Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De rol van tabak bij het blowen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De rol van tabak bij het blowen.

    Korting op 420shop
    Ik rook bijna dagelijks jointjes, ik heb mij hier wel eens zorgen overgemaakt en ik ben ook wel eens een tijdje gestopt.
    Echter vind ik wiet toch dermate prettig dat ik niet permanent wil stoppen en beter kan minderen, dit is vrij goed gelukt vind ik zelf.
    Echter begin ik me laatste tijd enigszins zorgen te maken over mijn gezondheid.

    Dat wiet schadelijk is geloof ik best maar dit neem ik voor lief omdat ik blowen erg prettig vind, de keren dat ik stopte en veel alcohol ging drinken vind ik niet echt een goed alternatief.
    Des al niet te min ben ik wat minder gaan blowen de laatste tijd waardoor ik me heb beseft dat ik echt gewoon een roker ben.
    Ik heb altijd sigaretten gehad voor mijn jointjes maar het roken van sigaretten heb ik vroeger eigenlijk alleen gedaan als ik dronken was. De laatste jaren is het roken van sigaretten er in gesneaked, ik rook tijdens het werk en soms op school. Ik rookte tijdens mij afstuderen wel 5 tot 8 peuken per dag en daar schrok ik toch wel van. Omdat ik vrij veel stress had heb ik daar geen probleem van gemaakt tot nu. Scriptie is ingeleverd en hoewel ik verwacht net een onvoldoende te krijgen en in de vakantie wat aanpassingen te moeten doen is het nu wel een stuk rustiger en tijd om er aan te werken.

    Vandaag heb ik de eerste stap gezet, ik heb shag gehaald in plaats van peuken. Waarom? omdat ik shag roken tamelijk goor, lelijk en onappetijtelijk vind. Het plan is nu om enkel nog jointjes te roken en helemaal te stoppen met peuken roken. Het gevaar zit het er in dat ik hierdoor meer jointjes kan gaan roken om te roken. Maar dit gaan we meemaken.

    Maar dan nu waarom ik dit in het wiettopic post. Puur roken is eigenlijk veel beter voor je longen en high vind ik ook veel prettiger. Toch merk ik dat ik erg gewend ben aan een joint te roken. Laatst een hele avond puur wiet zitten roken met een vriend en uiteindelijk begon ik echt naar die joint te craven. Mijn conclusie was dat ik echt wel nicotine verslaafd moet zijn anders had ik dit wel achterwegen gelaten. Ik merk ook dat als ik een avond ga blowen ik erg veel jointjes rook. Vroeger draaide ik een of twee relatief sterke joints tegenwoordig rook ik 5 a 8 minder sterke joints. Uiteindelijk rook je dan ook meer wiet maar dat is mijn punt niet. Ik rook gewoon veel op zon avond en dat is niet cool.
    Daarnaast vraag ik me af of het roken van sigarettentabak in joints niet heel erg schadelijk is, ik heb dit ooit gehoord en gelezen maar ik kan het nergens terug vinden online.
    De stelling is dat sigaretten tabak gemaakt is om met filter te roken en dat er daarom andere richtlijnen zijn. Hierdoor zou sigarettentabak veel meer rotzooi mogen bevatten dan shag. Wanneer je dan een joint rookt met sigaretten tabak ben je die tabak aan het roken zonder filter en is daarom erg schadelijk. Zelf vind ik deze stelling best geloofwaardig maar ik kan er nergens informatie over vinden, iemand enig idee?

