Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ultieme medicijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het ultieme medicijn

    Korting op 420shop
    OK OK de gedachte kwam om een (eenheids) yoga Advaita Vedanta (moeillijk woord voor zelfrealisatie als non-dualiteit) geen geloofsovertuigend maar spiritueel topic te starten als de bron van alle geluk op een (hopelijk) niet al te zweverige weg, afhankelijk vd individuele Jiva (individuele ziel, ziel in haar ego-aspect, belichaamde ziel, ik-bewustzijn) bewustzijnslevel. Omdat dit de essentie van alle spiritualiteit is.
    De simpelste meest natuurlijke staat van Zijn is de puur bewustZijn de God Guru en Jnani, the giver of grace to all, jij bent Dat!
    dat wat je was tot je drie jaar, toen je enkel de ziener van al het gebeuren was (wil je Dat kennen check de lach vd baby) ,
    en je bent nog steeds Dat

    Dat realiseren heet Zelfrealisatie, Weten dat je niets bent = Wijsheid, Weten dat je alles bent = Liefde.
    Dan ben je het eeuwige leven
    door Zelfonderzoek, weten wie je bent dat is ook de reden en grote vraag van veel mensen, wrm zijn we hier, gewoonweg om te Zijn gelukkig, dat wat je was n de eerste plaats, voordat je een naam en persoonlijkheid (ego) kreeg met daarbij horende, tegelijk ingeb verlangens, ik moet eerst nog dit en dat, altijd onderweg zijn, nooit echt gelukkig Nu
    ​​​​​​+ev. een vierkante metertje goed afgebloeide Skunk is ook welkom

    ​​​​Ik weet zeker dat iederen iets aan diepere kennis heeft omdat het ieders uiteindelijk doel is, meer en meer mensen willen immers op zoek naar zichzelf, naar dat iets meer (en Nog beter dan drank, drugs, etens- en lustgeluk) door meditatie (sadhana) wat eig niets anders dan terugkeren naar jezelf (bewustzijn of I am), alsmaar meer jongeren liggen in de knoop met zichzelf zeker in 2020, is het meer dan nodig de blik wat te verruimen, men kijkt te veel naar buiten, nooit de geest naar binnen.
    N iet onze gedachten, ook niet ons lichaam, wat zijn we dan wel is de enige vraag.
    Alles komt immers uiteindelijk altijd goed wat er ook gebeurt want in realiteit gebeurt er niets.
    Zo, dat is het zowat wat ik hierover kan vertellen, voor de rest weet ik 1 ding zeker, is dat ik absoluut niets weet

    ​​​​

    Deel dus hier alles wat jij als Waarheid ziet in spiritualiteit. ​ en niet allemaal tegelijk
    ​​​​​​
    Blessings!


    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Nisargadattha Maharaj
    I am only the Self
     
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Ik heb ooit teveel paddo's genomen en mezelf gezien.
      Ik heb er vrede mee genomen dat ik met een vertekend zelfbeeld leef. De ware realiteit van het mens zijn is akelig. Niemand ontkomt daar aan; er kleeft bloed aan onze handen, via proxy of direct. We zijn altijd uit op iets beters, ofwel spiritueel, ofwel tastbare dingen, alles is uit zelfbelang.

      Zelfs meditatie doe je niet voor een ander, nooit zomaar, altijd om jezelf te verrijken. Wat wij zijn, wordt in mijn ogen gedicteerd door onze motieven.. We zijn gebruikers, gulzigaards.
      Het is nooit genoeg totdat we de dood in de ogen kijken. En zelfs dan. Dan blikken we terug of vooruit, naar onze prestaties, onze geluksmomenten, een eind van het leiden. Want dat tekent blijkbaar ons leven. Zelfs de dingen die er niet toe doen moeten er toe doen. Totale circulariteit is onmogelijk, we nemen altijd meer dan we teruggeven, alleen al door te bestaan.

      De vraag is echter of je dat voor jezelf toe kan geven en wat je dan met de situatie doet. Geen enkel antwoord is goed, geen enkel antwoord is fout. Nihilisme is vrijwel de enige logische conclusie.

      Als een universum geschapen is uit chaos, en wij maken daar deel van uit, dan maakt het zoveel uit als niets.
      Die rabbit hole is diep, daar heerst enkel nog duisternis en onbegrip. Daar kun je in verdrinken, of er van genieten.

      It is what it is, might as well enjoy the ride while it lasts.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Klopt wel pipes, niets doet ertoe maar de ego zit in de weg denkt er is iets te doen of zo

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ja de multiversum theorie, waar alles gebeurt , altijd. Uiteindelijk doet niets er toe. Of alles . Rick and morty , die animatie serie heeft een paar toffe afleveringen die over zoiets gaat, en op een grappige manier gebracht. 1 aflevering is "the ricks must be crazy " , moet je eens bekijken, wel nog tof

      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Ooit paddo's genomen en mijn ma midden in de nacht gebeld dat ik Alle Puzzelstukken begreep. Ik kan het me inmiddels beter herinneren dan mijn moeder.

        10 minuten later stond er politie in mijn studentenkrot. Dat vergeet ik nooit meer, en die politieagenten ook niet.

      #4

      Comment


        #5
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #6
          131026911_2140116319453009_6427779269825487353_n.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Gelukkig mogen we dat wel in dit land.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            The flying spaghetti monster

          #7
          2iqswt.jpg

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Exactly!

          #8
          131220723_864595017646967_2723489665826756815_n.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #9
            131319712_10225363991354997_2581779608519498949_n.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #10
              Wiet is tuurlijk wel met een t maar de rest klopt wel

              131991238_10224358163486737_3182471769942809482_n.jpg
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Grammaticaal is er ook wel het 1 en ander mis
                Dit kleine zinnetje bevestigt in 1 klap meerdere vooroordelen over cannabisgebruikers.

                (en dan ook nog je naam eronder zetten

                Mja, de gedachte is leuk, en als je het zo beleeft maakt het niet uit hoe je het schrijft.

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Dat is waar!
                Wiet, het onkruid dat je geluk doet bloeien

              #11
              132402868_3621538994567880_1282012500897206967_n.jpg shakti.jpg
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #12
                The very fundamental Truth -
                in deep sleep, the world is no thing but a thought.

                 
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                  #13
                  133766754_10224661344942719_4065760806282207288_n.jpg 128800229_10158225166679425_5102585567568622754_o.jpg
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                    #14

                    Comment


                      #15
                      63-citaten-van-of-quotes-van-albert-einstein-gevleugelde-woorden-oneliners-aforismen-en-spreuken-vna-een-briljante-wetenschapper-48-638.jpg

                      Comment


                      • Rietslang
                        Rietslang commented
                        Editing a comment
                        Toch wel en hij is chill aan mijn zijde, de dutchi doorgevend

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Maar wat is een elusie

                      • Rietslang
                        Rietslang commented
                        Editing a comment
                        Denk ze bedoel emulsie als dualiteit
                    Bezig...
                    X