Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mac of Pc

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Mac of Pc

    ben een echte gamer met een monster pc bouw me pc zelf dus weet wat er in zit voor de rest hebben we nog een pc met Linux
    van de mac hebben we geen kaas van gegeten

    rustig
    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

    Comment


      #47
      Re: Mac of Pc

      Oorspronkelijk geplaatst door PlasticHorse View Post
      De PC owned de MAC

      En dat is omdat MAC alleen handig is voor grafische/teken software en ja het ziet er iets mooier uit maar uit de PC kun je meer performance halen en ja bijna iedereen kent windows, en niet iedereen kent MAC OS.
      tja heb beide en ben het niet echt met je eens qua puur bruut processing mac>pc ten alle tijden

      heb een redelijke pc 6 gig ram quad core dual nvidia geforce 9800gt voor gaming

      en heb 2 zeer zware macs staan voor me werk (hou de precieze inhoud van me macs liever een klein geheim) die ik niet met me pc kan vergelijken maar mijn oude mac had 2 gig ram minder dan mijn windows pc en deed 2 keer zoveel werk in cubase zonder vast te lopen


      geloof me voor graphical and pure reken kracht in cubase een mac anders niks pc is leuk voor gaming maar mac>pc voor mij

      Comment


        #48
        Re: Mac of Pc

        Oorspronkelijk geplaatst door sukkeltje View Post
        tja heb beide en ben het niet echt met je eens qua puur bruut processing mac>pc ten alle tijden

        heb een redelijke pc 6 gig ram quad core dual nvidia geforce 9800gt voor gaming

        en heb 2 zeer zware macs staan voor me werk (hou de precieze inhoud van me macs liever een klein geheim) die ik niet met me pc kan vergelijken maar mijn oude mac had 2 gig ram minder dan mijn windows pc en deed 2 keer zoveel werk in cubase zonder vast te lopen


        geloof me voor graphical and pure reken kracht in cubase een mac anders niks pc is leuk voor gaming maar mac>pc voor mij
        Sorry dat is een reply die ik een tijdje geleden heb gepost.
        Had vandaag een nieuwe gepost wist niet dat ik hier al had staan niet opgelet.
        Last edited by PlasticHorse; 20 October 2010, 20:37.
        Groet,
        PlasticHorse

        Comment


          #49
          Re: Mac of Pc

          PC, want er is toch veel software en games niet te vinden voor mac. Mac ziet er natuurlijk wel deftig uit en is gebouwd uit goede materialen.(daardoor ook zo duur)

          Grz

          Comment


            #50
            Re: Mac of Pc

            Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
            Nog vervelender zijn de vensters van de mac, druk je op maximaliseren.. maximaliseerd die niet
            Dan heb je geen toetscombinatie zoals ALT + CTRL + DEL
            en dan heb je die vervelende muisjes nog
            De Mac heeft geen Maximaliseer knop, maar ik denk dat je de Zoom knop bedoelt. Dit zorgt ervoor dat het venster dusdanig groot wordt dat je geen scrollbalk nodig hebt (en dus ook niet breder). Want waarom zou je schermruimte verspillen als je dat niet nodig hebt ^^ In de nieuwe apps (o.a. iWork 09, iLife 11) hebben ze full screen werken trouwens heel mooi opgelost...

            Het mooie van een Mac is dat je CTRL + ALT + DEL totaal niet nodig hebt. En ze hebben inderdaad vervelende muisjes (gehad), maar de nieuwe Mouse... mmmm, heerlijk gewoon!

            Het mooie aan een Mac is dat ik deze gewoon niet hoef op te ruimen om hem snel te houden. PC's werden altijd trager en trager, gingen fouten vertonen, moesten regelmatig opnieuw worden opgestart, gaven vage foutmeldingen, en ga zo maar door. De Mac doet het gewoon... altijd... gaat eigenlijk nooit uit en zelfs mijn vrouw en kind snappen het.

            Comment


              #51
              Re: Mac of Pc

              heb een half jaar geleden een laptop van hp gekocht ding koste toen 1500 euro en kan/kon het zelfde als een mac die gewoon 2300 koste dus duur grapje die mac.
              moet zeggen dat ik met windows nooit geen problemen heb gehad doe ook niet allemaal van die rare downloads etc etc en schoon en defragmeer em regelmatig
              dus voor mij de conclusie dat je voor apple gewoon de naam te veel betaald.

              Comment


                #52
                Re: Mac of Pc

                Ik heb een iMac.
                Gekocht omdat mijn PC die zwaarder zou moeten zijn dan de mac niet stabiel werkte met Cubase en Pro tools.
                Ook merk ik dat mac beter met het geheugen om gaat. Een dergelijk zware plug in bij Cubase draait foutloos op m'n mac met 2 gig. Terwijl m'n pc met 4 gig hem niet trok.
                Mac is gewoon gebruikersvriendelijker. Meeste mensen weten niet eens wat defragmenteren is dus dan zal windows inderdaad trager worden.
                Voordeel vind ik ook is dat de beveiliging van mac gewoon z'n werk doet zonder continu te zeuren of je wel iets wilt doen.
                JA ik wil dat programma verwijderen en ik wil dat niet 5x bevestigen! om maar een voorbeeld te noemen.
                Ook moet ik zeggen dat Apple wel beetje boel misbruik maakt van z'n naam. Het is superduur.
                Achjah, Ik ben tevreden met m'n iMac. Voordeel van een Windows computer is dat ik het leuk vind om te sleutelen aan die dingen. En dat hoeft bij een mac niet.

                Comment


                  #53
                  Duur, duur... een Audi of Mercedes is ook duurder dan een Skoda of Kia. PC's die vergelijkbaar zijn aan de capaciteiten van een beetje Mac, verschillen echt niet zoveel qua prijs. Je moet natuurlijk geen budget PC met een Mac gaan vergelijken.

                  Comment


                    #54
                    Re: Mac of Pc

                    Mee eens, audi met een kia vergelijken is ook eigenlijk niet van toepassing.
                    Maar toch. Het is wel een duur systeem. Ook al valt het onder de Merc. categorie. Een Merc. vind ik ook duur.
                    Voordeel wel is, een mac behoudt z'n waarde veel langer dan een pc.
                    Die van mij is bijv. te koop!! HINT HINT. haha

                    Comment


                      #55
                      Hahaha, de Macs hier draaien nog steeds als een zonnetje. Dat is wel een nadeel, het is lastiger om een reden te vinden dat je een nieuwe Mac nodig hebt...

                      Comment

                      Bezig...
                      X