Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gefeminiseerd zaad maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gefeminiseerd zaad maken

    Korting op 420shop
    Ik heb geen plaats voor moederplanten en vind zaad toch behoorlijk duur.

    Ik lees dat gefeminiseerd zaad maken eigenlijk poepsimpel is. Althans afgaand op de theorie.
    Er zijn 3 methodes

    1. Je besproeit de plant dagelijks met colloidiaal zilver vanaf dag 1 bloei. Na 14 dagen maakt ze ballen aan en dat stuifmeel is vrouwelijk.

    2. Je veroorzaakt stress. De know how is me niet volledig duidelijk.

    3. Je laat de plant doorbloeien in de hoop dat ze als laatste reddingsmiddel aan zelfbestuiving gaat doen.

    Optie 1 lijkt me het beste. 1 onderscheut besproeien en het stuifmeel dan verzamelen om latere vrouwen te bevruchten.
    Bij optie 2 lijkt me sterk dat je nageslacht sneller herma zal worden bij de minste stress.
    Optie 3 zal niet kleinschalig te bereiken zijn omdat dit uitzonderlijk is en zal in mijn logica banaantjes veroorzaken.

    Best is wel hiervoor regulier zaad te gebruiken? Want daar is female toch echt female zonder herma facetten he?
    Nuja ik ga eens langs de apotheker voor dat zilver en aan het sproeien op 1 scheut. Wel benadruk ik sterk dat ik daar niet van ga roken he
    Het is hobbygericht om geld te besparen.

    Edit: ik heb zo een spray gevonden en ga dit in mijn volgende ronde op 1 scheut spuiten.
    https://www.crystal-colloidaal.nl/co...r-spray-100-ml
    Last edited by Organisch; 1 February 2018, 11:09.

    #2
    1 = Zoek een goeie reguliere strain met duidelijke genetica.
    2 = Zaaien. Verwijder de mannen. Ga de overgebleven vrouwen flink stressen. (dmv water/voeding/licht)
    De dames die geen ballen maken onder extreme omstandigheden zijn geschikt om verder mee te gaan.
    3 = behandelen met zilverspul. (evt. kun je daar stekken voor gebruiken als de originele te gehavend zijn, dan moet je ergens voor je gaat stressen van elke dame stekken maken)
    De kans bestaat dat een aantal ook na behandeling van zilverwater geen ballen vormen, die kun je ook weg doen.

    Daarna komen er ballen, stuifmeel door de lucht, zaadjes aan de planten... etc etc....

    Staan wel wat topics over hier, maar ik heb even geen tijd om ze op te zoeken nu.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        QnQ
        Voor dit plan zou ik met moeders moeten werken en stekken nemen. Technisch gezien kan ik 1 moeder houden, maar dat is onpraktisch. Daarom dacht ik meteen sproeien en dat zaad dan testen alvorens ik er andere planten mee bestuif.

        Ik denk dat de genetica van Sensi feminized het wel zou toestaan. Daar deze decennia ervaring hebben. Nooit hermas bij gehad of elders gezien. Maar dit is een pure gok. Ik heb nu Sannies Jack, Sensi's Northern lights en Sensi's black domina liggen. Wel feminized zaad, maar ga het toch proberen. Die spray kost niet extreem veel in kleine hoeveelheid. Hopelijk is het voldoende en doet het zijn werk.
        Last edited by QnQ; 2 February 2018, 19:38. Reden: Citaat opgerookt

        Comment


          #5
          Veel zijn we ook niet veranderd he, de vraag stellen maar dan toch geen rekening houden met het antwoord als het je ni echt bevalt... Feminised zaden maken is niet makkelijk, herma zaden maken is makkelijk en dat is wat jij beschrijft. Waarom denk je dat er zoveel zaadbedrijven tegenwoordig de mist ingaan met feminised zaad? Juist heel het punt van fem zaden is het testen van de stabiliteit van de reguliere moeders door ze op zoveel punten te stressen dat ze geen stressballen gaan aanmaken. Wat qnq daar opnoemt, lichtstress voornamelijk, de cyclus onderbreken. Knakken, buigen, droog zetten, verzuipen, overvoeden, lst, toppen, temperatuur te koud of te warm etc. Daar begin je niet mee met 10 planten, laat staan met eentje. In een ideale situatie heb je van al die planten nog is op voorhand stekken genomen om mee verder te gaan. Als alles mislukt om er een herma uit te krijgen ga je de stuifmeelproductie bij die overgebleven vrouwen toch forceren met zilverwater. Zo krijg je in theorie feminised zaad, niet door een herma te gaan gebruiken of door zilverwater te gebruiken op de eerste de beste plant.

