Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

    Log mss eerst es in met je eerste account, of gaat dat niet meer? laffe kerel.
    Je zit je eigen woorden te verdraaien per post, en nu nog 1 ding, als het over zaad gaat en de EU kom je automatisch uit bij Monsanto, dat die 350 miljoen euro per jaar en meer aan lobby in de EU pompen zal je wss ook niet weten, btw basf en Monsanto zijn 2 handen op 1 buik.
    Basf effe gaan erbij halen en goedspreken, lol, zonder hun geen zyklon-b en holocaust maar das natuurlijk ook allemaal zilverhoedfantasie.Alles wat met politiek en corporations en wetgeving te maken heeft is doorweven van de connecties, het ene heeft onrechtstreeks altijd met het andere te maken.
    En stampvoeten en overdreven reageren doe ik idd als er op de man gespeeld wordt en niet op de bal zonder enige voorkennis of bronnen of wat je ook maar wil. Bovendien verkoop je gewoon leugens en onzin, onderzoeken die net afgelopen zijn en niet schadelijk bevonden enz. Je lijkt wel een LEDverkoper.
    Je zit hier een heleboel mensen voor te liegen, op een forum waar ik al jaren zit, een forum en mensen die me aan het hart liggen.
    Jij bent het soort die vroeger zou verkondigen dat de aarde plat is.

    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
    Dat heb ik ook helemaal niet ontkend. Het mag al een tijd geimporteerd worden ja. GMO zaad mag ook zelfs al (beperkt) verbouwd worden, maar we hadden het specifiek over Monsanto en hun "roundup resistente GMO zooi". Dat zal nu pas in de EU gaan komen, omdat het onderzoek net is afgerond en het niet schadelijk is bevonden. Dan kan de EU het ook verder niet meer tegen houden.


    Laat onverlet dat het enige wat stond tussen Monsanto en het verhandelen van die troep nou precies de vermaledijde EU was met haar verplichte zaden registratie.


    Bovendien kun je toch gewoon niet ontkennen dat de regels in de EU het heel lastig maken voor GMO spul. Basf is er zelfs al helemaal mee gestopt om nieuwe GMO aardappel rassen te maken voor de EU.


    Ik heb wel degelijk bronnen gegeven (zadendatabase, verklaring op EU site dat het voorstel alleen professionele handelaren betreft etc etc). Waar mis je dan bronnen voor? Het voorstel van de EU staat al 2 keer vermeld hier in de thread.


    Waarom die overdreven reactie trouwens? Ga je altijd staan stampvoeten als iemand het niet met je eens is?

    -----------------------------------------------

    Hoezo dat? Ganjax heeft met geen woord gerept over het voorstel. Hij roept alleen maar keer op keer dat Monsanto slecht is. Alsof iemand het daar niet over eens is.

    De stemming over het wetsvoorstel is pas op 6 mei. Dus welk wetsvoorstel er op 25 april dan al afgewezen zou zijn ben ik wel heel benieuwd naar. Doe maar een link dan. (naar een "echte" site en niet een of ander obscuur blog of facebook petitie)

    Of ben je misschien in de war met de beloftes die op 25 april gedaan zijn om nog wat last-minute wijzigingen aan te brengen aan het wetsvoorstel voor de definitieve stemming die op 6 mei plaats zal vinden?

    Hoe dan ook, Jointjedraaien heeft een link gegeven naar een EU voorstel met een aantal scenario's en daar staat helemaal niets in wat ook maar het minste geringste overeenkomt met al die paniekverhalen. Bovendien heeft de EU dus nog eens nadrukkelijk bevestigd dat de nieuwe registratie regels zeker geen gevolgen zullen hebben voor thuistelers.

    Ik heb inderdaad ook wel dingen gezien in die voorstellen die me niet wenselijk lijken (de voorzitster van de voorgestelde organisatie is niet onpartijdig, weer extra kosten, meer bureaucratie etc), maar de suggesties gedaan in die "Facebook petitie viral" slaan echt gewoon helemaal nergens op.

