Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31

    Comment


      #32
      Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

      precies
      snap niet dat iedereen dit gewoon pikt
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #33
        Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

        Ik begrijp de verontwaardiging van wietefras en ik hoor haast zijn opluchting. Maar slaak die opluchting niet te diep, Ganjax slaat de spijker op z'n kop.
        Ondertussen heb ik wat materie bij te benen over deze firma...schokkend (das een understatement) zoals ze in india bij de boeren en bij de indianen in zuid amerika hebben gehandeld.

        Comment


          #34
          Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

          Ik geef alleen aan wat er daadwerkelijk in het voorstel staat.
          Waarom zou een overheid moeten beslissen met wat zaad een pro-kweker kweekt
          Dat is al jaren zo.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door JiMBR0wsKi View Post
          Ondertussen heb ik wat materie bij te benen over deze firma...schokkend (das een understatement) zoals ze in india bij de boeren en bij de indianen in zuid amerika hebben gehandeld.
          Dat is het punt, er is inderdaad een hoop mis met Monsanto en daar spelen die onzin sites op in, maar dat EU voorstel is er eerder op gericht om de macht van die bedrijven tegen te werken dan om ze te helpen. Als je het daadwerkelijke voorstel leest dan wil de EU juist NIET door dat soort organisaties de wet gelezen worden en willen ze zelf de touwtjes in handen houden (danwel nog strakker nemen).

          Nogmaals, het is jammer dat mensen zo in paniek gebracht worden alleen maar om wat reclame centen te pakken. Daar gaat het dat soort onrust sites om. Hoe meer ze mensen aanzetten om te reageren hoe meer ze verdienen.

          Zie ook wat er in GB gebeurt is. Mensen zijn daar door allemaal bullshit verhalen over inentingen op voornamelijk internet (en later ook de roddelkranten) op het idee gebracht dat die levensgevaarlijk zijn. Weigeren dus die inentingen en nu zitten ze daar met enorme uitbraken van schadelijke ziektes en dus met talloze kinderen die daardoor voor het leven getekend zijn.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #35
            Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

            ............
            Attached Files
            Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:04.

            Comment


              #36
              Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

              Het voorstel gaat niet over Monsanto. Kun je het on topic houden?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #37
                Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                ...................
                Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:04.

                Comment


                  #38
                  Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                  Monsanto is slecht. Wat wil je daar nou over discussieren? Als je daar een discussie (danwel circle jerk) over wilt houden start dan een nieuwe thread.

                  Het gaat hier over een voorstel van de EU over het een nieuwe manier om het zaad certificatie systeem in te richten. Dat is dan verkeerd begrepen door een of andere huisvrouw. Niet gehinderd door een gebrek aan kennis dat dit systeem al decennia bestaat kwam ze met een of andere alu-hoedjes petitie. Die ging prompt viral, want alu-hoedjes verhalen zijn populair. Leuk voor haar, triest voor de waarheid.

                  Weet je wat nou zo geinig is? Wie denk je dat Monsanto tegen houdt hier in Europa? De EU! Monsanto kan hun Roundup resistente GMO zooi hier niet verhandelen, omdat ze het spul niet gecertificeerd krijgen!

                  Wat denk je dat er gebeurt was als we geen zaad certificatie systeem hadden? Precies, dan zou hier exact hetzelfde gebeuren als wat Monsanto in al die andere landen gedaan heeft waar het hun wel toegestaan was om hun zooi te verkopen.

                  Dus wees liever dankbaar dat de EU Monsanto en hun GMO zooi buiten de deur houdt in plaats van mekkeren dat het belachelijk is dat de EU zich daarmee bemoeit. Ze hebben het al moeilijk genoeg, omdat het nog niet zo makkelijk is om zaden niet toe te staan als niet aantoonbaar is dat ze schadelijk zijn.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #39
                    Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                    ...............;
                    Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:05.

                    Comment


                      #40
                      Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                      Uitgeluld dus.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #41
                        Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                        wietefras heeft een punt. JA we moeten ons ernstig zorgen maken over het monopoliseren van de mondiale voedselproductie door enkele multinationals en lobbygroepen, maar dit is niets nieuws. JA monsanto deugt niet. NEE de europese unie gaat geen zaden van particuliere tuinders controleren of verbieden. JA bepaalde "nieuwssite's" misbruiken dit nieuws door misleidende interpretatie's de wereld in te sturen.
                        JA Europa verbiedt (voorlopig) genetisch gemanipuleerde gewassen in onze voedselproductie. NEEN genetisch gemanipuleerde gewassen zijn niet per definitie schadelijk of ongezond.

