Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

    Korting op 420shop
    Wat was de 1e wietsoort in nederland ? ,
    Nee dan verwijs ik niet naar hennep.
    De 1e rookbare NEDERwiet (Ww / PP/ etc)
    Welke soort was dat ?

    Ik wil dit weten omdat ik volgend jaar een kweekje wil gaan doen met een zo oud mogelijk en puur mogelijke soort !
    Hoe kom ik hierbij ? :
    Ik dacht hieraan toen ik mijn 3 plantjes ging vergelijken :
    60 Day wonder https://www.youtube.com/watch?v=vPko...gsxmbQ&index=2
    Think different https://www.youtube.com/watch?v=yZ4A...gsxmbQ&index=3
    White Widow https://www.youtube.com/watch?v=BDv7...-fy0Yj_HgsxmbQ


    Je zag duidelijk dat de white widow er zo standaard mogelijk uit zag vergeleken met de gemanipuleerde auto flowertjes ,
    Tuurlijk hou ik van al mijn plantjes even veel.

    Maar je zag echt dat die auto's zo dusdanig gemanipuleerd zijn
    60 day wonder heeft hele kleine dikke 5 vingerige bladeren
    en de think different heeft uit 1 scheutje 3 takken groeien naast elkaar

    En dan had ik nog een vraag heeft iemand een tip voor mij voor welke soort ik volgend jaar zal groeien ?
    Max. 3 Stuks waarvan minimaal 1 geen autoflower


    Greetz,
    YG

    #2
    Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

      1 topic niet voldoende?
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...233#post471233

      Comment


        #4
        Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

        Mijn excuus ! ,
        Ik dacht dat ik hem in de verkeerde sectie had geplaatst
        Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag

        Comment


          #5
          Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

          Ik gok op skunk.
          Of notherlight

          http://www.superwiet.nl/Wietsoorten.html




          Northern Light X ( NLX )
          Northern Light X is een in California ontwikkelde varieteit van cannabis die in de jaren '60 van de 20e eeuw in Nederland werd ingevoerd en de basis vormde voor de huidige nederwiet. De plant is voornamelijk van de cannabis Indica soort.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

            [QUOTE=Gps;471239]Ik gok op skunk.
            Of notherlight

            je gokt goed, northernlight is uit de jaren 60 en vormde inderdaad de basis van nederwiet.
            hoe het hiervoor ging weet ik eerlijk gezegd ook niet.

            de ronde gaat dat northern light nog altijd de sterkste soort wiet is tot op de dag vandaag.
            er zijn kwekers die beweren dat ze over de 35% thc konden behalen met een speciale kweekmanier.

            1x is dit bewezen, maar het lijkt met sterk om het echt te geloven, al heb ik ind verdomd krachtige northern light zelf ervaren.

            maar helaas ook mindere kwalitijd grotendeels.

            als je echt je antwoord wilt vinden,denk ik dat je goed doet om een hippie etc te spreken van die tijd die kunnen je wellicht veel meer vertellen.

            Comment


              #7
              Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

              Gewoon een landstrain nemen. Wat jij gemanipuleerd noemt is gewoon inkruisen van ruderalis om de autoflower kenmerk in te kruisen. Men kruist dan echter ook de minder gunstige eigenschappen van een ruderalis mee in.

              Met de skunk 1 werd wel gerommeld en gemanipuleerd, namelijk met colchine. Dit leid dan tot een polyploide plant. Dus kan je redenatie niet geheel volgen. ALs je dicht bij de oorspronkelijke plant wil blijven zou je dus een landstrain moeten zetten en zeker niks waar Skunk 1 in is ingekruist.

              Comment


                #8
                Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Gewoon een landstrain nemen. Wat jij gemanipuleerd noemt is gewoon inkruisen van ruderalis om de autoflower kenmerk in te kruisen. Men kruist dan echter ook de minder gunstige eigenschappen van een ruderalis mee in.

                Met de skunk 1 werd wel gerommeld en gemanipuleerd, namelijk met colchine. Dit leid dan tot een polyploide plant. Dus kan je redenatie niet geheel volgen. ALs je dicht bij de oorspronkelijke plant wil blijven zou je dus een landstrain moeten zetten en zeker niks waar Skunk 1 in is ingekruist.
                Bedankt voor jullie snelle reactie's !,
                Er werd mij ook al verteld dat ik naar een skunk moest kijken!
                Maar wat zie jij als een landstrain ?
                Doel je daarop op een Ruderalis zelve ? of een indica of sativa pure plant ?