    Comment


      #47
      Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

      Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
      Log mss eerst es in met je eerste account, of gaat dat niet meer? laffe kerel.
      Lol, nog meer complot theorieen?

      als het over zaad gaat en de EU kom je automatisch uit bij Monsanto, dat die 350 miljoen euro per jaar en meer aan lobby in de EU pompen zal je wss ook niet weten, btw basf en Monsanto zijn 2 handen op 1 buik.
      Als dat nou echt zo zou zijn, waarom werkt de EU dan al tig jaar Monsanto en GMO en zaad patenten tegen? Basf is er in de EU zelfs helemaal mee gekapt omdat ze het hun pootaardappelen al jaren niet goedgekeurd kregen!

      Als er nou keer op keer beslissingen zouden zijn in het voordeel van die bedrijven dan had je (cq de mevrouw die het verhaal verzonnen had) mogelijk een punt. Het tegendeel is waar! Het wordt ze al jaren zo lastig mogelijk gemaakt. Dus dan gaat het toch helemaal nergens over?

      Uiteraard besteden ze geld aan lobbyen, want ze willen de markt in de EU open trekken. In de EU wordt maar 0.6% van het land bebouwd met GMO zaden. Wereldwijd is dat 10%.

      Sowieso heeft Monsanto ook helemaal geen voordeel aan een herzieining van de zadenregistratie. Die zadenregistratie IS ER AL DECENNIA. Dat is niets nieuws. Een iets andere inrichting daarvan helpt ze geen zier.

      Het is een onbewezen complottheorie die aantoonbaar kant nog wal raakt. Dus probeer nou gewoon eens over het wetsvoorstel zelf na te denken in plaats van steeds maar herhalen hoe slecht Monsanto is. Je kan ook wel gaan roepen dat water nat is. Dat is inderdaad ook waar en het is net zo relevant.

      Misschien moet ik dat zelf wel gaan doen. WATER IS NAT! Weerleg dat maar eens! Kun je niet he? Nou dan heb ik dus gelijk met alles wat ik zeg.

      En stampvoeten en overdreven reageren doe ik idd als er op de man gespeeld wordt
      Ik speel op de man? Ik krijg telkens weer je zielige ad hominem aanvallen te verduren, maar zoals ik in mijn beklag daartegen al aantekende zou ik het zelf netjes houden. Ik heb geen onvertogen woord gezegd.

      Of bedoel je dat ik (in het algemeen) zei dat het een alu-hoedjes verhaal is? Dat is het toch ook? Iemand bedenkt een volslagen absurde lezing van een wetsvoorstel "De EU wil het thuistelen gaan verbieden". Dan kun je denken van "Zou dat nou echt zo zijn?" en dan wat nalezen, of je verzint er een absurd complotverhaal bij: "Monsanto is de duivel, de duivel wil NWO. Klaar! Mosanto hep ut gedaan! OMGZ!!!". Dat is het prototype van een alu-hoedjes verhaal. Geen logica, geen feiten, alleen onderbuik gevoelens om een onzin verhaal te verklaren.

      Je zit hier een heleboel mensen voor te liegen
      Je leest erg slecht, dus je zult wellicht denken dat er dingen niet kloppen, maar ik lieg niet. Ik heb ook alles onderlegd met bronnen. Dus wat ik zeg kun je zelf nalezen.

      Even mijn "leugens" op een rijtje:
      - Er komt een EU wetsvoorstel om de zadenregistratie te hervormen
      - De stemming hiervoor is op 6 mei
      - De zadenregistratie zelf is er al decennia. Daar verandert op zich niets aan.
      - De EU heeft letterlijk gezegd dat, ook met de nieuwe organisatie, de thuisteler niet onder deze regels valt
      - Er is wat mij betreft van alles op het voorstel aan te merken, maar niet dat ze het thuistelen gaan verbieden.
      - De EU zit Monsato en andere GMO kwekers al dwars zo lang ze bestaan
      - Monsanto is slecht, maar de EU is wel de laatste die ze helpt
      - GMO tests zijn afgerond en GMO is niet schadelijk bevonden

      Daartegen heb jij ingebracht:
      - Monsanto is slecht
      - Monsanto is slecht
      - Monsanto is slecht
      - Monsanto is slecht
      - Een onleesbaar schema met ongetwijfeld hoe slecht Monsanto wel niet is in de VS (de enige bron die je gegeven hebt)
      - Monsanto is slecht
      - je liegt
      - je bent een troll
      - je bent niet lief dus ik verwijder al mijn posts (ik heb er nog tranen van in mijn ogen trouwens)
      - je bent een laffe kerel
      - Monsanto is slecht

