Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Favoriete boeken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Favoriete boeken

    Korting op 420shop
    Ik zie dat er hier veel wordt gepraat over games, niet dat er daar iets mis mee is (verre van ), maar ik dacht dat jullie misschien ook lezen. En omdat je dan wel eens een mooi boek zoekt kunnen wij je misschien helpen. Je moet gewoon je favoriete boek posten en eventueel een korte beschrijving ervan maken.

    Ik zal starten:
    Mijn favoriete boek = Het rad des tijds van Robert Jordan
    Het gaat hier om een serie van tot nu toe 12 boeken, met ook nog wat boeken omtrend de wereld waarin het zich afspeelt, die niet meteen, maar toch indirect, iets met het hoofdverhaal te maken hebben. Enfin, het laatste boek (boek nr 13 dus) moet nog uitkomen, hij wordt verwacht in de herfst van 2009. Het zal door een andere schrijver worden geschreven op basis van de notities van RJ, want Robert is al zo'n beetje dood en begraven ). Het gaat hier om fantasy en omdat ik niet veel zin heb om 12 boeken in een paar lijnen te omschrijven: http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Rad_des_Tijds
    hier staat het heel uitgebreid en staat ook de afloop ervan, dus dat stuk niet lezen als je het boek gaat lezen of bezig bent.

    grtz

    #2
    ik ben niet zo'n boekenwurm. lees wel eens een boek over het karpervissen, maar dat is meer gericht op informatie. zijn geen verhalen zeg maar.

    Comment


      #3
      ASPE! Da's pas de shit.

      En vroeger(heel lang geleden) las ik echt alles van Thea Beckman. Mann.. Da waren ng is zotte boeken!
      *SmokingggGG* !

      I wanna get high... so high!

      Comment


        #4
        Eragon, de verfilming had wel erg slechte reacties. Heb hem daarom nog steeds niet gezien.
        Maar het boek is prachtig.

        Comment


          #5
          Ja Eragon en Oudste daar ben ik ook zo zot van.
          Het derde boek is al uit in het engels (eindelijk), maar weet je ook wanneer die in het nederlands uitkomt.
          Kheb gisteren nog eens toevallig gekeken naar de film, ik moest inderdaad toegeven dat ik hem veel minder vond dan toen ik er voor de eerste keer naar keek.

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Favoriete boeken

            De Helaasheid der dingen (natuurlijk) - Dimitri Verhulst : enige boek waarvan ik echt zot ben. Lach vaak niet kunnen inhouden. Film nog niet gezien. Maar trailers zien er alleszinds goed uit.
            Johnny Speedboat - Tommy Wieringa: ook ni slecht. Beetje zelfde schrijfstijl en verhaalsetting als Verhulst, maar voor mij minder.
            Waiting for the Barbarians - JM Coetzee: verhaal uit bijbel of christelijk thema, maar zo goed geschreven.
            De reeks van Auel: Stam van de Holenbeer etc. Ideaal boek voor in bed. Wegdromen naar Neanderthalers en ontdekking van de wereld enal, weetwel?

            Comment


              #7
              Re: Favoriete boeken

              het noorderlicht van Philip Pullman
              Dat is een triologie, bestaande uit: Het gouden kompas, Het listige mes en De amberkleurige kijker. Het gouden kompas is een verfilming van geweest, ook een dikke tegenvaller als je het boek bekijkt... Maarjah...
              grow da weed, smoke it's buds

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Favoriete boeken

                  Laatst gelezen boeken:
                  Les Miserables van Victor Hugo
                  Candide van Voltaire
                  De kleine Johannes van Frederik van Eeden
                  Het bittre kruid van Marga Minco
                  Das Kontenrahm van Schmalenbach (ivm studie)

                  Xtreme

                  Comment


                    #10
                    Re: Favoriete boeken

                    de rasta revelatie van Jah Shakespeare, het grote weedgeniet boek van Karel Michiels en Robinson Crusoe van Daniel Defoe zijn mijn absolute toppers
                    as it was in the beginning,
                    so shall it be in the end
                    -BM-

                    Comment


                      #11
                      Vi Veri Veniversum Vivus Vici

                      Comment


                        #12
                        Re: Favoriete boeken

                        1984 - George Orwell
                        New Brave World - Aldous Huxley
                        behoren ook tot mijn favorieten.
                        Heb ook heel graag de wel iets te gigantische roman (1600 paginas + - )
                        Musashi van Japanse auteur Josjikawa gelezen.
                        Nu lees ik het boek De helaasheid der dingen om een beetje lichtere leesstof te hebben ,ik heb er al massas goede dingen over gehoord .

                        grtz

                        Comment


                          #13
                          Last edited by Aurora; 4 December 2009, 13:47.
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Favoriete boeken

                            bij mij is lezen me grootste hobby daarom ook lid geworden van JD. Want wie leest en leert die blijf bestaan. Wie schrijft blijft eeuwig bestaan.

                            Favoritste boek is dan "Tecumseh" van James Alexander thorn. : Tecumseh Zijn moed en hartstocht zijn legendarisch. Hij is de laaste hoop van de shawnee-indianen. Zijn naam is tecumseh: oog van de panter. biografische boeken en verzamelwerken van alle wereldleiders en seriemoordenaars heb ik dus ook in mijn bezit.

                            op horror is stephen king my grote idool en dan wel met de 6- delige reeks " de donkere toren"

                            als geschiedenis verhaal heb ik een triologie van de britse schrijvster robyn young. deze reeks gaat over de mooie geschiedenis van de kruistochten en de tempeliers.

                            Comment


                              #15
                              Re: Favoriete boeken

                              Kan altijd Tolkien aanbevelen, wel in het Engels The hobbit leest gemakkelijk, lord of the rings zelf is ietsje moeilijker. Ben nu begonnen aan the godfather.
                              1984 van Orwell staat ook nog op het lijstje.

                              Comment

                              Bezig...
                              X