Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• westport
    replied
    Re: 2012

Nieuwe ijstijd?

Grtz

Leave a comment:

• grog
    replied

de maya's hebben nooit gezecht dat 2012 het einde van de wereld word maar het einde der tijden. Zij wilden daarmee zeggen dat de de aarde aan een nieuwe cyclus begint. op 21 december 2012 stopt de cyclus waar we nu inzitten na 26000 jaar. In 2012 opent dus gewoon een nieuwe cyclus van 26.000 jaar gevolgd door een kleine van 5200 jaar. Mayas zeiden wel dat wanneer we overgaan naar een nieuwe cyclus we een hoop myserie krijgen (crisis ) maar ze schreven over de nieuwe cyclus in 2012 ook dat het een tijd word van vrede, liefde, verdraagzaamheid, wijsheid en de tijd waarin de aarde terugkeert naar zijn oorspronkelijke natuurlijke vorm. Weet niet war hierover allemaal klopt maar heb een tijdje geleden eens wat opgezocht over 2012 en dit had ik gevonden

Leave a comment:

• Nasty
    replied

benk op 1/4 van mn leven( en een beetje xD) :o

Leave a comment:

• organic
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door HeshmasterHookah View Post
    In de volkskrant las ik dat ze een foutje heeft gemaakt dat niet 2012 is maar wat eeuwen later dus is allemaal bangmakerij
    Toen ik had gelezen dacht ik komen ze nu pas achter ? Stelletje paardenl*llen
    Het probleem is hem juist dat 2012 een uitgebreid fenomeen is dat iedereen in een ander perspectief duwt.

Indien meer interesse, zeker de novelty theorie eens van dichtbij bekijken.
    Of is Terence Mckenna geen zuivere bron?
    I disagree dan.

Leave a comment:

• greensteven
    replied

en meer van dit ooit gaan we er allemaal aan ! is al eens gebeurd waarom niet nog eens maar wanneer ??? ni teveel over nadenken

Leave a comment:

• ElCanarioDiablo
    replied

Nog maar 2 jaartjes slapen en we weten of het toch 2208 moet zijn
    Carpe Diem

Leave a comment:

• moreweed
    replied

what the hack > buiten wat extra zonnebrandcreme ga ik geen idioterie doen voor 2012. Als het allemaal echt zo ernstig is is de kans op overleven ook uiterst gering dus > party on!

Leave a comment:

• stiff
    replied

jaja nasa die een fout maakt..

Leave a comment:

• HeshmasterHookah
    replied

In de volkskrant las ik dat ze een foutje heeft gemaakt dat niet 2012 is maar wat eeuwen later dus is allemaal bangmakerij
    Toen ik had gelezen dacht ik komen ze nu pas achter ? Stelletje paardenl*llen
    Last edited by HeshmasterHookah; 21 December 2009, 23:44.

Leave a comment:

• organic
    replied
    Re: 2012 = 2208?

Oorspronkelijk geplaatst door janslenders View Post
    AMSTERDAM - De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek.
    .....
    .....
    .....
    Hoe de wereld zal vergaan als de onheillsprofeten wel gelijk hebben is te zien in de speelfilm 2012. Regisseur Roland Emmerich heeft op gebied van special effects alles uit de kast gehaald om de rampspoed uit te beelden. Vanaf 11 november draait de Hollywood-productie in Nederland.
    Heeft U daar een bron voor?
    Als de maya kalender haar berekeningen op de gregoriaanse kalender foutief berekend zou zijn, hoe verklaar je dan die accurate maaneclipsen etc?

De maya kalender is tot op vandaag nog steeds de meest acuraatste kalender ooit geweten in de mensheidgeschiedenis. Meer dan 5000 jaar oud ! Van die wijsheid konden wij op het westerse continent alleen maar dromen! Wij hebben nog steeds een schrikkeljaar nodig, even en oneven maanden ,... om het te doen kloppen.

En de berekening op de gregoriaanse kalender moet kloppen. Want de eclipsen gebeuren nog exact the same als hoe het bij ons berekent is.

Overigens, ik zou niet gaan doemdenken zoals de film 2012 doet uitschijnen. Maar toch blijf ik 2012 een significante datum vinden die het nodige aandacht waardig is.
    Uiteraard, only time will tell.

Leave a comment:

• Jointjedraaien
    replied

lol den bolle, zou niet weten hoe dat eruit moet zien maar klinkt leuk

Leave a comment:

• den bolle
    replied

Heb eens vluchtig de boel doorgelezen maar niet alles want het is een beetje veel en soms wat moeilijke lectuur geworden.
    Het enige wat ik weet is dat JD tegen 2012 zeker niet moet opdoeken.
    Integendeel, je kunt dan een nieuwe sectie aanmaken
    KWEKEN MET AIRCO

Grtz

Leave a comment:

• Jointjedraaien
    replied

Is een beetje een dubbelpost van de post van Robba

Leave a comment:

• janslenders
    replied
    Re: 2012 = 2208?

AMSTERDAM - De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek.

Leave a comment:

• o21
    replied

De meeste zwarte gaten zijn de overblijfselen van hypernova- of supernova-explosies. Als de kern van de exploderende ster meer dan ongeveer 5 keer zo zwaar is als de zon (de Chandrasekhar-limiet), implodeert de kern van de ster uiteindelijk tot een zwart gat. Volgens de algemene relativiteitstheorie kan deze massa worden opgevat als geconcentreerd in een singulariteit. Dit kan een punt, een ring of een bol zijn - daarover zijn de geleerden het niet in alle gevallen eens.
    De zeer zware zwarte gaten die in de centra van sommige sterrenstelsels te vinden zijn en een massa van enkele miljoenen zonsmassa's hebben, zijn waarschijnlijk kort na de oerknal ontstaan. Sinds kort zijn er ook zwarte gaten bekend met een massa van enkele duizenden zonsmassa's maar hoe die ontstaan zijn is nog niet duidelijk. Het is niet bekend wat zich in en rond de singulariteit precies afspeelt, aangezien de algemene relativiteitstheorie op zulke kleine afstanden niet meer exact geldig is. Om dit probleem op te lossen, zal de relativiteitstheorie gecombineerd moeten worden met de kwantummechanica tot een nog onbekende theorie van de kwantumzwaartekracht. De snaartheorie
    Bij een kernmassa tussen de 3 en 5 maal de massa van de zon eindigt de ster als een quarkster. Bij een kernmassa tussen 1,4 en 3 maal de massa van de zon eindigt de ster na een supernova als neutronenster. Bij een massa kleiner dan 1,4 maal de massa van onze zon blijft een witte dwerg over, die vervolgens zeer langzaam afkoelt tot zwarte dwerg.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_gat
    Last edited by o21; 25 November 2009, 18:07.

Leave a comment:

Bezig...
X