      Voor die GMO tests had ik geen bron van gegeven inderdaad, maar ik had niet zo'n zin om nog een alu-hoedjes beerput op en te trekken en het is verder compleet irrelevant voor het voorstel (dat gaat alleen over een reorganisatie van de zadenregistratie). Maar goed, here goes. Dat er GMO zaden goedgekeurd zijn zal wel bekend zijn (dat is dus omdat het getest en veilig bevonden is). De twijfel kwam toen er een onderzoek uitkwam dat het kanker zou verwekken en andere levensverkortende ellende (zag daar ook wat referenties naar hier in de thread):
      http://gizmodo.com/5944507/monsanto-...-to-tumor-risk

      In een enkele link het oorspronkelijke paniekverhaal dat de mais kanker zou verwekken en op het eind de update dat het onderzoek broddelwerk was en in de prullenbak kan. Al is bij het publiek uiteraard alleen de eerste paniek nieuwsmelding blijven hangen, want dat stond op alle voorpagina's. Dat het een paar dagen later weerlegd is weet geen hond. Daar valt geen klik mee te verdienen, dus dat heeft geen enkel blog als groot nieuws gebracht. Is geen viral over geweest. Gizmodo zet het dan als "update" helemaal onderaan het artikel. Voor alle mensen die zo'n bericht dagen later nog gaan opzoeken.

      Voor de volledigheid, hier staat een artikel over alle fouten van dat onderzoek:
      http://news.discovery.com/earth/plan...udy-120920.htm

      Laat overigens onverlet dat ik liever geen GMO zou willen eten en al helemaal niet dat ze het hier verbouwen. Je moet het risico gewoon niet willen nemen. Maar goed, dat doet er verder niet toe.


      Wat mij aan het hart gaat is dat mensen zich dit soort lulverhalen/virals aan laten smeren. Om welke reden dan ook. Kliks verdienen, lol van een viral of gewoon onwetendheid. Als iets te idioot klinkt om waar te zijn ... dan kun je er donder op zeggen dat het ook gewoon niet waar is. Zeker als de enige manier om het te "bewijzen" is om zich op een complottheorie te beroepen. Laat die complottheorie eruit en probeer de oorspronkelijke stelling te begrijpen.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #48
        Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

        Ik zet ook maar ff mijn alu hoedtje op....

        Heb zelf het wetsvoorstel niet doorgelezen maar, weet uit ervaring, dat de politiek er niet voor ons is. Hoe mooi ze het ook formuleren, het is nagenoeg nooit in ons belang.
        Het gaat om geld, lukt het niet links om, dan gaat het rechts om, just take it like a slut.

        Er zijn voorbeelden genoeg waaruit blijkt, dat winstmarges prioriteit hebben.

        Helaas is voor sommige mensen het lastig om voor hun zelf te denken, geloof is hierin een factor, maar ook propeganda. Met de aankomende troonswisseling is dit goed te zien, jong geleerd is oud gedaan, alle kinderen verplicht zingen en sporten.....


        Grtz.

        Comment


          #49
          Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

          Lekker makkelijk. Niet lezen en dan toch de aantoonbaar incorrecte lezing van anderen nablaten. Dat is dan "voor hun zelf denken" ...

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #50
            Last edited by EL Guerilliero; 29 April 2013, 13:12.

            Comment


              #51
              Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
              Leugens, maar geen nood, deze zilverhoeddragende fantast zal op een paar dagen al zijn posts dumpen via edit en bye bye voor mij hier.
              Btw de reguliere media staat er ook vol over, en gmo vreet jij hier in eu al lang, en met bronnen of eender wat komen jullie zelf ook ni eens op de proppen,keep wishfull thinking, de EU is goed en mooi en danku daarvoor.
              Sorry Ganjax, maar dat je jezelf zo laat kennen. Dat je de discussie niet meer aan wilt gaan ook, maar vervolgens al je berichten gaan verwijderen komt gewoon kinderachtig over.
              Jammer dat het zo is gelopen, ik wens je het beste!
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #52
                Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                @EL Guerilliero, Wat heb je gelezen dan en wat specifiek geeft jou aan dat het er niet doorheen zal komen?

                Als de hele politiek verrot is, waarom zou het er dan niet gewoon simpel doorheen komen? Waarom wordt dat GMO dan in de EU zo tegen gehouden terwijl het in de rest van de wereld overal driftig gezaaid wordt?

