Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slimme meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: slimme meter

    Iemand willens en wetens er bij lappen zou ik niet snel doen. Als er een professionele kwekerij wordt opgerold, denk ik hooguit jammer voor de lieden (en van de wiet). Mocht daarbij evenwel illegaal stroom zijn afgenomen dan heb ik toch een zeker leedvermaak. De gestolen stroom wordt immers doorberekend aan andere consumenten. Niet alleen aan miljonairs, maar ook aan minimumlijders. Iemand met een andere moraal dan de jouwe gelijk afficheren als NSB-er geeft naar mijn oordeel ook geen pas HJM.

    Comment


      #32
      Re: slimme meter

      Verraders hebben geen moraal. Ze zijn v.n.l. angsthazen. Zo blijkt keer op keer.
      Ik heb het woord NSB niet in de mond genomen, in de rest van de wereld hebben ze er trouwens talloze namen voor.

      Toch ben ik blij te vernemen dat je dat niet snel zou doen, beter was het als je het zeker niet zou doen.
      Neem het vooral voor onze overheid op, zeker als je aan de onderkant leeft, heb je alle reden dat niet te doen.

      En ehhhhhhhhhhh weet je waar een flink deel van de stroom blijft (en die wij toch mogen betalen) ??? In te dun gekozen kabels.
      Soms gaat meer dan 20% verloren. Dus laat je nou niet wijsmaken dat die tappers zo'n verschil maken.
      Allemaal roepsels.

      Laten we verder ruzie aan een ander laten. We hoeven het niet eens te zijn. Het is nog geen oorlog

      Peace, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #33
        Re: slimme meter

        ik zou een poging wagen om de stroom van voor de meter te pakken.
        het is mogenlijk, doe het zelf ook
        ik ken alleen geen foto plaatsen omdat het mijn moeder hokkie is sorry.

        master grower, jij bent echt super bezig zulle

        Comment


          #34
          Re: slimme meter

          Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
          Verraders hebben geen moraal. Ze zijn v.n.l. angsthazen. Zo blijkt keer op keer.
          Ik heb het woord NSB niet in de mond genomen, in de rest van de wereld hebben ze er trouwens talloze namen voor.

          Toch ben ik blij te vernemen dat je dat niet snel zou doen, beter was het als je het zeker niet zou doen.
          Neem het vooral voor onze overheid op, zeker als je aan de onderkant leeft, heb je alle reden dat niet te doen.

          En ehhhhhhhhhhh weet je waar een flink deel van de stroom blijft (en die wij toch mogen betalen) ??? In te dun gekozen kabels.
          Soms gaat meer dan 20% verloren. Dus laat je nou niet wijsmaken dat die tappers zo'n verschil maken.
          Allemaal roepsels.

          Laten we verder ruzie aan een ander laten. We hoeven het niet eens te zijn. Het is nog geen oorlog

          Peace, HJM
          Verraders hebben geen moraal: als ik constateer dat er een kind wordt misbruikt dan zal ik de eerste zijn om de persoon in kwestie aan te geven! Dan maar een verrader zijn zonder moraal.
          Bij elektriciteit heb je hoe dan ook te maken met transportverliezen. Dat wordt zo veel mogelijk beperkt door te transporteren onder hoogspanning, omdat daar de verliezen te verwaarlozen zijn. Bij gebruikersstroom (huishoudingen) moet vanwege de veiligheid het voltage worden teruggebracht tot 230. Daarbij is inderdaad sprake van enig transportverlies, maar zeker geen 20 %. Door het opgenomen vermogen (transportverlies) zouden de leidingen zo warm worden dat ze smelten. En dat de consument betaalt voor het transportverlies is gebaseerd op een economisch principe. Efficiency verschillen vormen nu eenmaal een onderdeel van de kostprijs van een product. Als je een kast koopt is het afvalhout gewoon doorberekend in de kostprijs van de kast.
          Overigens beschouw ik ons verschil van inzicht niet als ruzie.

          Met vriendelijke groet,

          Xtreme

          Comment


            #35
            Re: slimme meter

            het is idd illegaal om stroom te tappen maar dit hoeft niet perse onveilig te zijn

            Comment


              #36
              Re: slimme meter


              Comment

              Bezig...
              X