Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoesten zonder reden!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoesten zonder reden!

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik kweek altijd 100% het zelfde.
    Lukt altijd prima maar, maar ik dacht
    eens een kweekje ''zonder voeding'' te
    maken om eens een vergelijking qua opbrengst
    En smaak...............

    Aan die kweek ben ik deze week begonnen met
    roken, was een kweekje van 8 maanden geleden.
    Heb nog 2 weckpotten, ik dacht maar eens kijken
    hoe het verschil is roken met, en zonder voeding!!

    Nooit maar nooit geen last gehad van hoesten en
    blaf nu als een hond in de kooi!!

    Nogmaals niets maar dan ook niets verandert behalve
    geen voeding gegeven. Ik weet het echt niet meer!

    Heeft er iemand een verklaring?

    ( binnenkweek)..........

    #2
    Misschien is de wiet een beetje te droog geworden ?
    Rook je puur ?
    Misschien toevallig andere vloei ?
    Dat maakt ook erg veel verschil kwam ik een tijdje geleden achter.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ha die Q !!

      Nee rook met de zelfde vloei.
      Puur zeer zeker niet.
      Te droog geworden ?, geen idee.
      Zal ik het eens proberen een weekje een
      aardappel schil toe te voegen?

      Bedankt voor je reactie.......

    #3
    eens de wiet bekijken onder microscoop

    Comment


      #4
      Google: Strepsils Sinaasappel, goed voor tegen de beginnende hoest.. EN de volgende keer gewoon voeden en vooral niet spoelen
      Last edited by ganjagast; 4 September 2019, 17:08.
      Ad usum proprium!

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Ha die Ganjagast!

        Nee,heeft niets te maken van het jaargetijden!
        Ik kweek het hele jaar ( bijna) zonder problemen in
        mijn kistje binnen.

        Niets bijzonders mee zoals beschreven.
        De reden van het hoesten zou best aan mijn
        gezondheid kunnen, inderdaad. Je brengt me wel op
        een idee om eens te wisselen naar wiet die ''wel'' voeding
        heeft gehad.Ga het proberen.......

        Ergens moet er iets zitten denk niet aan allergie, misschien wel!?

        Bedankt maatje!!

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment

      #5
      Ik kan alleen inbrengen dat er mogelijk wat schimmel op je wiet zit... maar denk dat je dat al gecheckt hebt.

      Let ff op dat je geen koorts hebt of andere symptomen als vermoeidheid.

      Comment


        #6
        Minder, of geen voeding, kan er voor zorgen dat er een aantal structurele veranderingen plaatsvinden aan je plant.
        Ze zal meer trichomen gaan maken van silicium, de vezel-aanmaak ligt hoger, en er wordt efficienter met water omgegaan.

        Je hebt dus meer vezels per gram, dus ook meer resten in je rook. De trichomen van silicium zijn vergelijkbaar met glasscherven en de lage hoeveelheid water zorgt voor compacte cellen; ook meer celinhoud per gram cannabis, en dus ook meer verbrandingsresten die in je rook belanden.

        Los van seizoensproblematiek denk ik dat je in die hoek kunt kijken. Ik zeg niet dat 't de enige verklaring is, maar fysiologisch is een uitgehonderde plant veel sterker bewapend dan een goed doorvoedde plant.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Super duidelijk zoals altijd!
          Nooit geweten dat het kon worden opgenomen via het blad, op het net stond juist dat het alleen via de wortel zou worden opgenomen. Voor de rest weet ik er maar weinig vanaf zeker de diepere wetenschap achter de werking. Silicium zou altijd aanwezig zijn maar altijd in lage concentraties?
          Moet er wel bij zeggen dat ik echt verschil zie als ik wel slicium gebruik en wanneer niet, kreeg veel dikkere stammen en ze waren veel beter bewapend tegen abiotische stress waar ik vaker mee te kampen heb.

          De doel achter het gebruik is dus tegen abiotische stress, beter opname voeding en verstevigen celwanden van de stam (dikkere stam)

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ben je niet gewoon als kweker geevolueerd naar een volgend niveau Ganjagast? Waardoor je nu gewoon een totaal ander kaliber planten in je tuintje hebt?
          Zolang er zandkorrels aanwezig zijn, is er silicium aanwezig. Zolang er organisch materiaal is, zijn er silicaten.
          Het opnemen van silicaat via het blad gebeurt slechts mondjesmaat overigens, het idee achter de sprays daarmee is vooral dat schimmels het zwaar krijgen door de resten die op het blad achterblijven, niet per see door de celinhoud van de plant.
          Ik denk zelf gewoon dat er erg veel te wijten valt aan de instelling, kennis en kunde van de kweker. Dat moet je zeker niet onderschatten. Een zogenaamd wondermiddeltje met slechts een enkel element zal minder effect hebben dan jouw eigen handelingen en gemaakte keuzes. Er lopen een boel arrogante kwekers rond op de wereld, maar soms mag je ook best jezelf de schuld geven van een stel erg gezonde planten

