Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het topic voor JD leden zonder topic, laat ons zien wat je kweekt !

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toen zij ongeveer 20 cm was is ze getopt. Daarna gewoon met zo min mogelijk stress laten groeien. Enigste voeding is gedroogde kippen en paarden mest.

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Das een goe idee !!!

      Da ga ik ook doen met men terras dames , maar van mij mag nog een paar dagen gaan , want ik krijg het weer niet over mijn hart om den kop er uit te pitsen , wette wa ik ga dit direct doen dan ben ik er vanaf !!

      En verwijder je nog iets , onderste scheuten misschien , of gewoon afblijven ??

    Ben gewoon van de dame afgebleven en lekker van het zonnetje laten genieten.
    Last edited by jantwee; 4 July 2022, 10:20.

    Comment


      Girl Scout Cookies autoflower, Seedstockers.

      Bio kweek in 12l stoffen zakken, deels omgeplooid en 5 à 6 liter (mogen niet te hoog worden) voorbemeste potgrond. Lavameel en wormenmest toegevoegd, ingewaterd met Microferm (hier stond Oenosan maar dat is iets anders) van biogroei. Een uitdaging, bio in een stoffen zak die langs alle kanten uitstekend verdampt.

      Geen tensiometers omdat er maar een dunne laag aarde is. Droogt rap uit, goed zichtbaar en te voelen door te tillen. Vaak 's morgens en 's avonds water geven. Leerrijk en ziet er goed uit met een weinig LST, bij elke plant anders toegepast. Duidelijk zichtbaar.

      De lagere planten opgehoogd in de kast zoals ik al vaak heb gezien op ons forum. Dank u wel allemaal voor de vele inspiratie die ik hier heb mogen vinden!
      IMG_20220707_195947.jpg IMG_20220707_200019.jpg IMG_20220707_200041.jpg
      Last edited by Zabuza; 8 July 2022, 10:08.

      Comment


      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Ik geniet er ook van. Dit rondje stond al gepland als probeersel. Is uiteindelijk begonnen als noodzaak. Haast alle hoofdtoppen van de Northern Lights waren aangetast door toprot. Ging richting de helft van de oogst.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        En een gedacht hoe dat het komt dat je top rot hebt gekregen , is wel spijtig éè

      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Hoge LV algemeen plus meer dan 10C verschil dauwpunt. Lang verhaal kort zijn de omstandigheden in de ruimte waar het kastje staat zoals ze zijn. Heb wel de waaier terug volcontinu aan. Op dit moment is de LV eigenlijk goed. Ik vermijd normaal de zomermaanden omdat de temperatuur in het kastje dan standaard boven 30C gaat.

      Drie autoflowers op het dakterras!

      20220708_150822.jpg

      Van links naar rechts (de lavendel en citroenmelisse niet meegeteld):

      - CBD auto Charlotte's Angel (wat meer indica-achtig dan voorspeld en ook verder met zijn bloei dan gehoopt).

      - CBD auto White Widow

      - Blueberry auto (die weer behoorlijk meer sativa-achtig is dan verwacht. Ik heb haar wat moeten binden om te voorkomen dat zij zichtbaar wordt vanaf de straat).

      Allemaal een keer getopt om ze klein en onopvallend te houden.

      Ik heb ze zo laten ontkiemen dat ze, volgens de zadenboer, ergens in de tweede week van augustus klaar moeten zijn. Ik hoop dat de Charlotte's Angel dan niet al te ver doorgebloeid is.

      Ze staan tussen de muur en het beloopbare glas. Ik kan ze vanuit de keuken, omhoogkijkend, precies in de gaten houden! Ze zijn niet zichtbaar vanaf de straat, maar wel voor de overburen. Ik hoor het wel als die er wat van vinden (als het ze uberhaupt al opvalt)... De buren hebben geen dakterras op hun uitbouw, kunnen ze niet zien staan en merken het dus niet (af en toe een voorbijwaaiend wietluchtje als hun raam openstaat daargelaten)

      Plantjes staan onder de dakgoot, krijgen wel wat regen mee, maar niet veel. Ik ga morgen 3 weken op vakantie. Ik heb blumats geïnstalleerd op een reservoir van zo'n 40 liter. Echt uit kunnen testen heb ik het niet, ik ben benieuwd wat er nog staat als ik thuiskom.


      Comment


      • Rauwe Bonk
        Rauwe Bonk commented
        Editing a comment
        Ik heb de bodem afgedekt met een laagje kleikorrels! Hopelijk werkt dat ook.

      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Dat is ook voldoende. Mooie planten en een fijne vakantie gewenst.

      • Rauwe Bonk
        Rauwe Bonk commented
        Editing a comment
        Bedankt!

      Hier wat van Barneys farm ze hebben het een beetje zwaar met 35 plus, laat ze smiddags maar in de schaduw voorlopig.
      Ben ook vrij laat begonnen begin juni beetje lopen pielen met wormenpercolaat , te laat begonnen met voeding. Wel wat plekjes te zien door te kort voeding. Ben de wormenpercolaat aan het opvoeren en test regelmatig de grond. De watercones werken goed hoef geen water te geven. Staat een ton met 50 liter per plant, om de 2/3 dagen bijvullen.


      LSD

      1658496162181.jpg



      Tropicanna Banana

      1658496162183.jpg




      Dos Si Dos 33

      1658496162182.jpg

      sigpic

      Comment


      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Ziet er weer goed uit bij mij hebben de lsd geen probleem met de zon staan in de grond ca 5 ltr water per dag afgedekt met folie
        Had ook probleem met de wormen maar opgelost met vleermuizen poep nagaat het goed in de combo worm vleermuis

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Mooie Meiden in de volle zon. Met veel vocht redden ze het wel 👌

      • Burundanga
        Burundanga commented
        Editing a comment
        Nice inti, tevreden van zo'n gota a gota systeem?
        Komt het water in ton niet snel te warm?
        Mss zal volgend jaar ook eens proberen.

