Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een propegator als warmte bron..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een propegator als warmte bron..?

    Korting op 420shop
    Ik zat te denken.

    Als je lamp van 400w aan staat van 19:00 tot 07:00. Het is winter en smidags is het koud. Je zet er een kleine propegator naast met een 100/150W lamp, die warmte zuig je af van de propegator naar de tent.
    Is dit een handige manier om overdag je tent op temperatuur te houden.?

    Lijk mij wel te lukken en vordeliger dan een elektrische kagel.

    Hoe denken jullie hier over.?

    #2
    Re: Een propegator als warmte bron..?

    Je hebt ook kleine/mini elektriche kacheltjes
    Dat zal wss beter werken
    Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Een propegator als warmte bron..?

      Als je lucht aanzuigt uit je huis, zit je rond de 20 graden, dat is prima.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Een propegator als warmte bron..?

        Dat zal zeker werken. genoeg mensen die contra draaien. Twee hokken op 12/12. Als ene hok aan is is andere uit en men gebruikt dan de warmte van de aan kant voor de uit kant te verwarmen. Je benut zo en het licht en de warmte.

        Comment


          #5
          Re: Een propegator als warmte bron..?

          Een propagator met 150W lampje is volgens mij te klein om alle inlaatlucht van een 100x100x180 tent van pakkembeet 5 graden naar 20 graden te verwarmen.
          Om een koude schuur te verwarmen heb je 's winters een beste kachel nodig.

          Je had ook gewoon in dit topic door kunnen gaan, daar waren we al bezig met oplossingen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Een propegator als warmte bron..?

            Om een garage (halfsteens) op een temperatuur van 20 graden Celsius te houden, heb je in de winter in een koude periode ongeveer 100 watt aan warmte per m3 nodig. Dus een garage van 3 meter breed, 5 meter lang en 3 meter hoog heeft ongeveer 4500 watt aan verwarmingscapaciteit nodig.
            Als je uitsluitend je tent verwarmt, verlies je veel warmte door het dunne tentdoek aan de omgevingstemperatuur in de garage.
            Een kachel van 2 kilowatt zul je ongeveer wel nodig hebben, zeker als het koud is, maar het voordeel is wel dat je auto makkelijk start en je de ramen niet met een ijskrabber te lijf moet gaan.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment

            Bezig...
            X