Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet possitief en negatif

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet possitief en negatif

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Ik heb vaak vrienden of kennisen die me met zo'n afkeurende blik aan kijken, als ik een jointje rook, dus ik vroeg me af, wat zijn de negatifen en positifen dingen van Cannabis nou eigenlijk?
    Dan kan ik mensen tenminste dissen als ze zeggen dat het slechts is ghehe

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Wiet possitief en negatif

    Iemand?

    Comment


      #3
      Re: Wiet possitief en negatif

      Tja de voor en nadelen zullen niet voor iedereen gelijk zijn. Een medicinaal gebruiker heeft een andere instelling dan een recreatief gebruiker.
      Nou neem ik aan dat je van de 2e uit gaat. Ik kan alleen voor mezelf spreken dus hier zijn mijn voor en tegens.

      Nadelen:
      Ik stel dingen soms uit (vooral minder leuke dingen).
      Ik rook joints met tabak wat ik liever zou vermeiden, maar elke dag aan de vaporizer vind ik ook niks
      Het kost me centjes, nou koop ik al een tijd niks meer uit de shop maar toch rook ik aardig wat euros op.
      Verder zal er nog wel een nadeel zijn waar ik nu niet op kom.

      Voordelen:
      Ontspanning, verbeterd meestal mijn gemoedstoestand, mijn gevoel voor flauwe humor krijgt een boost.
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: Wiet possitief en negatif

        Ik negeer het feit even niet, dat positieve/positief en negatieve/negatief nogal gek (of Frans misschien) geschreven zijn.

        Nadelen:
        Vergrote kans op psychische problemen
        Chronische luiheid/uitstel van moeilijke taken (Veel te laat komen wordt door jeugdzorg en jongerenwerkers gezien als indicatie van veel blowen, uit mijn ervaringen hebben ze nog gelijk ook)
        Vergrote kans op verslaving
        Longproblemen (nu nog niet, later zeker wel. Ook kanker!)
        Concentratieproblemen
        Je hersenen werken niet optimaal (zelfs niet een paar dagen na gebruik)
        Je bent aan het kloten met hormoonsystemen/neurotransmitters die van nature al aanwezig zijn. Dat kan risico's meebrengen.
        Je stinkt uit je muil, vind mijn vriendin vreselijk.
        Je bent er te lang mee bezig op forums en verwaarloost je schoolwerk
        Financieel als je zelf niet kweekt
        NIET visueel dromen! Dat vind ik echt het grootste nadeel. Ik kan mijn dromen niet meer herinneren of lijk ze niet te hebben als ik 's avonds geblowd heb. Heel vervelend.
        Uit kroegen geschopt worden omdat je een jointje hebt gerookt buiten
        Een toegansverbod en ontzettend grote mond van de bazin van die kroeg krijgen, omdat je 150 meter verderop een joint gerookt hebt (op internet discussieer ik graag heftig, maar in het echt sta ik met een mond vol tanden in mijn broek te plassen.. Ik ben een nette jongen, met respect voor de meeste autoriteit. Dus begrijp dat ik niets heb uitgelokt)
        Pavlovreacties (zwetende handpalmen)
        Rode, droge ogen (met lenzen dubbel zo erg)
        Mensen die je raar aankijken
        Mensen die om een hijsje/grammetje/vloeitje komen schooien (vaak te jonge mensen)
        Makkelijk onder de 16 verkrijgbaar

        Voordelen:

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Wiet possitief en negatif

          Oke, dan zijn er dus opzich meer nadelen dan voordelen denk ik, dan moet ik daar even een leuk verhaaltje van maken voor als iemand mij weer een afkeurende blik geeft

          Comment


            #6
            Re: Wiet possitief en negatif

            Gewoon jouw gevoel vertalen, wanneer jij het lekker vind leg je het die mensen uit waarom.
            Op den duur zullen ze je niet meer raar aankijken als je ze normaal te woord staat, tenminste.. Mijn ervaring
            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

            Comment


              #7
              Re: Wiet possitief en negatif

              Die nadelen die je opsomt zijn eigenlijk niet zo heel erg, maar worden wel erg door het systeem waar we in leven. Bijvoorbeeld: te laat komen op een afspraak... My advice: Blow niet als je nog vanalles te doen hebt... En zeker niet als het dingen zijn waar je een hekel aan hebt, blow pas daarna als beloning. Want het is redelijk moeilijk om iets tegen je zin te doen als je geblowd hebt.
              Kan het zijn dat we dezelfde liefde delen?

