Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig met 20 jaar oude Samsung Mobiel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig met 20 jaar oude Samsung Mobiel

    Korting op 420shop
    Het moet er toch maar eens van komen...

    Ik heb een hele oude Samsung SGH (nummer weet ik niet) en daar staan foto's en filmpje op die ik graag eruit wil halen. Ik heb dat geprobeerd via bleutooth en een tablet, maar ik kon niet in de telefoon komen. Nu ben ik mijn oplader ook nog kwijt geraakt en zou een nieuwe moeten kopen.

    Wat moet ik doen? Zijn er winkels waar ze me kunnen helpen? Werkt bleutooth nog wel goed een deze dagen?..afijn ik zit een beetje stuck

    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    Kun je het modelnummer eens posten? meestal staat dit wel ergens op de telefoon.
    Dan kan ik net iets speciafieker zoeken.
    Kan het zijn dat er zo'n micro SD kaartje in zit? Lijkt me sterk maar je weet het nooit.. Misschien zo'n 64MB ding.
    Dan kun je die gewoon met een adapter in je computer drukken en kijken of je foto's enzo daar op staan.

    Deze telefoons zijn voor mijn tijd dus ik weet niet niet veel van.
    Toen die telefoon nieuw was scheet ik mijn luier nog vol . Tenminste, als die 20 jaar klopt. Vgm is de eerste mobiele telefoon met camera in 1999 uitgekomen..
    Maar tegenwoordig werk in in een winkeltje waar we de telefoons van nu repareren..
    Last edited by Nederhigh; 28 September 2019, 20:54.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      De meeste telefoons hadden toch geen BT in die tijd? Anders is het een model van na 2003 geweest of je had een luxe uitgave. En oudere BT is niet compatibel met de huidige telefoons d8 ik.
      SD kaarten waren wel al in gebruik destijds, geen micro sd kaarten Nederhigh Dat zou je eventueel zoals eerder aangegeven, kunnen plaatsen in de kaartlezer.

      Anders zou je toch echt een fysiek kabeltje moeten hebben en meen me te herinneren dat toen een oplader en data kabel afzonderlijk waren. Wie weet biedt marktplaats een uitkomst mbt kabeltjes.
      Zou wel even uitvissen wat voor model je nou precies hebt wel zo handig.
      Ad usum proprium!

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Zou kunnen. Volgens google is bluetooth in 1998 uitgekomen. Maar of de telefoons het toen ook hadden... Niet meegemaakt.
        bluetooth is backward compatible. meestal dan. De meeste bluetooth 5 apparaten kunnen pairen met bluetooth 2.1 . (wat in 2007 is uitgekomen).
        Daarvoor zal het wel op een andere ferquentie zitten ofzo. Maarja, als die 20 jaar klopt zit je indd in 1999 Bluetooth 0,1 early Alpha ofzo

        trouwens dat over die backward compability zou ik wel eens fout kunnen hebben. Ik zie nu dat verschillende bronnen verschillende dingen zeggen...
        Last edited by Nederhigh; 28 September 2019, 20:53.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Moest het ook weer even opzoeken. Dan lijkt het me al helemaal stug dat de meeste toestellen BT hadden in die tijd. IR was het meest gebruikte voor het overbrengen van data, spellen spelen etc. De samsung SGH C100 bv die is 19 jaar oud en had geen BT, dat was een erg populaire telefoon voor die tijd vanwege de nieuwe schermpjes, geen zwart wit meer maar kleuren schermen ja dat was wat. Mocht er toch nog BT (early alpha )opzitten dan even proberen met backwards compat. maar denk eerlijk gezegd dat het m niet gaat worden zo. Je hebt echt dat kabeltje nodig silas..

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        ganjagast En anders wellicht je plaatselijke kringloop langs gaan. Bij ons in het dorp hebben ze bakken vol met oude kabeltjes.

      #4
      Ok sorry voor't storen , ik zie dat hier nog leven is , dacht ik pak mijne stoel er bij !!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        #5
        Via bluetooth kun je vaak bestanden versturen naar een ander apparaat. (Je kunt dus niet in de telefoon zelf komen, je moet vanaf de telefoon foto's sturen naar een ander bluetooth apparaat)

        Wat vaak werkt is je telefoon via USB verbinden aan je computer. Als je een recente windows hebt zou deze al drivers moeten hebben; anders moet je even drivers downloaden bij de fabrikant.

        Vaak kun je op deze manier toch nog in je telefoon komen.

        Hoewel 20 jaar wel heel heel oud is. Foto's zullen dan ook wel niet van een echt hoge kwaliteit zijn gok ik.

        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


          #6
          even op youtube ingeven kan zijn dat je het toesel terug vind ( Samsung SGH )

          Comment


            #7
            Welk model is het precies ? Er zijn een paar SGH modellen.
            Via Bluetooth zou het wel moeten lukken. Ik kan me herinneren dat we het van gsm naar gsm deden via bluetooth.
            Je kunt de foto's ook e-mailen naar jezelf.
            Mja, voorwaarde is wel dat-ie het nog doet

            Op gebruikershandleiding.com staan bijvoorbeeld de manuals van de SGH-D900 en de D600
            (mijn zoon had een D600)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Waarom koop je niet de 3310.
              Is pas uitgebracht voor een paar tientjes...
              ( Nocia)

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                wellicht omdat op die toestellen niet de data op staat die Silas nodig heeft

              #9
              Is het dit toestel, de SGH-D900 ? Dmv een kabel kan je deze op je USB poort aansluiten. Kabel was inderdaad een andere kabel dan de oplaadkabel. Ook bevat deze een Micro SD kaart, daar zou je ook de foto's op kunnen zetten.

