hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • diamo
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Mar 2014
    • 6

    #1

    hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

    Korting op 420shop
    Hallo mede blowers,

    Ik had laast is appel diamond haze en strawberryhaze gekocht maar wat ik me nou afvraag hoe hebben ze die smaak/geur er aan gekregen hebben ze het gekruisd met een appelboom of is dit genetisch ?

    ik kom er niet uit zou graag wat informatie der over willen

    (Vindt het wel heerlijk om te roken)
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

    Smaakte het ook naar Appel of aardbei?
    God was never on your side..

    Comment

    • HJM
      Wicked Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 3714

      #3
      Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?



      Kruisen doe je zo.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment

      • Jointjedraaien
        Admin
        Admin
        • Oct 2007
        • 4362

        #4
        Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
        Smaakte het ook naar Appel of aardbei?

        Ik heb nog nooit wiet geproefd die letterlijk naar een specifieke fruit soort smaakte.
        Met blunt vloei met appel of aardbei smaak komt het al wat meer in de buurt.

        @ topic starter: Misschien vind je dit wel interessant: http://www.greenhouseseeds.nl/shop/s...-profiles.html
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment

        • grinderke
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2014
          • 974

          #5
          Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

          Oftewel hetzelfde als lemon haze
          Geen haze+lemoen struik maar eens soort die toevallig wat ftis en fruitig ruikt (lemon skunk) in het geval van lemon haze

          Comment

          • diamo
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Mar 2014
            • 6

            #6
            Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

            Ik vond vooral.bij de appel diamond ergeen appel smaak hebben strawberry haze valt mee

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

              Door terpenen, esters, en andere smaakmakers. Die stoffen komen in bijna alle dingen voor, en door slim te kruisen en te selecteren houdt je de planten met een bepaalde smaak over.
              De smaak die ananas zijn ananassmaak geeft, die geeft ook appels zijn smaak. Het hangt dus van de omliggende smaken af hoe dat in je mond proeft.
              Moet ik wel aan toevoegen dat je appels niet kan kruisen met wiet. Alleen wiet met wiet.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Gps
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2014
                • 1988

                #8
                Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

                Ik kreeg een tip, waarvan ik niet weet of het werkt.

                Molasse ( soort siroop) oplossen in het water dat je geeft, dat zou een zoete smaak moeten geven.
                Lets not criticize but legalize

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

                  Als je het in de shop hebt gekocht kunnen ze er vanalles overheen gespoten hebben om die smaak te krijgen.
                  Daarom kweken we zelf, geen rotzooi door de wiet.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Ganjax
                    Guru of all Growers
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Apr 2009
                    • 10443

                    #10
                    Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

                    Ik vind veel van dat smakengedoe tussen de oren zitten, zacht en scherp proef ik, en haze is echt wel een smaak op zijn eigen maar voor de rest zo in detail treden ivm smaken? Het is uiteindelijk rook he en geen wijn.
                    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                    Comment

                    • MWay
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2012
                      • 4999

                      #11
                      Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

                      Niet mee eens ganjax.
                      Daar zit echt wel verschil in.
                      Misschien moet je daar wel fijnproever voor zijn net als bij wijn .

                      Comment

                      • Ganjax
                        Guru of all Growers
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Apr 2009
                        • 10443

                        #12
                        Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

                        Verschil ja maar om te zeggen ik proef appel en bosbes en een vleugje kastanje en al da gedoe dat gaat er bij mij ni in, rook neemt net smaak weg.
                        ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                        Comment

                        • grinderke
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jul 2014
                          • 974

                          #13
                          Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

                          Shisha rook heeft toch ook totaal verschillende smaken
                          Ook thee roken geeft veel smaak af

                          Comment

                          • Nik
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jan 2013
                            • 2207

                            #14
                            Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

                            Ik kan ganjax hier volledig in volgen, moet je Maar eens de test doen bij een vriend die super ontwikkelde smaakpapillen heeft :

                            Neem 3 topjes van dezelfde weed van dezelfde plant geef ze alle 3 een andere fancy naam laat hem aan 1 van de drie ruiken de andere 2 niet deze er 3 jointjes van en laat jemaar proeven wel maken dat de 1ne op is voordat hij de andere mag beginnen proeven ...

                            Wedden dat hij 3 totaal andere smaak beschrijvingen gaat geven
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                            Comment

                            • LR2
                              Mother of all Growers
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2011
                              • 8552

                              #15
                              Re: hoe krijgen ze nou een aardbei of appel smaak aan de wiet ?

                              Heb ik ooit gedaan Nik, die zei gewoon dat ze alle 3 hetzelfde waren.

                              Smaken verschillen, dat is altijd zo. Ik ga er niet over zeuren dat anderen het zouden moeten proeven, of juist niet. Ik proef vaak verschil in wietsoorten. Diegenen die dat niet proeven, die missen wat beleving tijdens het blowen in mijn optiek, maar 't zal alsnog vast niet vies smaken.
                              Mijn zusje proeft geen rookaroma in rookworst en sauzen. Ik wel, en die laat ik daarom links liggen. Niks mis mee toch?
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...