Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

    Korting op 420shop
    ............
    Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:24.

    #2
    Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen


    nieuwe cijfers uit 2010

    Wat is er met de oude cijfers gebeurd dan ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

      meestal gaan 'nieuwe' cijfers over oudere jaartallen ..

      ik denk niet dat ze bedoelen dat ze al cijfers hadden uit 2010 en ze nu plots nieuwe cijfers voor dat jaar hebben gevonden in de schuif

      bovendien is het in vlaaderen zo 'erg' gesteld met de wil tot recycleren en het properhouden van het water dat afvalwaterverwerkende bedrijven je extra kosten aanrekenen wegens te proper afval water .. maw: het water is niet vuil genoeg om door die maatschappijen te worden gezuiverd en daarom kost het hun te veel .. dat bedrag word doorgeschoven naar de consument (lees vervuiler, of betergezegd properhouder)

      Comment


        #4
        Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

        .............
        Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:24.

        Comment


          #5
          Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

          Ja lekker makkelijk! Plak er 'eren' achter in plaats van 'en' en jullie zijn de beste. haha
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

            ..........
            Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:24.

            Comment


              #7
              Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

              Hahahaha Ganjax

              Comment


                #8
                Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

                In dit recente artikel; 'Nederland in top drie duurzame afvalverwerking', met cijfers uit 2012, staat Nederland op de 3e plaats.

                Zie: http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/...valverwerking/

                Nederlanders gooien gemiddeld wel meer rommel weg dan de gemiddelde EU-bewoner, 596 kilo per persoon.
                Last edited by BirdLady; 20 March 2013, 20:34.

                Comment


                  #9
                  Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

                  ............
                  Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:25.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

                    Yep: glas, papier, leeggoed, PMD, batterijen, KGA, piepschuim, bloempotjes, electronica, karton, groenten en fruit, snoeiafval, hout, oude kleding, ... wordt hier allemaal netjes apart gehouden. En dan nog heb je wel bijna elke week een zakje restafval, met als grote schuldige verpakkingen van eten. Er wordt eten verpakt in een zakje, dit zakje zit in een kartonnen doosje en deze doosjes zitten per twee in een groter plastic zakje. Gelukkig moet je in de supermarkt tegenwoordig vaak betalen voor nog een extra plastic zakje zodat dit toch wat minder achteloos wordt meegenomen. Binnenkort zijn we lid van een voedselteam: verse seizoensgroenten, rechtstreeks van de boer allemaal in een kartonnen doos gekeild en daarmee is de kous af.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                    Comment


                      #11
                      Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

                      Relax man.
                      Ik recycle niet veel, en scheiden doe ik ook niet aan (behalve van vrouwen) ik ben toch geen vuilnisman.
                      Ik heb 2 kliko's, een groene voor afval uit de tuin, en een grijze waar ik de rest in mik.
                      *ohja, en nog zo'n handig klein emmertje, daar zit m'n waspoeder in.

                      Ik betaal al belachelijk veel voor het ophalen er van.
                      Uiterst vaag ook, dat je niet kan kiezen of je dat wel wil. Het is verplicht.
                      Ik kan ook zelf die paar zakjes 1x per maand bij de stort brengen, dan zou ik goedkoper uit zijn.

                      (beetje offtopic idd, scheiden en recyclen zijn verschillende dingen)
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Vlamingen recycleren beste van alle Europeanen

                        Enerzijds recycleer ik uit principe, anderzijds ook omdat het zoveel kost. Alles wat vanzelf verdwijnt in mijn compostvat is gratis verwerkt, ik kan er zelfs mijn tuintje een plezier mee doen. Papier, karton, glas wordt gratis opgehaald, dus daar heb ik alle belang bij om dit zoveel mogelijk niet bij het restafval te gooien. Op elektronica betaal je recupel als je iets aankoopt, de winkelier is verplicht om dan je oude toestel over te nemen, daar maak ik dan ook gebruik van. Voor de rest van het afval is het recyclagepark gratis te bezoeken bij ons. Ik vind dit maar normaal ook. Op de zotste dingen moeten we al belastingen betalen om de meest idiote systemen in stand te houden. Er zijn genoeg mensen die afval dumpen omdat het geld kost om ervan af te geraken, maar het opruimen van zwerfafval kost ook geld. Maak dit dan toch gratis, er zal minder zwerfvuil en sluikstorten zijn, dus minder kosten en een aangenamere omgeving.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                        Comment

                        Bezig...
                        X