              IMG_5793.jpg IMG_5794.jpg
              Attached Files
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Silas
                Silas commented
                Editing a comment
                Ik heb er bij aankoop geen kabel bij gekregen. Ik heb dus een adapter en kabel nodig...niet te verwarren met de oplader/adapter.

              #10
              Bedankt voor jullie reactie's en mee denk werk. De foto hierboven is ook als de mijne, maar dan in het grijs. Het type nummer blijft onduidelijk. Ik heb het opgeschreven, maar kan mijn eigen handschrift niet lezen. Er staat iets van 5096 5396 het staat ook in de telefoon, maar dat is zo klein dat ik het niet lezen kaneen bevestiging dat ik toch ook ouder wordt
              20190929_114943[1].jpg

              Ik denk dat 15 of 16 jaar oud.beter in de buurt komt. Ik heb nooit via een kabel de foto's kunnen uploaden naar pc. Wel weet ik nog dat dat via BT wel werkte. De telefoon is nu leeg, dus ik moet een nieuwe adapter nodig (iemand een idee waar ik zo'n ding kan kopen? De adapter kan ik het niet koppelen aan de pc. Maar dan blijft de vraag hoe ik die foto's en filmpjes eraf krijg....



              Veel gestelde vragen over het forum
              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL
              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

              Comment


              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Je kunt de telefoon verbinden via BT. (Koppelen) Vervolgens kun je foto's een voor een vanaf de telefoon naar de computer sturen. Het is niet mogelijk om op een telefoon te "browsen" via BT. Dat zou wel via een kabeltje kunnen.

                Ik heb de tip al eerder gegeven maar ga eens op zoek naar een adapter bij de kringloop wellicht hebben ze daar ook wel een kabeltje. Wel eerst even opzoeken waarnaar je opzoek bent natuurlijk.

                Succes!


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Met een datakabel zou het toch moeten lukken. Heb helaas de adapter gesloopt anders had je die kunnen hebben. Ik zal eens kijken thuis, volgens mij heeft mijn vrouw er nog 1 liggen.

              • Silas
                Silas commented
                Editing a comment
                Dat zou mooi fijn zijn Flip.
                kweek0r Ik weet dat ik dat geprobeerd heb. Foto via telefoon met BT verzenden naar een tablet. Dat werkte niet.
                Moet dus op zoek naar adapter en een kabel. Thanks all.

              #11
              Het is een Samsung SGH-D500 zo te zien ?
              Geen microSD, 96mb intern, Bluetooth 1.1
              Zilver met een grijs bevel zag je niet zoveel

              Dit vond ik op een Duitse site, daar hebben ze het over software wat op je pc nodig is.
              Dat programma kon (kan?) je van de Samsung site downloaden.
              Daar zou ook de handleiding moeten staan en anders kun je die hier vinden : https://www.gebruikershandleiding.co...g-5-34499.html
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #12
                20191002_200740.jpg 20191002_200703.jpg
                Deze heb ik ook is volgens mij dezelfde, Samsung SGH-D500.
                Heb hem net gevonden, nog compleet met alle kabels
                Was vroeger mn favo telefoon, ik kan me herinneren dat ik de kabel gebruikte om bestanden over te zetten.
                Zal hem wel ff opladen en kijken als mij het lukt via bluetooth, misschien vind ik nog wat

                Kun je het type nummer bevestigen? staat achter de batterij. maar ik denk wel dat het om dezelfde phone gaat.

                Comment


                  #13
                  Dikke kans dat je een oudere bluetooth-ontvanger nodig hebt. De huidige standaard communiceert niet of nauwelijks met de oude, omdat het volgens mij zelfs een totaal andere golflengte is.
                  Die oudere bluetooth ontvangers zijn vast wel via ebay of een chinese webshop te krijgen, en anders wel op rommelmarkten.

                  Als je nog een oude sony ericsson walkman (telefoon!) kunt vinden, dan kun je ook wellicht proberen om de infraroodverbinding te gebruiken, en dan vanaf die telefoon met de USB kabel je bestanden eraf plukken. Kost je een tientje en waarschijnlijk een hele middag aan frustratie - die infraroodverbinding valt weg zodra iemand een afstandsbediening gebruikt, of als de verwarming aanslaat, of als er wat stof voorbij dwarrelt.. Maar het is het overwegen waard.

                  Vaak werken de drivers om verbinding te maken met oude telefoons via USB echter niet goed, je zult die dan moeten installeren in compatibility modus. Die modus moet dan windows 98, XP of Vista zijn. Ik heb het meerdere keren gedaan in het verleden, maar ik heb er altijd een tutorial bij gebruikt dus ik weet uit mijn hoofd niet meer hoe dat moet.

                  Succes!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #14
                    Ga langs op een containerpark en vraag of je eens in de bak met ingezameld klein elektro mag kijken.
                    9 van de 10 ga je dat daar wel vinden.

                    Comment


                      #15
                      Oplader Accu Uni:
                      https://www.subtel.nl/index.php?cl=d...de=9581-400059

                      ..kan je beter gebruiken met de OTb data kabel ipv lader los kopen.

                      Data kabel voor pc:
                      https://www.beslist.nl/accessoires/d..._SGH-D500.html

                      Software die je nodig hebt om de telefoon te verbinden:
                      https://download.driverguide.com/dri...g/d614591.html


                      Samsung D500 lader:
                      https://www.mobiltec24.de/Samsung/SG...adegeraet.html


                      Ad usum proprium!

                      Comment

                      Bezig...
                      X