Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tissueculture / Weefselkweekcultuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tissueculture / Weefselkweekcultuur

    Korting op 420shop
    Ik verdiep me graag in onuitputtelijke onderwerpen, met deze week: weefselkweekculturen.

    Ik heb zelf op deze manier wat stervende drosera'sHier een linkje met het artikel dat mijn interesse opwekte.

    Oh en dames en heren, het gaat hier niet over stekken of bladstekken, maar weefselkweek op (semi) microniveau. Laten we er een interessant topic van maken!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: Tissueculture / Weefselkweekcultuur

    mijn ethische bezwaren liggen niet zozeer in het al dan niet gemuteerde eindprodukt, maar eerder in de aantallen van dat eindprodukt. Want met de juiste kennis en apparatuur, en een onderzoekende en vooral secure geest, heb je het over onbeperkt stekjes maken. En dat is iets waar menig een likkebaardend van droomt, en ik niet mee geassocieerd wil en kan worden.

    In de kleinschalige keukentafelexperimentjes die ik met weefselcultuur&wiet heb gedaan kregen de minkukeltjes echt geen kans, en waren de aantallen te klein om er een zinnig woord over te kunnen zeggen. Ook heb ik wegens algeheel wietplantenplaatsgebrek nog geen "reageerbuisplantje" tot volle wasdom laten komen, de keus was steeds "proefje doen" of "zeker weten wiet". Maar het kan dus, geen probleem zelfs. Ik zet alleen geen handleiding online.

    Wat betreft die mutaties : Dit levert wel een hoop celstress op, wat zich makkelijk kan vertalen in slecht kopieerwerk. Helemaal als je aanbodkant qua voedingsmiddelen niet optimaal is. Ja ik denk met jou dat er meer dan gebruikelijk mutaties plaatsvinden. Maar de cel heeft daar ook wat beveiliging rond natuurlijk. Apoptose bijvoorbeeld, agv mutaties die functioneren onmogelijk maken. De eerste check heb je -naast directe overleving natuurlijk- met de ontwikkeling van een stabiele callus, of klompje cellen. Het zijn namelijk niet alleen de cellen, maar de cellen "in hun verband".

    Het is trouwens ook moeilijk in dit topic te duiken en niet meteen te verzanden in vergaand technisch gezever (want hobby
    Last edited by moreweed; 5 October 2012, 22:42.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Tissueculture / Weefselkweekcultuur

        Er sterft een hoop in het begin, ik deed het steeds in batches tot de snelkookpan vol was of mn kweekbuizen op waren

        Het najagen van spannende mutaties is geweldig natuurlijk : high tech strainhunting ! ik wou dat ik er de plek en spullen voor had
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        Bezig...
        X