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Was zoekende naar meerdere topics waar het woord "Silicium" in voor komt.. Zie je bericht nu pas LR, nooit een melding van gehad

          Het volgende niveau. Zou eigenlijk wel moeten eh?
          Ja zie het wel zo aangezien ik de basis toch al onder de knie heb en de plant goed kan aflezen imo Heb ondertussen wel veel kennis opgedaan mede dankzij dit forum en eigen initiatieven. Nu nog eigen grond samenstellen en zaden maken (1e poging helaas mislukt) om naar een nog hoger niveau te gaan.
          Heb al een recept van je staan hier met potgrond,tuinturf en perliet /of kattenbakkorrels. Ook kroket heeft een mooi recept wat ik wil samenstellen.

          De reden dat ik zo positief ben over dit, in mijn ogen toch wel een super goedje.. is omdat ik geen gebruik maakte van silicium op een plant terwijl de overige plantjes het wel meekregen. Het Resultaat daarvan was voor mij gauw zichtbaar en er zaten echt wel verschillen in. Kwa stam dikte voornamelijk, en toen het temperatuur wat was gestegen merkte ik ook op dat de plantjes die extra silicium meekregen beter tegen de warmte konden. Effect heeft het zeker!

          100% zeker? das andere koek. 100%. Nee. Dat gaat alleen werken als ik stekjes heb aangezien ze genetische overeenkomen. Dan 2 planten wel supplementen met Silicium de andere 2 weer niet. Was toch al van plan om van de zomer een moederplantje groot te brengen en hiervan stekjes af te nemen, hoef ik trouwens ook geen zaden te kopen jihaa Start dan ergens in september. Dan zou ik dat kunnen proberen om de verschillen echt te vergelijken..

          Heb me ook wat verder verdiept in elemtaire silicium (silicaat) en siliciumdioxide. Dat goedje wat ik heb bevat siliciumdioxide 36% die worden enkel door de wortels opgenomen. Al komt het voor in het bodemleven (restafval) het blijkt niet voldoende aanwezig om goed opgenomen te kunnen worden. Vandaar als extra additief om het beschikbaar te maken voor de plant. Of is dat een (ook) verkooppraatje?

          Silicaat kan alleen maar als foilar worden gebruikt als ik het goed heb? Deze komen ook niet in de natuur voor dus vandaar dat het geen nut heeft deze via de bodem mee te geven? Blijkt ook zeer effctief te wezen als schimmel bestrijding wanneer je de planten ermee besproeid (zoals je al aangaf)

          soms mag je ook best jezelf de schuld geven van een stel erg gezonde planten
          ik wijs nu mezelf eerst aan als de schuldige ghehe


        #7
        Bedankt voor jullie vriendelijk antwoordt!

        In mijn ogen door vele grootheden die 10 maal
        meer weten als ik,, maar ja?

        Meglow , Nee geen spraken van maar bedankt!!

        Laat ik maar beginnen met een sinnasappel schil
        een weekje toe te voegen, ik weet het niet ganjagast...
        Niet geprobeerd altijd mis geschoten toch?

        Ongeveer het zelfde wat QnQ zegt, mijn dank
        voor jou reactie, Q. Het is het proberen waard toch?
        Te droog dus maar even kijken voor een oplossing!........

        Wat LR2 zegt klopt, smaakt als glasscherven in de
        keel maar moet ik dan 300 euro door de wc spoelen nee
        toch?

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Probeer eens een filtertip te gebruiken, maar dan ook echt eentje die filtert. Als dat het vervelende keelgevoel verminderd, dan kun je in ieder geval ontdekken in welke hoek het zit; complexe koolwaterstoffen gaan er doorheen (verbrande vezels) maar trichoomscherven wat moeilijker, omdat die niet kunnen verbranden en dus in hun geheel blijven steken in het filter, voor het grootste deel tenminste..

        #8
        Sleur die wiet door een bong, dat verzacht ook op de keel.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment

        #9
        Nogmaals bedankt voor jullie reactie's!
        Ik weet nog dat ik het gedroogd heb bij
        om en nabij 27% LV.

        Ga eerst kijken wat het veranderd met
        sinasappelschil of aardappel dan maar
        even afwachten. bedankt alvast!!

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Moet zeggen dat na
          een droogperiode ( na drogen 27%) ongeveer vorig jaar het een
          stuk aangenamer is dus via met aardappelschillen!
          Denk dat de ''extreme droogte toch
          zijn parten heeft gespeeld....gaat redelijk nu!
      Bezig...
      X