Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "vrekkentopic"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het "vrekkentopic"

    Korting op 420shop
    Dit topic zal dus gaan om geld uit te sparen. Een ieder die bespaartips heeft, kan ze hier aandragen.

    Ik zal een voorzet geven, met twee banale tips: zowel mijn vrouw als ik plassen tijdens onze dagelijkse douchebeurt: dat scheelt per persoon ongeveer 2000 liter spoelwater per jaar. Verder spoelen we bij "de plas voor het slapen gaan" pas door nadat de tweede persoon ook heeft geplast. Dat scheelt ongeveer 2000 liter spoelwater per jaar. Dus op die manier besparen we 6000 liter water per jaar: goed voor de portemonnee en goed voor het milieu.

    #2
    Re: Het "vrekkentopic"

    Als ik ruk spuit ik in n prop keukenrol die ik vervolgens naast mn houtkachel bewaar om op een ander moment de kachel mee aan t steken, daarmee bespaar ik zo'n 12 pakken aanmaakblokjes per jaar..

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Het "vrekkentopic"

        Voor iedereen: http://www.thuisafgehaald.be/ ,ken het ook pas.
        Last edited by Sole mio; 4 December 2012, 11:37. Reden: fout
        Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

        Comment


          #5
          Re: Het "vrekkentopic"

          Wij hebben een warmtewisselaar onder de douche-afvoer hangen. Hiermee verwarmt het afgevoerde water, de aanvoer naar de boiler. Scheelt 10%-15% aan stookkosten voor het douchen. Met een gezin van (voorheen) 6 personen loopt dat in de honderden euro's per jaar.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Het "vrekkentopic"

            dan toch maar topic gerelateerd

            zet elk jaar rond april/mei 10 grote potten neer in de tuin of op het balkon.

            dit neemt met groei circa 2 m2 in beslag. zet 3 potten een tomaat, 1 een chilli, 2 met bonen,
            2 met sla (die elke 4 weken bijspenen), 1 met paksoi (ook elke 4 weken bijspenen) en 1 met diverse kruiden.

            is een basis opzet die de lente en zomer diverse groenten afgeven op langere termijn of gedurende een 6 weken.
            dit is een inleg van niets die kilo's op kunnen leveren, groenten en fruit hedendaags zijn door "fair" heel duur geworden.

            al deze producten op rij zijn na oogst te gebruiken voor diverse toepassingen om het langer te bewaren.

            de bonen zout ik in. de tomaten droog ik, en maak soep en saus die ik invries. de chili gaat de sambal in (vaak met uien uit eigen
            pot en knoflookjes uit de rechte bak ) en tevens gedroogd aan een ketting.

            en zo is er een hoop te verdienen, echter is dit wel een levens onderhoud dat we nodig hebben en de ervaring met kweken word
            er fenomenaal van

            ik heb zelf geen tuin en kweek al jaren op t balkon ( 2013 word het jaar van de mais, chili en de tomaten)

            succes vrekken

            Comment


              #7
              Re: Het "vrekkentopic"

              Teveel info flier gedverdemme

              Comment


                #8
                Re: Het "vrekkentopic"

                Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                Dit topic zal dus gaan om geld uit te sparen. Een ieder die bespaartips heeft, kan ze hier aandragen.

                Ik zal een voorzet geven, met twee banale tips: zowel mijn vrouw als ik plassen tijdens onze dagelijkse douchebeurt: dat scheelt per persoon ongeveer 2000 liter spoelwater per jaar. Verder spoelen we bij "de plas voor het slapen gaan" pas door nadat de tweede persoon ook heeft geplast. Dat scheelt ongeveer 2000 liter spoelwater per jaar. Dus op die manier besparen we 6000 liter water per jaar: goed voor de portemonnee en goed voor het milieu.
                http://www.guardian.co.uk/lifeandsty...n-shower-rules



                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-het-douchen
                Last edited by FlintStoned; 4 December 2012, 16:08.

                Comment


                  #9
                  Re: Het "vrekkentopic"

                  Ik kende dit filmpje niet, maar het levert toch een bijdrage aan mijn standpunt. Leuk deze bijdrage overigens.

                  Comment


                    #10
                    Re: Het "vrekkentopic"

                    Tja..
                    Er is natuurlijk ook niks leukers dan wild en ongeneerd om je heen te zeiken eh.
                    Ik vang soms een vlieg en sluit me daarmee op in de douche om hem vervolgens los te laten en dan probeer ik m uit de lucht te pissen.. Kwestie van het nuttige met het aangename combineren eh..

                    Enjoy your toy..

                    Comment


                      #11
                      Re: Het "vrekkentopic"

                      Stoppen met blowen, en het hobbytentje de deur uit.....

                      Grtz.

                      Comment


                        #12
                        Re: Het "vrekkentopic"

                        Van een stuk of vier sigarettenpeuken het papier verwijderen en van deze tabakrestanten een nieuw shagje draaien.

                        Comment


                          #13
                          Het "vrekkentopic"

                          Je gebruikt toiletpapier houden om je zaden te kiemen

                          Comment


                            #14
                            Re: Het "vrekkentopic"

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                            Van een stuk of vier sigarettenpeuken het papier verwijderen en van deze tabakrestanten een nieuw shagje draaien.

                            Comment


                              #15
                              Re: Het "vrekkentopic"

                              Goedkope drank voor de visite overgieten in flessen waarin ooit dure drank heeft gezeten. Ik heb ooit een fles J.W. Black Label overgegoten in een lege fles J.W. Blue Label: de persoon in kwestie proefde totaal geen verschil.

                              Comment

                              Bezig...
                              X