Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hittegolf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hittegolf

    Korting op 420shop
    Wat doe ik met mijn balkon plantjes met de komende hittegolf? Laten staan of verplaatsen?

    #2
    Re: Hittegolf

    Ik ben buiten aan het ontkiemen , ik denk zorgen voor voldoende vocht en misschien zorgen voor schaduw, maar ik lees mee
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Hittegolf

      Ik heb dit gevonden op http://www.rollingstoned.nl:

      De meeste buitenkwekers maken zich eerder druk om te veel regen en realiseren zich inderdaad niet dat te veel hitte en droogte uiteraard ook verkeerd kan zijn voor wietplanten. Al hebben binnenkwekers en mensen die wiet buiten in een kas kweken veel sneller last van te veel hitte, ook voor gewone buitenplanten kan het tijdens een hittegolf wel eens te heet worden. Wanneer het langdurig heet is moet je uiteraard goed opletten dat je plant niet uitdroogt, een flinke buitenplant kan op een heel zonnige dag flink wat water drinken. Zeker als je een wat kleinere pot gebruikt moet je goed opletten dat die niet droog komt te staan. Als je een dag weg bent kun je dan bijvoorbeeld water geven voor je weggaat en een extra twee literfles met water vullen die je met behulp van een blumat sensor (3,50 euro) in de aarde prikt.
      Te veel hitte kan bij bloeiende wietplanten erg losse en luchtige topjes veroorzaken

      Als het kwik boven de 30 graden komt is het verstandig om wietplanten naar een plekje in de schaduw te verplaatsen. Maar zolang je wietplant genoeg water heeft zal het buiten niet heel snel te heet worden voor een wietplant in de groeifase. Voor planten die in de bloei staan, kan het wel nadelig zijn. Over het algemeen is de heetste periode van de zomer in de bloeifase wel achter de rug, maar een autoflower of een plant die verduisterd wordt kan wel midden in de zomer bloeien.
      Te veel hitte kan bij bloeiende wietplanten namelijk erg losse en luchtige topjes veroorzaken, zeker niet de kogelharde buds die je wilt dus! Wat je in zo’n geval kan doen is buiten een nevelsproeisysteem aanleggen om de planten te koelen. De kleine waterdruppeltjes uit een nevelsproeier verdampen snel genoeg om de planten voldoende af te koelen.

      Comment


        #4
        Re: Hittegolf

        Is t geen optie om potten in teiltjes water te zetten. En dan in de schaduw.Kleine waterdruppels op bladeren veroorzaken brandplekken. Tenzij in schaduw.
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #5
          Re: Hittegolf

          Alleen waterdruppels met voeding veroorzaken brandplekjes dacht ik.
          Maar ik sproei mijn 'gewone planten' ook niet in het zonnetje.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Hittegolf

              Oorspronkelijk geplaatst door Lupweedy View Post
              Wat doe ik met mijn balkon plantjes met de komende hittegolf? Laten staan of verplaatsen?

              Comment


                #8
                Re: Hittegolf

                Heb ik niet aan gedacht en ik heb nog wat oude lappen liggen. Bedankt voor de tip!

                Comment


                  #9
                  Re: Hittegolf

                  Graag gedaan. Rond het middaguur als er erg veel warmte-instraling is gaan cannabisplanten vaak in een soort van noodtoestand. Ze sluiten dan de huidmonden om niet overmatig te verdampen en te verwelken maar hierdoor koelen ze dus ook niet meer. Zoon plant doet dan ook nauwelijks nog aan fotosynthese omdat ze nauwelijks co2 kan opnemen door de gesloten huidmonden. Ze staat dan dus enkel te overleven in afwachting op betere omstandigheden. Span je tijdens deze middaguren een schaduwdoek dan voorkom je dit en zal ze ondanks het lichtverlies zich happy-er voelen.

                  Verder zou je kunnen denken aan warme lucht uit de sere afvoeren met een ventilator die de gestuwde warme lucht uit de serre blaast. Geeft meteen ook een betere co2 verversing.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hittegolf

                    Ik doe er niks mee. Hittegolf.. pffff.. Voor onze planten is het een dagje lekker, gaan we daar weer over lopen klagen?!
                    Tot 33 graden houden ze het prima vol. Daarboven krijgen ze het wat zwaarder.

                    Ik ga lekker aan het water liggen, en ik zie wel wat mijn planten gedaan hebben als ik thuis kom. De helft van de genetica komt nog steeds uit tropische gebieden waar het 's zomers toch 30+ graden is. Kom nou! Druktemakers
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hittegolf

                      Geef ze een ijsje, Dame Blanche ofzo

                      Comment


                        #12
                        Re: Hittegolf

                        Mijn (binnenkweek) lamp gaat om 17:00 aan, maar ga vanaf vandaag langzaam de tijd (30 min per etmaal) verzetten naar later, uur of 9 's avonds. Dan is het net wat koeler als de lamp aanspringt.
                        Verder kan ik de lamp dimmen wat ik denk ik zal doen de 1e 2 uurtjes dat hij aanstaat om zo de boel niet te oververhitten.
                        Daarna is het voldoende afgekoeld om "normaal" door te draaien.

                        Athans, dit is de theorie. Nu nog de praktijk

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                        Verslag:
                        1e n00b binnen kweek...
                        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                        Comment


                          #13
                          Re: Hittegolf

                          Voor de mensen met planten in bloei is afscherme of koelen wel belangrijk. Mijn 2 autoflowers zijn vorige week al gaan strekken , 1 heeft veel gele bladeren gekregen. Dus bij mij krijgen ze een schaduwdoek over de kas als het boven de 31 wordt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Hittegolf

                            Van schaduw gaan ze ook strekken hippiekomeet. Het is een beetje kiezen tussen twee slechten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het schaduwdoek meer strek gaat veroorzaken dan een paar dagen warm weer.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hittegolf

                              pfff shiiit doet ies kalm en lot da planteken ies gerust jaaaa !
                              zoals lr2 en djax al zeide luisterd daar maar naar .
                              en geeft dieje dame blanche maar aan mij , en doet de rest ook iets ghehe .

                              Comment

                              Bezig...
                              X