en een beetje aandacht geven. Lampie erop en en de rekening betalen. Simpel.

                      Comment


                        #26
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #27
                          Re: slimme meter

                          Oke voor alle duidelijkheid de zg Slimme Meter in Nederland of Smart Meter elders (Google) worden WERELDWIJD (althans in onze westerse wereld)
                          ingevoerd. Ze wilde dat ding eerst verplichten , maar na veel protest over privacy is dat voorlopig niet gelukt. Ze proberen het nu opnieuw in 2013.

                          Overigens is de meter niet slim maar de computer die de signalen verkregen door de meter analyseert naar een overzicht van wat er in jouw huis gaande is.
                          Elk apparaat in je huis heeft een bepaalde fingerprint zoals een IP adres op een pc. Dus 400 of 600 watt kan je niet verbergen tussen de andere apparaten in je huis als een soort samengesmolten signaal. Elk apparaat wordt er apart uitgelicht.

                          Quote info rijksoverheid:

                          Invoering slimme meter na besluit parlement Het parlement buigt zich in het najaar van 2010 over de vraag hoe de slimme meters in Nederland kunnen worden ingevoerd. Na een positief besluit wordt de meter eerst op kleine schaal ingevoerd. In de periode tot 2013 krijgen consumenten in de volgende situaties een slimme meter:
                          bij ingrijpende renovatie;
                          bij nieuwbouw;
                          bij reguliere vervanging;
                          op eigen verzoek.
                          Daarna besluit het kabinet over de verdere invoering van de slimme meter. Dat gebeurt onder meer op basis van een consumentenbarometer die de NMa gaat bijhouden en na overleg met het parlement. (eind quote)


                          Het apparaat kan EXACT herkennen WELK apparaat er hoeveel stroom verbruikt in de woning.
                          Zo kan men in real time zien wat je doet wanneer en er data op los laten, of je wiet kweekt , meerdere mensen in je huis laat wonen, hoeveel luxe apparaten je in je huis hebt (kaalplukken, incasso) etc etc.

                          Het apparaat staat 24 uur per dag in contact met de energie maatschappij/ politie.

                          Samengevat het controleert 24 uur per dag wat er gaande is in de woning via GPRS (Mobiele telefonie netwerken) en PLC (Power Line Carrier).
                          Komt nog bij dat de apparaten de nodige straling afgeven.

                          Nuon is die dingen nu ook aan het testen (oa Almere) en zal ze op korte termijn gaan invoeren.

                          Het is dus NIET verplicht zo'n ding te nemen. Maar ze komen hem waarschijnlijk ook niet vervangen als je er 1 hebt in je nieuwbouw woning.
                          Soort verkapte verplichting dus.

                          Big Brother is watching you !!!

                          Comment


                            #28
                            Re: slimme meter

                            Ik heb hier een slimme meter, en ik vind het een onding.
                            En hoe willen ze nu zien exact welk aparaat? Een verlengsnoer zitten meer aparaten op. Dus zouden ze nooit weten wat het is. En wat als er nu 3000W op een verlengsnoer is aangesloten. Zou dat meteen zeggen dat het een plantage is? NEE!

                            Heb zelf 250W draaien en heb nergens last van. Heb me terrarium draaien. Heb nergens last van. Die lampen gebruiken namelijk ook stroom.
                            Dus dan zouden ze bij iemand binnen vallen met een terrarium? Zo zit het niet echt in elkaar.
                            Ze kunnen wel zien dat je overdag meer verbruikt als ander tijden. Dus eigenlijk wel een soort big brother.

                            Maar zo direkt zien of je een 250W/400W/1000W heb hangen. Is niet zo simpel.

                            En ik blijf erbij. Een computer met een goeie voeding van meer dan 1000W + 3 videokaarten + weet ik hoeveel harde schijven. Gebruiken meer als 1 lampje van 250/400/600W

                            Comment


                              #29
                              Hier een stukje van de website van Liander over het verbruik bij slimme meters.

                              Heeft Liander met de Slimme Meter inzage in mijn verbruik?
                              De meter legt geen relatie tussen specifieke apparaten in uw huis en uw verbruik.
                              Als netbeheerder heeft Liander met de Slimme Meter alleen inzicht in de meterstanden. Deze standen zijn niet direct gekoppeld aan uw persoonsgegevens.
                              De energieleverancier krijgt toegang tot uw dagstanden. Wanneer de leverancier toegang wil tot uw kwartier- of uurstanden, moet hij daar expliciet door u voor gemachtigd worden.

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door furocious View Post
                                Het is en blijft dom en illegaal en moest ik mastergrower zijn adres hebben zou ik er totaal geen probleem mee hebben er hem bij te lappen ook....omwille van de onveiligheid alleen al....
                                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                                Comment

                                Bezig...
                                X