Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weedmyths busted

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weedmyths busted

    Korting op 420shop
    Helaas geen nieuwe serie van het (geweldige) programma Mythbusters maar een draadje om te zien
    of er ook weed myths zijn.
    Heb je je wietplant onder water gezet omdat het volgens jou een waterplant is en dat die
    luchtvochtigheid regel van tussen de 40 en de 60 de prullenbak in moet, laat het dan horen.
    Graag zie ik dat de mensen die een foto tonen/ hun verhaal vertellen van een "wietwaterplant" zo veel mogelijk beloond worden met reputatie en
    of het respect krijgen dat iemand zijn verhaal doet.
    Op forums krijg je vaak een vertekend beeld omdat fabrikanten die hun brood ermee verdienen er ook positief over schrijven
    en mensen elkaar vaak napraten.
    Zo zag ik iemand beweren op de www's dat een evsa 10% meer licht geeft en iemand die in de praktijk ging meten dat die die in de boost stand 2% meer trok,
    en zag ik iemand beweren dat een wietplant beneden de 16 graden niet groeit en liep ik vervolgens door een prachtig buitentuintje

    Voorbeeld:

    Myth busted?: met een led lamp draai je nooit 1:1
    In een draadje zag ik het verbruik van iemand die het verbruik van de lamp ging meten en dit was veel lager als de specificatie van de lamp
    Voorbeeld lamp http://www.dutch-headshop.com/nl/led...eem-p-667.html
    Bij deze lamp hoef je dus maar 182 gram te groeien om 1:1 te draaien i.p.v 312 gram.


    Thnx

    #2
    Re: Weedmyths busted

    mythbusters is zeker een geweldig programma, het is goed om soms dingen op een andere manier te doen om zo te experimenteren

    Comment


      #3
      Re: Weedmyths busted

      Het ligt aan mij, maar ik snap niet wat je nu precies wilt. Wil je mythes horen? Testen? Wat is ons aandeel hierin?

      Mogelijke mythes die ik voor je heb liggen:
      - Stressen zorgt voor meer THC
      - Je kunt toppen laten 'zweten' door ze in plastic te verpakken tijdens de bloei
      - Voeding van de growshop is beter dan wat je in het tuincentrum koopt
      - Met lowbudget kun je nooit degelijk opbrengst hebben
      - In de winter kun je niet kweken
      - HPS is altijd beter
      - Luchtverversing moet veel/constant gebeuren in het kweekhok
      - Spaarlampen veroorzaken kanker
      - Beschrijvingen als 'Schimmelresistentie: Hoog'
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Weedmyths busted

        Het zou echt geweldig zijn als er een strain zou zijn die tegen kou kon, dat je in de winter ook gewoon nog buiten kan kweken, want voor iemand die niet binnen kan kweken, is de winter een hele saaie periode..

        Comment


          #5
          Re: Weedmyths busted

          ...............
          Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 17:14.

          Comment


            #6
            Re: Weedmyths busted

            Niaaaaah Ganjax lol

            Comment


              #7
              Re: Weedmyths busted

              serieus ja? waar is dat zaad verkrijgbaar dan? dat zou me echt geweldig lijken!
              Maar even over de mythe's, @LR2 ik denk dat je een aantal zeer interessante onderwerpen aanhaalt
              die het zeker waard zijn om te testen, maar dan komt het 2e, hoe gaan we dit testen? gewoon telkens een mythe uitkiezen en dan proberen deze te ontkrachten, want allemaal tegelijk lijkt me een beetje onoverzichtelijk
              en over de eerste mythe van de ledlamp, ik geloof niet dat het onmogelijk is om 1:1 te draaien met LED.

              Comment


                #8
                Weedmyths busted

                Ik had daarnet met ene Daniel gesproken op de chat en hei zei veel kennis van elektronica te hebben, en wilt zen eigen paneel maken met 5w leds, hij heeft alles berekend en beweert op 1/1.5 te kunnen draaien, ik blijf er sceptisch tegenover en heb gezegd dat hij me moet verbazen, hij zei ook er een kweekverslag van te maken dus hij zou wel is de ideale tester kunnen zijn van dit project!

                Comment


                  #9
                  Re: Weedmyths busted

                  ..................
                  Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 17:15.

                  Comment


                    #10
                    Weedmyths busted

                    Daarom dat hij het moet bewijzen, we kunnen hem een kans geven , en we zullen zien wie wint, hps of die leds met evenveel watts hehehe ben is benieuwd

                    Comment


                      #11
                      Re: Weedmyths busted

                      ................
                      Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 17:15.

                      Comment


                        #12
                        Re: Weedmyths busted

                        hm, klinkt leuk.
                        Ik ben ook altijd erg sceptisch over dit soort dingen , maarja er worden ook telkens maar betere auto's etc gemaakt, en wie niet waagt wie niet wint, dus wens 'm maar succes;p

                        Comment


                          #13
                          Re: Weedmyths busted

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Het ligt aan mij, maar ik snap niet wat je nu precies wilt. Wil je mythes horen? Testen? Wat is ons aandeel hierin?

                          Mogelijke mythes die ik voor je heb liggen:
                          - Stressen zorgt voor meer THC
                          - Je kunt toppen laten 'zweten' door ze in plastic te verpakken tijdens de bloei
                          - Voeding van de growshop is beter dan wat je in het tuincentrum koopt
                          - Met lowbudget kun je nooit degelijk opbrengst hebben
                          - In de winter kun je niet kweken
                          - HPS is altijd beter
                          - Luchtverversing moet veel/constant gebeuren in het kweekhok
                          - Spaarlampen veroorzaken kanker
                          - Beschrijvingen als 'Schimmelresistentie: Hoog'
                          Ik denk dat je het stiekem aardig begrijpt.
                          Je ziet vaak veel verschillende manieren terwijl resultaten veelal hetzelfde zijn.
                          Het lijkt me leuk om eens wat vreemde dingen te zien die niet perse al getest hoeven zijn.
                          Als het al geprobeerd is dan mag het ook mislukt zijn, het gaat enkel om het idee of de gedachte.
                          Ik bedoel dus niet deze instelling: ( no offence)
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                          Als dat kon zou hij dat paneel niet moeten maken maar lag het al lang in de winkel en was het een topseller
                          maar dingen als het masseren van worteltjes bij stekjes...
                          Deze kwam van Moreweed geloof ik en daar haalde ik betere resultaten mee als perfect nathouden,clonex en bodem verwarmen.
                          Myth in deze lijkt dat verpotten stress geeft, maar dat zou dan eerder kunnen komen door veranderingen in ph of voeding
                          Last edited by Ayrton S; 23 November 2012, 18:14.

                          Comment


                            #14
                            Re: Weedmyths busted

                            Dit ben ik ook al tegengekomen led hps http://www.420magazine.com/forums/co...-table-14.html

                            Comment

                            Bezig...
                            X