                ONTHOUD HET MOET WEL ROOKBAAR ZIJN !


                Edit : sorry ,
                Als ik naar een landstrain zou kijken zou ik een ik graag een landstrain afkomstig uit indonesie willen !
                Aangezien mijn roots daar ook liggen
                Last edited by YoungGrower98; 26 July 2014, 13:28.

                Comment


                  #9
                  Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

                  Afghaan, zoals de naam zegt komt die uit afghanistan. Ook de northern light is ontstaan uit afghaan (want in basis is het een afghaanse - of daar uit de buurt - strain). Tenminste, dat zeggen de verhalen. Ik ken nog wel wat oude hippies die ook zweren bij libanese en pakistaanse strains, in die tijd werd er veel gereisd met weinig geld, het is bijna onmogelijk om te zeggen wat er mee terug is gekomen en al helemaal lastig om te vinden wat daar uit is gekomen. Als je ergens oude high times magazines kunt vinden, dan heb je kans dat er wel wat in te vinden is. Maar de soorten die toen 'rookbaar' waren, zijn nu verre van acceptabel! Fluffy, herma, zaadjes, meer blad dan calyx en meer tak dan blad. Ik ben wel blij met het selectieve doorkweken.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

                    Precies luister maar naar Nederwiet van Doe Maar.
                    Die hebben het over wiet waar zaad in zit.

                    Ik ben al 50 en ik weet dat er voeger meer hash gerookt werd.

                    Waar het omslag punt ligt weet ik niet maar op een gegeven moment werd de nerderwiet sterker als de rode maroc en dergelijke.

                    Als me geheugen me niet in de steek laat, werd vroeger oa llibanon en rode maroc gerookt.
                    De libanon was dacht ik licht bruin.

                    Ik zelf was na een paar keer hash, al snel aan de nederwiet.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #11
                      Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Afghaan, zoals de naam zegt komt die uit afghanistan. Ook de northern light is ontstaan uit afghaan (want in basis is het een afghaanse - of daar uit de buurt - strain). Tenminste, dat zeggen de verhalen. Ik ken nog wel wat oude hippies die ook zweren bij libanese en pakistaanse strains, in die tijd werd er veel gereisd met weinig geld, het is bijna onmogelijk om te zeggen wat er mee terug is gekomen en al helemaal lastig om te vinden wat daar uit is gekomen. Als je ergens oude high times magazines kunt vinden, dan heb je kans dat er wel wat in te vinden is. Maar de soorten die toen 'rookbaar' waren, zijn nu verre van acceptabel! Fluffy, herma, zaadjes, meer blad dan calyx en meer tak dan blad. Ik ben wel blij met het selectieve doorkweken.

                      Comment


                        #12
                        Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

                        http://www.seed-city.com/ace-seed-ba...-luang-prabang
                        Last edited by FlintStoned; 26 July 2014, 16:28.

                        Comment


                          #13
                          Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

                          Heb je daar niet nog wat familie die wat zaden kunnen opsturen? Keertje doorkruisen met een stabiele 'nederlandse' soort en daarna selecteren op leuke eigenschappen, en dan kom je een heel eind! Als je alles op 12/12 kunt zetten, dan is dat in een jaar wel te doen.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

                            http://en.seedfinder.eu/database/strains/origin/
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: De 1e Rookbare wietsoort in nederland ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                              Heb je daar niet nog wat familie die wat zaden kunnen opsturen? Keertje doorkruisen met een stabiele 'nederlandse' soort en daarna selecteren op leuke eigenschappen, en dan kom je een heel eind! Als je alles op 12/12 kunt zetten, dan is dat in een jaar wel te doen.
                              Kga dat er niet op wagen de handel in cannabis en of zaden staat de dood straf op Kheb nog een oom en tante daar zitten en wat neefjes en nichtjes
                              Zou het mogelijk zijn om die dingen zelf met het vliegtuig mee terug te nemen ?


                              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X