Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coffeeshops beoordelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Internet Coffeeshops beoordelen

    Korting op 420shop
    Ha members!

    Iedere dag gaan er honderden mensen naar de coffeeshop - maar een groot deel van (vooral jongere) 'coffeeshopklanten' weten eigenlijk niet wat ze kopen, of wat de kwaliteit van hun wiet of hasj is. Daar wilde ik wat aan doen, en daarom heb ik een site gemaakt waarop de menu's van coffeeshops kunnen worden beoordeeld. Liever zou ik ook inzichtelijk maken wat er precies in de wiet of hasj zit, maar dit wisselt enorm en is haast niet bij te houden. Coffeeshops kunnen in theorie zo 20euro per gram vragen voor troep.

    Om de kwaliteit toch inzichtelijk te krijgen en jongere, minder ervaren smokers te helpen moet mijn website, GetSmokin.nl, het nu hebben van de community zelf, in de vorm van ratings en reviews.

    Momenteel heb ik alleen mezelf als referentie en zou ik graag extra feedback willen op de site, de manier waarop het werkt en mogelijke nieuwe functies die jullie (of mensen met minder ervaring) kunnen helpen. Als je even tijd hebt om ernaar te kijken stel ik feedback (ook negatief) zeer op prijs, bedankt!
    GetSmokin' biedt een overzicht van alle Coffeeshops in Nederland. Ratings, Aanbod, Openingstijden & meer. Vind nu een Coffeeshop bij jou in de buurt!

    #2
    Er zitten al foutjes in..
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekamerlid View Post
      Er zitten al foutjes in..
      haha dat zou goed kunnen, het is erg veel data om allemaal te controleren. Daarom kan je als bezoeker foutjes doorgeven via de pagina van een coffeeshop. Moet die optie misschien duidelijker worden aangegeven?

      Bedankt voor het checken!

      Comment


        #4
        Feedback op de site:
        Cool, leuk idee. Maar ik vraag me oprecht af of veel mensen zoeken naar coffeeshops. Het kan immers via google maps nogal rap. Mijn kennissen, jong en oud, hebben vaak 1-3 shops waar ze naar toe gaan. Dat horen ze van mond-tot-mond, of door er zelf naartoe te gaan. Sfeer, vriendelijkheid van het personeel, en vertrouwdheid (zowel het huiskamergevoel als privacy) spelen daarbij een gigantische rol. Openingstijden zijn wel een belangrijk punt.

        Stoners, ik kom ze pas een tiental jaar tegen dus ik kan het fout hebben, zijn gewoontedieren. Jonge blowers willen vaak gewoon veel wiet voor weinig geld, die geven niet veel om kwaliteit, locatie of wat dan ook.
        Je site is nodig, daar ben ik van overtuigd, maar ik denk niet dat hij een gat vult voor jonge blowers. Je weet immers pas wat er te koop is, als je aan de kassa staat. Dat leert elke coffeeshopbezoeker vrij snel.
        Een coffeeshophouder zie ik daarom ook eerder zeggen: als we niets adverteren, kunnen we de klant ook niet misleiden. Dat voorkomt teleurstelling voor de klant. Een klant die niet teleurgesteld wordt, komt wat vaker terug.

        Goed dat er zonder email e.d. kan worden ingelogd (hoe voorkom je spoof accounts?).
        Maar ik kan niet inloggen na het aanmaken van een account.. Da's dan weer jammer.

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Hartelijk dank voor je nuttige feedback!

          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Cool, leuk idee. Maar ik vraag me oprecht af of veel mensen zoeken naar coffeeshops. Het kan immers via google maps nogal rap. Mijn kennissen, jong en oud, hebben vaak 1-3 shops waar ze naar toe gaan. Dat horen ze van mond-tot-mond, of door er zelf naartoe te gaan. Sfeer, vriendelijkheid van het personeel, en vertrouwdheid (zowel het huiskamergevoel als privacy) spelen daarbij een gigantische rol. Openingstijden zijn wel een belangrijk punt.
          Goed punt! Hoewel er veel mensen op Google naar coffeeshops blijken te zoeken zijn de meesten inderdaad op zoek naar openingstijden. Google biedt die informatie ook, maar is daarvoor afhankelijk van websites als GetSmokin (ze 'scrapen' de info van de site). GetSmokin' probeert meerwaarde te bieden door van zoveel mogelijk coffeeshops ook het menu inclusief reviews/ratings in kaart te brengen. Als genoeg bezoekers helpen door info toe te voegen, up te daten of simpelweg te beoordelen, kunnen we straks zoekopdrachten mogelijk maken zoals 'waar kan ik, binnen een straal van 5km, de meeste wiet voor de laagste prijs halen' of 'waar hebben ze de beste amnesia haze'.

          Sfeer, vriendelijkheid van het personeel en het het huiskamergevoel zijn interessante punten, ik ga kijken of ik daar ook iets mee kan.

          Vreemd dat je niet kon inloggen - als het goed is logt de site je automatisch in nadat je het registratieformulier hebt ingevuld. Ik ga kijken hoe ik dat op een betere manier duidelijk kan maken. In samenwerking met de beveiligingspartner en Akismet houden we 99% van de spoof-accounts buiten de deur. Voor de overige 1% is er een mobielvriendelijk adminpanel
          Last edited by GetSmokin; 30 May 2017, 21:23.

          Comment


            #6
            Wellicht word ik er uit geknikkerd omdat ik mijn browser heb dichtgetimmerd: VPN, Noscript, Adblock, en Ghostery.
            Dat is wellicht wel iets wat je van wietzoekers kunt verwachten; afgedwongen anonimiteit voor zover dat kan.


            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Aye, zelfde setup hier

            #7
            Ah, Noscript is dan de boosdoener. Ik ga een fallback-optie maken voor gebruikers die die plugin gebruiken.

            Thanks voor de info!

            Comment


              #8
              Aangezien er geen constante is in de waren die shops aanbieden en de ervaring en beoordeling der mens relatief is, is dit zo goed als onmogelijk.
              Dan heb ik het enkel over het product dat ze aanbieden.

              Comment


                #9
                Hallo,

                Wij zijn al enige tijd bezig met een groot coffeeshop-platform waarmee we de branche transparanter willen maken (omdat de kwaliteit van coffeeshops en hun aanbod enorm verschilt en niemand dit controleert). Om het platform nog beter te maken zijn we benieuwd naar wat consumenten belangrijk vinden. Momenteel hebben we per coffeeshop het menu, voorzieningen (rookruimte/makkelijke parkeren/pinnen), openingstijden (ook op feestdagen) en natuurlijk het adres. Strains van het menu kunnen individueel worden beoordeeld met 1 tot 5 sterren en ook de coffeeshops zelf kunnen worden beoordeeld.

                Nu willen we graag weten of er nog meer dingen zijn die jullie handig zouden vinden. Dit kan extra informatie zijn maar ook bijvoorbeeld functionaliteiten (ons doel is niet om cannabisgebruik te stimuleren, functies die hier wel aan bijdragen kunnen we niet inbouwen). Als je iets bedenkt horen we 't graag!

                Alvast bedankt voor de suggesties.

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Leuk idee, ik vraag me alleen af hoe je het 'menu' actueel houdt? Mijn ervaring is dat dat met de dag anders kan zijn. Net zoals 'dezelfde wiet' een dag later van hele andere kwaliteit kan zijn..

                  Ik vind het zelf leuk als van een strain wordt aangegeven om welke kruising het gaat, en of het om een sativa/indica dominate soort gaat.
              Bezig...
              X