    Daarnaast ben ik van mening dat de combinatie tabak+wiet veel verslavender is dan wiet. Ten eerste combineer je twee verslavende middelen waardoor je beloningssysteem ook in de war raakt. Welk gevoel krijg je nu van welke drug, en ben je niet uiteindelijk een dubbele verslavingen aan het kweken? Ik denk van wel. Zelf merk ik ook dat als ik een joint gerookt heb ik na ongeveer een uur al weer een nieuwe wil. Iets waar ik vroeger ook geen last van had. Ik denk dus dat dit om de nicotine gaat. Vaak ben ik nog gewoon goed stoned en tevreden over de stonedheid maar wil ik toch meer roken. Ten tweede is een joint gewoon veel verslavender dan pure wiet door de nicotine, ik kan geen wetenschappelijk onderzoek vinden maar ik meen gelezen te hebben dat het aantal 'wietverslaafden' dat dagelijks blowt veel hoger is bij joint rokers dan puur rokers. Dit heb ik ook begrepen van een vriend die in een afkickkliniek heeft gezeten voor wiet. Hij was zo zwaar verslaafd dat ie geld jatte en andere creatieve dingen deed om aan geld te komen voor wiet. Hij vertelde mij dat de klap die nicotine in combinatie met wiet geeft zo heerlijk is dat hij juist daarvoor ging, hij draaide joints met veel tabak en deed zijn joints zelfs in de bong zodat het harder aan kwam. Als je buiten europa kijkt zie je dat joints roken vaak not done is en dat mensen enkel puur blowen. Je hebt gewoon landen waar sigaretten roken super stom is en wiet roken super cool. Dit laat zien dat het natuurlijk ook cultuur gebonden is.

    Lang verhaal kort, wat denken jullie van het blowen in combinatie met tabak? Slechte zaak of valt het reuze mee en moet je zelf net zo als bij alles maar gewoon beter controle houden?
    iet recht's is iets korms wat verbogen is.

    #2
    Re: De rol van tabak bij het blowen.

    Ik ben al meer dan 10 jaar gestopt met roken, maar gebruik normaal gesproken wel sigaretten voor in mijn joints. Toch heb ik nooit zin in enkel een sigaret, de smaak van cannabis gaat boven alles, met minder neem ik geen genoegen
    Door je wiet met tabak te roken is het een stuk verslavender. Ik heb zelf geprobeerd om cannabis enkel puur te roken of via een vaporizer, maar ik merk dat ik toch weer terug grijp naar tabak in mijn joints.

    Ik merk dat het lastig is tabak volledig te weren, daarom stop ik eens per jaar totaal met blowen. Het is om meerdere redenen fijn om zo nu en dan een reset te doen, je lichaam raakt gewend aan cannabis dus je gebruikt meer om hetzelfde effect te krijgen.
    Ik sta elke keer weer versteld hoe apenstoned ik wordt na een "reset". Het is gezond voor je lichaam maar voor ook je geest. Elke dag blowen is heerlijk, maar het wordt ook een sleur. Daarnaast bespaart het een hoop geld en tijd welke je goed kan gebruiken om andere dingen te doen.

    Als mijn buitenkweekje weer klaar is pak ik het rustig aan weer op. Tot die tijd neem ik genoegen met elke dag aan mijn planten te ruiken.
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: De rol van tabak bij het blowen.

      Ik heb hetzelfde met die smerig tabak... ik vind het lekker om in een joint te stoppen.

      Maar regelamtiog even een pause ingelast, en daarna alleen jointjes roken.

      Maar binnen de korste keren ben ik weer hooked aan de nicotine, en ga ik weer meer blowen (om het roken)

      Als ik dan een sigaret opsteek is het ook prima. Super irritant.



      Dus ik dacht, laat ik puur gaan roken. Tijdje gestopt, dus nicotine en wietvrij.

      Pure wiet gerookt, en knetterstoned. Maar toch geen voldoening.

      Nog eentje puur gedraaid, tranende ogen zo rood, maar nog geen voldoening.



      Toen dacht ik, laat ik me eens met een peuk proberen. Dus naar de buurvrouw een sigaret gevraagd.

      En ja hoor, jointje mee gedraaid, en toen had ik "hem".



      Ik denk dat dat laatste een kwestie van gewenning is. En als ik lang genoeg puur blijf roken, dat wel went.

      Heb ook een bong besteld, en ga het binnenkort proberen.



      Maar ik kan niet blowen met tabak, zonder binnen de kortste keren chagarijnig te zijn, omdat ik op bijv. mijn werk niet blow.

      En dan hele dag geen nicotine-shot krijg.


      Fucking irritant....

      Comment


        #4
        iet recht's is iets korms wat verbogen is.

        Comment


          #5
          Re: De rol van tabak bij het blowen.