              Comment


                #8
                Re: Wiet possitief en negatif

                Te persoonlijk. Wat voor de een een negatief effect is, kan voor de ander positief zijn.

                Verder hoef en ga ik geen verantwoording afleggen voor het waarom met betrekking tot het roken van wiet in mijn situatie.

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet possitief en negatif

                  Mensen die niet blowen vinden het negatief en mensen die wel blowen zijn positief
                  Ik probeer niet blowers niet meer uit te leggen waarom ik gebruik dat snappen ze toch nooit
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet possitief en negatif

                    Beste voordeel: Geen kater de volgende dag!! En geen onzin verkocht gedurende de nacht... Wat je als zuiplap
                    niet lullen kan... En voos lopen, agressief, dwaas, venijnig,een black-out hebben, zat en levensgevaarlijk naar huis
                    rijden met de wagen... Bij cannabis ga je daar allemaal geen last van hebben.
                    Kan het zijn dat we dezelfde liefde delen?

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet possitief en negatif

                      klopt. hoewel ik het met dat levensgevaarlijk rijden niet helemaal eens ben.
                      natuurlijk is dronken rijden veeeel gevaarlijker dan stoned maar tis toch niet erg verstandig
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet possitief en negatif

                        tja, ik rijd sowieso altijd met de fiets en natuurlijk is het verstandiger om zo helder mogelijk met de wagen te rijden
                        , maar als ik soms verhalen hoor van vrienden die strontzat thuis
                        gekomen zijn, niet wetende hoe, en kontent zijn dat de auto zonder blutsen voor de deur geparkeerd
                        staat, dan denk ik: "En dat kan allemaal, jongens toch, je zal maar eens iemand omver rijden met
                        je zatte kl*ten..." Als je stoned rijd, let je meer op en rijd je trager. Er zijn daar trouwens studies rond
                        gedaan: http://www.cannaclopedia.be/STUDIETRL.htm
                        "Resultaten met rijsimulator bij proefpersonen met een normale 'high', en dezelfde personen in nuchtere toestand: geen belangrijke verschillen. Er zijn bij alcoholintoxicatie aanzienlijk meer fouten vastgesteld, volgens dezelfde meetmethode."

                        (Cranceronderzoek, Washington Department of Motor Vehicles)

                        Kan het zijn dat we dezelfde liefde delen?

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet possitief en negatif

                          Voordeel is dat sex veel beter is met wiet op.
                          Het duurt langer, voelt intensiever en je valt heerlijk in slaap, waarna je een uur later wakker schrikt, en denkt, heej ik we waren toch aan het sexen, zodat je weer verder gaat.
                          Dit kan nog een paar keer gebeuren, tot de zon op komt, dan is het tijd voor koffie en een jointje.
                          Met alcohol op ben je vooral niet in staat tot sex.
                          Als je die buik al niet volkotst, dan val je wel om, halverwege.

                          Mgoe, tis voor iedereen anders inderdaad.
                          Ik ben recreatief gebruiker.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet possitief en negatif

                            Voor mij heeft het sowieso meer voordelen dan nadelen, anders rookte ik het niet.

                            Voordelen:
                            -Eetlust
                            -Mentale rust

                            Nadelen:
                            -Apathie
                            -Lethargie
                            Last edited by Stillborn; 1 July 2012, 07:50. Reden: Nadelen, geen aandelen...

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet possitief en negatif

                              Vergeet ook niet gezond te eten, he, dat doet er ook veel toe!!!
                              Kan het zijn dat we dezelfde liefde delen?

                              Comment

                              Bezig...
                              X