                        Comment


                          #42
                          Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                          Leugens, maar geen nood, deze zilverhoeddragende fantast zal op een paar dagen al zijn posts dumpen via edit en bye bye voor mij hier.
                          Btw de reguliere media staat er ook vol over, en gmo vreet jij hier in eu al lang, en met bronnen of eender wat komen jullie zelf ook ni eens op de proppen,keep wishfull thinking, de EU is goed en mooi en danku daarvoor.

                          Comment


                            #43
                            Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                            Sluit me bij Ganjax aan , het wet voorstel lag er wel degelijk en is afgewezen . en terecht .
                            Kijk eens naar "de slag om brussel" van de VPRO en je ziet wat er daar door de industrie doorgedrukt wordt .
                            Maar om on toppic te blijven , zie mijn begin post en zie mijn post dat de wet er niet doorkwam . meer of minder is het niet .
                            Jammer dat dit zo wordt uitgemolken , jammer dat je zeker zinvolle antwoorden weg zijn Ganjax , maar ik snap je wel
                            Admin @ http://peppersrusforum.nl/

                            Comment


                              #44
                              Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                              gmo vreet jij hier in eu al lang
                              Dat heb ik ook helemaal niet ontkend. Het mag al een tijd geimporteerd worden ja. GMO zaad mag ook zelfs al (beperkt) verbouwd worden, maar we hadden het specifiek over Monsanto en hun "roundup resistente GMO zooi". Dat zal nu pas in de EU gaan komen, omdat het onderzoek net is afgerond en het niet schadelijk is bevonden. Dan kan de EU het ook verder niet meer tegen houden.


                              Laat onverlet dat het enige wat stond tussen Monsanto en het verhandelen van die troep nou precies de vermaledijde EU was met haar verplichte zaden registratie.


                              Bovendien kun je toch gewoon niet ontkennen dat de regels in de EU het heel lastig maken voor GMO spul. Basf is er zelfs al helemaal mee gestopt om nieuwe GMO aardappel rassen te maken voor de EU.


                              en met bronnen of eender wat komen jullie zelf ook ni eens op de proppen
                              Ik heb wel degelijk bronnen gegeven (zadendatabase, verklaring op EU site dat het voorstel alleen professionele handelaren betreft etc etc). Waar mis je dan bronnen voor? Het voorstel van de EU staat al 2 keer vermeld hier in de thread.


                              Waarom die overdreven reactie trouwens? Ga je altijd staan stampvoeten als iemand het niet met je eens is?

                              -----------------------------------------------

                              Oorspronkelijk geplaatst door habanero View Post
                              Sluit me bij Ganjax aan
                              Hoezo dat? Ganjax heeft met geen woord gerept over het voorstel. Hij roept alleen maar keer op keer dat Monsanto slecht is. Alsof iemand het daar niet over eens is.

                              het wet voorstel lag er wel degelijk en is afgewezen . en terecht .
                              De stemming over het wetsvoorstel is pas op 6 mei. Dus welk wetsvoorstel er op 25 april dan al afgewezen zou zijn ben ik wel heel benieuwd naar. Doe maar een link dan. (naar een "echte" site en niet een of ander obscuur blog of facebook petitie)

                              Of ben je misschien in de war met de beloftes die op 25 april gedaan zijn om nog wat last-minute wijzigingen aan te brengen aan het wetsvoorstel voor de definitieve stemming die op 6 mei plaats zal vinden?

                              Hoe dan ook, Jointjedraaien heeft een link gegeven naar een EU voorstel met een aantal scenario's en daar staat helemaal niets in wat ook maar het minste geringste overeenkomt met al die paniekverhalen. Bovendien heeft de EU dus nog eens nadrukkelijk bevestigd dat de nieuwe registratie regels zeker geen gevolgen zullen hebben voor thuistelers.

                              Ik heb inderdaad ook wel dingen gezien in die voorstellen die me niet wenselijk lijken (de voorzitster van de voorgestelde organisatie is niet onpartijdig, weer extra kosten, meer bureaucratie etc), maar de suggesties gedaan in die "Facebook petitie viral" slaan echt gewoon helemaal nergens op.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #45
                                Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                                alsof ik de eu ooit mijn zaad laat goed en / of afkeuren, bepalen, afhalen noch inhalen ..
                                mijn zaad is mijn zaad .. komt als ie staat paraat,
                                geen eu wetsvoorstel dat dat wat aan gaat .. uitgepraat ..
                                wankers .. (tis op de eu dat dit slaat)

                                Comment

                                Bezig...
                                X