          Klinkt misscihen allemaal heel slap enzo, "gewoon stoppen als het je niet bevalt", maar misschien ook wel een taboe om over een verslaving te praten.

          Zie het bij zoveel mensen, maar die denken er niet bij na, "die houden gewoon van een peukje en/of jointje".


          Maar uiteindelijk vergroot je de kans dat je sterft je aan long- of keelkanker, en dat wil liever ook niemand.

          Daarom vind ik sigaretten roken ook zoooo kansloos... je hebt er ook nog eens helemaal niks aan... maarja...



          Ik vind het geen fijn gevoel dat "craving" idd.... en dan steek je maar een onschuldig peukje of jointje op.

          Dat is het slappe juist, maar zo werkt een versalving, je praat het voor jezelf goed.

          Wiet kan ik zonder hulpmiddelen mee stoppen, roken gebruik ik altijd pleisters, de eerste dagen (anders wordt ik echt chagarijnig en zweten).



          Maar ik rook laatste tijd steeds vaker een bong, en de smaak en effect begint me nu ook te bevallen.

          Merk ook dat ik dan een paar uur geen joint hoeft te roken.



          Binnenkort wil ik ook nog een poging doen, om alleen nog maar puur te roken.

          Zodra ik crave of zin in een joint heb heb, gewoon weer een bong..

          Comment


            #6
            Re: De rol van tabak bij het blowen.

            Het kan nooit kwaad om (tijdelijk) met een van de twee of beide te stoppen.
            De beloningssystemen werken hetzelfde, maar wiet+tabak zorgt voor een grotere hoeveelheid thc die vrijkomt. Daar komt een zuurstofgebrek en adervernauwing bij die het effect nog sterker maakt. Ook gaat je lichaam korte tijd in overdrive door tabak.
            Als je echt van de tabak af wilt, maar nog steeds een geweldige high wilt ervaren, dan zijn er wel tussenwegen. De belangrijkste is stoppen voor tenminste 3 weken.

            Als je van je verslaving af wilt, moet je in kaart gaan brengen welke gewoontes er mee gepaard gaan. Veelal is dat gaming, languit op de bank liggen of een andere ingesleten gewoonte. Als je die gewoonte kunt doorbreken, dan zul je zien dat veel van die cravings veel minder worden.
            Ik ben niet van plan te stoppen met tabak roken, maar als ik dat zou doen, dan zou ik moeten letten op; koffiemomentjes, avonden in de kroeg, pauzes, schoolwerk, en het 6-uur journaal. Als ik tijdens die momenten wat anders ga doen dan normaal, dan is de cirkel makkelijker te doorbreken. Helaas is de mens een gewoontedier en stiekem willen we het liefst ons ritme vasthouden.
            Dat moet je voor jezelf beseffen en uitzoeken, en het doorzettingsvermogen opbrengen om er naar te acteren.
            Het kan prima helpen om alle visuele triggers weg te halen; stop je wiet en tabak weg achterin een kast, zodat het moeite kost om er weer bij te komen. Elke keer dat je dan weer moet graven naar je verslaving, heb je tijd om te bedenken waar je nu eigenlijk mee bezig bent.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: De rol van tabak bij het blowen.

              Nou lekker pure joints waar is de tijd,een m8 van mij,d8 ooit eens wtf die soulrebel is lenig ik zat nl een trance van de reggae beats,bij een optreden underground
              Dus dagelijks puur zou nogal trippy ervaring worden,ook dag nadien tabak is smerig,maar met wiet erin,is dat niet meer zo voor mij

              Comment


                #8
                Re: De rol van tabak bij het blowen.

                Verslavingen werken op het beloningssysteem (geestelijke verslaving), maar helaas heb je ook afkickverschijnselen (lichamelijke verslaving).

                Ik merk dat die bij tabak echt vele malen sterker is dan bij wiet.



                Het belonigssysteem kan ik redelijk goed tricken, als ik echt wil.


                Maar die afkickverschijnselen...

                Als ik een periode heftig geblowed heb en ik stop met blowen, slaap ik de eerste nacht slecht en heb ik twee dagen iets minder honger.