      Eurogro wauw 5 liter per dag... hoe doe je dat. ik ben al advocados en mangos aan het kappen door het watertekort hier. Mijn halve fruitgaard gaat naar de openhaard deze winter.

      Maarja zolang er nog water voor het huis en de wiet is... kom ik mijn pensioen wel door. Toch veel te zwaar werk voor 50 plus al terrassen met die bomen..
      sigpic

      Comment


      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Folie om de planten 5 ltr fles in het plantgaten voor de helft met de dop naar boven een gaatje van paar mm in de bodem anders krijg je alg in je fles en 3 gaatjes net boven de grond
        Folie naar 20.00 uur weg om te ademen en naar een x uren weer terug ook bij de aardbeien en tomaten zonnebloemen werkt prima en scheelt veel water

      Attached Files
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        Ja die klotezooi ontkiemt ook bloody lastig.
        Zeker die specialere soortjes. Direct op de warmtemat zonder thermostaat in zo'n overdekt kweekbakje en t spuit de grond uit.
        Heb er ook aardig wat verneukt voordat ik doorhad dat die klerelijers gekookt willen worden.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        27/28°c zijn die, en afgesloten thermoscontainer gebruik ik ook bij weedseeds.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Lekr sambal maken

      Zo vond ik gister na 3 weken vakantie mijn dakterras auto's terug. De blumats werkte prima, geloof ik, maar 40 liter bleek gewoon niet genoeg mrt de hitte van afgelopen tijd. Vandaag de boel maar gelijk geoogst. Tikkeltje vroeg, maar wat moet je... Ben ik gelijk van het gemopper van vrouwlief af, die weinig enthousiast werd van het slapen met open raam naast de plantjes 20220801_203653.jpg

      Comment


      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Dat is jammer, toch nog wat fluf er af smoorse

      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        Duidelijk voorbeeld van planten zuipen te veel en vrouwlief zuipt te weinig..

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Tja drie weken met veertig liter is een bietje zuinig, de mijne drinken dat in een etmaal als ze dorstig zijn.

      IMG_20220818_192456.jpg

      Deze draagt vergif met trots.

      California super reaper.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dichter bij de schutting van de buren zetten.

      • Rauwe Bonk
        Rauwe Bonk commented
        Editing a comment
        Heb je die gewoon buiten staan? Zirt er goed uit! Mij lukt dat niet hoor, bij die soorten, inderdaad te traag. Kas lukte ook niet dit jaar. Te heet. Planten stonden nog, maar alle vruchten foetsie.

      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        Beetje tegen een warme muur vinden ze wel lekker. Deze staan op dak van m'n keuken hebben ze meer licht.

      IMG_20220823_143605.jpg Verjaardagsboeket voor mevrouw Zabuza. Haar eigen tuin guerilla struik komt boven de platen uit. IMG_20220823_143256.jpg

      Comment


        image_452242.jpg IMG_20220824_172227.jpg
        Geyle parasol. Draagt heel anders dan de rest.

        Thunder mountain longhorn heet hete Helga.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • inti
          inti commented
          Editing a comment
          je loopt lekker voor hier in spain beginnen de pepers net te ontwikkelen en nog vol met bloemetjes

        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Lekker vroeg beginnen.. Moet beetje anticiperen op dat klimaat hier eh.

        IMG_20220825_113355.jpg
        De twee rechts worden vandaag geknipt. Zijn nog niet helemaal top, ga echter niet wachten op meer rot ...

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Toch mooie weed over...

        • Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          KnetterMug Absoluut dankbaar voor dit stukje natuur!

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Beetje van jouw en de rest doet moedertje natuur 😁👌

        mooie toppen jammer van de rot
        sigpic

        Comment


        • Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          Alle 3 Big Bud van Seedstockers en tegelijk geplant. De middelste had 2 plekken rot, gelukkig niet de hoofdcola. De linkse is gewoon nog niet klaar.

        IMG_20220827_151347.jpg IMG_20220827_151243.jpg
        Vurige Vera en scherpe Sonja.

        Afscheid nemen bestaat niet maar ga pleite dus deze moeten naar stiefouders

        Denk iets heftigs en lemon drop al staat er coyote zan white op t stokje.
        Goed labelen bij inzaaien.. Elke x weer..
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Meneer peper hoe hou je ze in de winter in leven heb er staan in de grond in mij kweektunnel
          Wat is je advies

        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Als ik mooie meeneem naar volgende jaar snoei ik m terug. Ook de wortels. Nieuwe potgrond, lekker vorstvrij plekje en dan loopt ie met beetje mazzel vanzelf weer uit in het voorjaar.
          Heb hier een tent met led dus ga kijken of ik er een paar door kan trekken met kunstlicht.

          Beestjes zijn eerder t probleem binnen. Zijn ze gevoelig voor.

        Ik voeg aan de titel toe Of gaat kweken..
        IMG20220828024508[1].jpg
        Van links naar recht's Northern Light / San Fernando Lemon Kush (wat een vette naam) / Big Foot / Hindu Kush Auto / (onderste) Hymalaya Gold.

        Ik ben de zaden deze keer niet in keukenpapier gedaan. En de schoteltjes heb ik deze keer ook niet gebruikt.
        Ik heb koffiefilters en een zak gebruikt en dat is mij goed bevallen. Dus dat is een blijvertje
        Attached Files
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Als het werkt top 👌
      Bezig...
      X