          Feminised zaad maken van feminised planten is al vragen om problemen. Geen enkele feminised plant overleeft zo'n stresstest want ze dragen allemaal dat herma gen doordat het zaad is van een -zij het geforceerde- herma. Je maakt het risico op herma gewoon nog groter dan dat het nu al is. Er is een reden waarom deftig feminised zaad duur is. Maar dan heb je bedrijven die als alles mislukt er toch maar de beste uithalen om iets te hebben. Dat geeft je dan een tent vol herma's die je kan weggooien en een apart topic met herma gevoelig zaad en zaadbanken op het forum.

          Regulier zaden maken is man en vrouw bijeen zetten en klaar. Te simpel? Maar mij niet gelaten hoor. Maak je feminised zaad maar, maar kom achteraf niet klagen of ga het niet op de voeding steken oid.

          Comment


            #6
            Een tijd geleden heb ik iemand gekend en die maakte fem zaden door de planten te laten doorbloeien tot ze zelf hier en daar banaantjes maakten en deze zijn zaden waren bijna allemaal vrouwelijke planten maar toch had je om de zoveel een plantje tussen die lichtjes herma werd bij het afbloeien (dan bedoel ik hier en daar een banaantje). Als je kijkt naar de vle filmpjes van Soma zie je dat deze zo zijn stabielere fem lijn maakt daarom dat deze ook pakken duurder zijn dan de vele semi gekweekte fem zaden.

            Maar zoals hierboven gemeld wordt met coloidaal zilver moet je echt opletten veel fem kwekers hebben gewoon de genetica van stabiele soorten verkl**t op deze manier.
            Ik ben nog steeds voorstander voor gewoon reguliere kweekjes en klonen want ook verder kweken met fem zaad is onstabiele nakweek veroorzaken waar ook veel zaadbanken zwaar de mist mee ingaan de dag van vandaag.
            Vroeger voor het fem zaad leken de planten veel stabieler en had je veel minder last van herma's dan de dag van vandaag.

            Sterke genetica hou je best regulier en kloon je. 100% fem bestaat gewoon niet een plant draagt altijd een klein beetje mannelijk hormoon en hoe meer je ermee klooit voor fem zaad te verkrijgen hoe meer kans dat je zwakke genetica verkrijgt.
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


            • Organisch
              Organisch commented
              Editing a comment
              Van die banaantjes heb ik eens gelezen. Enige probleem is dat de zelfbestuiving dan aan het einde van de bloei start. Hoe lang duurt het voor cannabis om zaad aan te maken? Trekken ze dat nog aan het einde van de bloei?

            #7
            beowulf
            Last edited by QnQ; 2 February 2018, 19:38. Reden: citaat opgerookt

            Comment


              #8
              Als je feminised zaad wil, maar maar 1m2 hebt zal je de zaden moeten kopen of ruilen, gelijk de rest. Zoiets gaat gewoon niet. Tenzij je herma's wil kweken. Hoeveel ballen kom je tegenwoordig tegen? En dat zijn dan planten die zouden moeten getest zijn. Jij gaat niks testen. Vergeet niet dat je met feminised zaad start met een herma. Al die tests zijn nodig om die herma kenmerken uit de volgende generatie te houden. Statistisch gezien gaan er daar bij u dus herma's tussen zitten. Kweekt gezellig als je dat op voorhand weet. Voor die paar euro die het zou besparen... Komende van iemand die elke maand 100'en euro's laat liggen door bewust niet te gaan werken. Of zijn we wat volwassen geworden ondertussen?

              Comment


                #9
                Zou je met die ruimte niet gewoon dat moedertje in de groei laten, en er stekken afknippen als je die nodig hebt ?
                Stekken zijn exact hetzelfde als de moeder, dus als die goed is, kun je daar wel een paar jaar mee doen.

                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #10
                  Ha volwassen geworden? Dat is relatief. Maar laat me U zeggen dat pijn een harde leermeester is. Maar de plant werkt zeer therapeutisch.

                  Ballen zag ik tot op vandaag alleen nog maar bij die Jack47 fv. Niet tegenstaand toch van andere Jack47 geoogst en was de lekkerste. Neville Haze was ook lekker maar was niet de originele smaak zoals het hoorde. Mijn maat zijn ogen werden knalrood van die Jack47 en die kreeg een oncontroncontrol babbelkick lol

                  Ik zal dan tot ik groter woon gedwongen zijn zaad te kopen. En neen QnQ een deftige moeder gaat niet. Dat moet allemaal zeer discreet verlopen en kan maar miniem voorgroeien.

                  Comment


                    #11
                    Het is mij gelukt op 30x30x30 cm, met wel VIER hele zaden als opbrengst. Gaan die herma worden? Ik hoop van niet, maar ik rekenmogelijke gevolgen van een zilverbehandeling is steriliteit.. Daar mag je zelf je conclusie aan vastknopen
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #12
                      Last edited by Organisch; 3 February 2018, 08:55.