                Misschien ben ik dan ook wat chagarijnig, maar daar stel ik me allemaal op in en kan ik prima mee omgaan. Twee dagen over.



                Als ik stop met tabak, ben ik minimaal een week een wandelende tijdbom.

                Ga extra hard de confrontaties aan, loop te zweten als een otter, lekker opgefokt dus.

                Dit overkom ik door eerst paar dagen pleisters te gebruiken, zodat ik "relaxed" de gewoonte eruit kan halen.

                Dan na 4 dagen ofzo, laat ik die pleisters achterwege; en ga ik lekker iedereen uit lopen schelden.

                Pas na twee weken ofzo wordt ik weer relaxter, en zit ik ook niet meer te "craven".



                Dat gaat dan paar weken prima. Dan begin ik af en toe jointjes te roken met tabak, gaat ook paar weken prima.

                Maar langzamerhand raak ik weer verslaaf aan tabak, en rook ik maar weer peuken om niet continu chagarijnig of stoned te zijn.

                Comment


                  #9
                  Re: De rol van tabak bij het blowen.

                  Heel veel herkenbaars in deze topic .

                  Ik ben vroeg begonnen met sigaretten roken.
                  Enkele jaartjes later begon in te blowen, en op een gegeven moment had ik genoeg van die sigaretten.

                  Toen begon ik ook meer te blowen om de sigaretten te compenseren, en ben uiteindelijk hervallen.
                  Nu 5 jaar later rook ik nog steeds 10-15 sigaretten per dag, en zo'n 2-3 joints.

                  Geraak echt niet van die sigaretten af, ook al zijn die puur uit gewoonte. Ik heb daarbij nog eens een job waarbij dat er veel gerookt wordt.
                  Puur roken en vaporizen heb ik beiden al geprobeerd, maar niets gaat boven een dikke fakkel op te branden.
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    iet recht's is iets korms wat verbogen is.

                    Comment


                      #11
                      Re: De rol van tabak bij het blowen.

                      Het verschilt idd van mens tot mens het grote voordeel bij blowen,ik rook geen gewone tabak meer,voor de rst vd dag(altijd bij shag gebleven,van sigaretten,hoest ik mijn longen eruit,meer papier dan tabak je rookt)
                      Ik rol mijn joint altijd fijn,zo weinig mogelijk shag erin,smaakt veel beter vind ik

                      Comment


                        #12
                        Re: De rol van tabak bij het blowen.

                        Het klinkt allemaal helaas heel bekend, al die problemen met tabak en wiet. Hadden mijn vrienden me maar verteld dat je wiet ook puur kunt roken, dan was het allemaal nooit gebeurd...

                        Nu rook ik mijn wiet puur, en mijn nicotine in een e-cig. Zolang die dingen nog legaal zijn. Daarna zal ik terug moeten naar de tabak, en mezelf doodroken. Met dank aan Minister Schippers, mininster van Tabak.

                        Comment


                          #13
                          Re: De rol van tabak bij het blowen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
                          Het verschilt idd van mens tot mens het grote voordeel bij blowen,ik rook geen gewone tabak meer,voor de rst vd dag(altijd bij shag gebleven,van sigaretten,hoest ik mijn longen eruit,meer papier dan tabak je rookt)
                          Ik rol mijn joint altijd fijn,zo weinig mogelijk shag erin,smaakt veel beter vind ik
                          Ik merk ook wel dat m'n drang naar sigaretten weg is als ik geblowed heb.
                          Normaal steek ik toch minstens elk uur een sigaret aan, als ik heb geblowt rook ik de eerste 4-5 uur niet.
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment


                            #14
                            Re: De rol van tabak bij het blowen.

                            Ik vind een sigaret direct na een joint lekker. Die knalt dan keihard.
                            Baas in eigen brein.

                            Comment


                              #15
                              Re: De rol van tabak bij het blowen.

                              Ik lees net dat je van tabak psychotisch kan worden: http://www.rollingstoned.nl/17-7-201...aak-psychoses/

                              Wie had dat gedacht...

                              Om Ivo Opstelten maar eens te mis-quoten: "Tabak is gewoon troep en we moeten ervan af!"

                              Comment

                              Bezig...
                              X