                      Comment


                        #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                        Een tijd geleden heb ik iemand gekend en die maakte fem zaden door de planten te laten doorbloeien tot ze zelf hier en daar banaantjes maakten en deze zijn zaden waren bijna allemaal vrouwelijke planten maar toch had je om de zoveel een plantje tussen die lichtjes herma werd bij het afbloeien (dan bedoel ik hier en daar een banaantje). Als je kijkt naar de vle filmpjes van Soma zie je dat deze zo zijn stabielere fem lijn maakt daarom dat deze ook pakken duurder zijn dan de vele semi gekweekte fem zaden.

                        Maar zoals hierboven gemeld wordt met coloidaal zilver moet je echt opletten veel fem kwekers hebben gewoon de genetica van stabiele soorten verkl**t op deze manier.
                        Ik ben nog steeds voorstander voor gewoon reguliere kweekjes en klonen want ook verder kweken met fem zaad is onstabiele nakweek veroorzaken waar ook veel zaadbanken zwaar de mist mee ingaan de dag van vandaag.
                        Vroeger voor het fem zaad leken de planten veel stabieler en had je veel minder last van herma's dan de dag van vandaag.

                        Sterke genetica hou je best regulier en kloon je. 100% fem bestaat gewoon niet een plant draagt altijd een klein beetje mannelijk hormoon en hoe meer je ermee klooit voor fem zaad te verkrijgen hoe meer kans dat je zwakke genetica verkrijgt.
                        reg zaad maken is easy ??? als je goei reg zaad wil maken ist zo simpel niet he ( tevens doe je dit niet met 10 zaadjes ) een man op een vrouw gooien kan iedereen maar een goeie man op een goeie moeder gooien is iets anders

                        tevens kost het je een hoop aan testruimtes , hoop geld aan regzaad als je geen witteproducten wil want je kan evengoed 200 zaden bestellen en amper 50 euro betalen , maar ja is dat dan de strain waar je iets mee wil ? ik niet in ieder geval ik geef liever wat meer uit , maar ja ieder zen ding he

                        Tevesn effe iets wat fifi zegt , ben het niet eens met je wat je zegt ivm fem zaad maken !! als je een bom van een moeder hebt , dan mag het geen probleem geven ivm fem zaad maken , wil je fem zaad maken van een plant die ni tegen stress kan , mja dan vraag je om probs dus bij deze , een goeie moeder doe wonderen

                        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                        Comment


                        • Organisch
                          Organisch commented
                          Editing a comment
                          Als ik een tweede tentje heb zal ik een moeder houden en haar stekken brutaal domesticeren om te checken op stress. Indien meerdere oogsten herma-vrij is dat een geschikte kandidaat om ze chemisch tweeslachtig te maken? Ik heb NL5 x Haze op het oog. Monsteroogsten en scheuten dikker dan je arm. Maar kost female 96 voor 5 zaden en 10 reguliere zaden kosten meer dan €150. Ik kan dus maar miniem selecteren. Sensi deed de selectie toch al op die NL x Haze?

                        #14
                        K1 werkt vanuit de traditionele veredeling: grote populaties zaaien, daar een selectie uit maken, die selectie gebruiken voor nieuwe productie. De nieuwe productie moet een stabiele lijn worden met een uniforme plant.

                        Ik, en velen met mij, doen het anders: we nemen het eindproduct, de uniforme plant, en gaan daar mee verder. We slaan dat de eerste drie stappen over. Dat kan helemaal goed gaan, als je een zuivere inteelt-eindplant hebt gebruikt. Vaak worden F1's verkocht, die wel stabiel zijn, maar na kruisen alle kanten op springen omdat de genen weer random verdeeld worden. F1 is geen inteelt, en heeft vaak een sterkere groeipotentie. Dat geeft voor veel kwekers een vals signaal af van een goede plant. Men noemt dat Hybrid vigor in het engels. Het probleem met inteelt is dat daar weer inbreeding depressions ontstaan, anders gezegd: slappe planten omdat ze praktisch downies zijn geworden.

                        Een goeie man op een goeie vrouw gooien, kan dus iedereen (kwestie van slim kopen). Voorspellen wat daar uit komt, dat kan niemand. Het is daarna de kunst om de gewenste eigenschappen te behouden of te versterken door selectief te kruisen.

                        Daarbij moet ik wel zeggen: het komt maar zelden voor, dat een kruising het slechter doet dan zijn voorganger. Punt blijft wel dat elke kruising en zelfbestuiving, er een random verdeling plaatsvindt van recessieve, en dominante genen. Dat heeft tot gevolg dat de uitkomst in veel gevallen - vooral als je de genetische lijnen niet kent qua dominantie en recessie - ook nogal random kan zijn.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #15
                          En anders was sensi al wel failliet want dan verkocht ik die zaden wel voor 100 euro. Moest die vlieger opgaan. Geen enkele soort is mij 150 euro waard voor 10 reguliere zaden. Ik ben geen gek. 1000 ander stoorten die goedkoper zijn.

                          Comment

                          Bezig...
                          X