                Ben het met je eens dat er bij politici altijd belangen in het spel zijn (hun eigen belang, landsbelangen of wat dan ook), maar die zijn in de EU toch duidelijk niet op gebied van GMO en ook niet op het tegen houden van thuisteelt. Ik heb zelf het idee dat het de Fransen gaat om hun eigen belang erdoor te drukken. Die zijn overigens juist mordicus tegen GMO en die hebben nog wel wat appeltjes te schillen met de EU over hun zaden die illegaal werden verklaard. "De industrie" is dus juist bang dat de Franse zadenindustrie voorgetrokken gaan worden. Dat is mijn complottheorie. Ook ingegeven door de klachten die je van hun kant ziet over het voorstel.

                ps Ik ben niet voor het voorstel, ik ben niet voor GMO. In tegendeel. Feit blijft wel dat de titel van deze thread luidt: "Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden". Dat is dus gewoon overduidelijk onzin en dat is mijn punt. Ongeacht welke bijzaken of complotten er allemaal bijgehaald worden.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #53
                  Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                  Lekker makkelijk. Niet lezen en dan toch de aantoonbaar incorrecte lezing van anderen nablaten. Dat is dan "voor hun zelf denken" ...
                  Wat wel makkelijk is, is mij als volgzaam schaap weg te zetten. Suc6 verder....

                  Grtz.

                  Comment


                    #54
                    Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                    Meer roken, minder conspiracy theories en respect voor elkaar houden!

                    Comment


                      #55
                      Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                      @Poffertjesporem,

                      Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in. Of heb je liever de pot verwijt de ketel? Beide gaan op.

                      :edit: Oh en ook "Wie kaatst kan de bal verwachten".
                      Last edited by Wietefras; 29 April 2013, 19:47.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #56
                        Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                        @wietefras .. omdat wij nogsteeds europeanen zijn .. het oude continent weet je wel ..
                        uiteraard gaat men vanalles proberen maar nu al merk je dat vele landen terug willen naar de nineties .. terug naar hun eigen munt .. das dus niet v00r europa ..
                        dat doet mij zeggen dat het er volgens mij nooit doorkomt zoals bobos zouden willen.. al zal het wel worden geprobeerd .. men zal proberen uit te wringen waar het nog wat losjes zit maar ook parlementariers moeten rekening houden met hun achterban. verkeerde keuze betekend geen herverkiezing .. zakkenvullers zijn het meestal, aan jou om op de juiste te stemmen volgende keer

                        Comment


                          #57
                          Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                          @EL Guerilliero,

                          Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Althans niet hoe dat de stemming over dit wetsvoorstel zou beinvloeden. Zie inderdaad wel gebeuren dat alle (misplaatste) commotie voor bepaalde partijen een mooi aanknopingspunt is om even te scoren bij de achterban. Partij belangen zijn er natuurlijk ook nog.

                          Paar posts terug werd al gejuichd dat het voorstel verworpen was. Zonder te weten waarom het dan verworpen was. Ook zonder dat er daadwerkelijk gestemd was overigens, maar dat terzijde.

                          Vermoed wel dat als het voorstel de eerste keer verworpen wordt dat ze het dan gewoon over een tijdje nog een keer proberen als het rumoer wat gedaald is.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #58
                            Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                            Wat maken jullie veel woorden vuil aan dit verhaal.

                            Monsanto sucks. Is genoeg.

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            En inderdaad wietefras, de lobby heeft nu een slag verloren. Ze beschikken echter over vele middelen en gaan door met oorlogvoeren. Tot we het beu zijn en weer als makke lammetjes volgen.
                            Zolang aardappelen en benzine maar niet te duur worden.

                            En dan geven we de schuld gewoon aan de buitenlanders en flikkeren we nog een bommentapijtje op een land in verweggistan. Die dooien boeien ons al lang niet meer.
                            Want wij hebben crisis.

                            Oorlog is een goed medicijn tegen crisis. Oorlog, eigenlijk ultieme crisis, is big business en goed voor de economie.

                            Vrede?

                            Is een linkse hobby.

                            Hoort in het verachterlijke rijtje thuis van respect, natuur en liefde.

                            Comment


                              #59
                              Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                              march_against_monsanto_skull_flyer.jpg


                              In Amsterdam, Wageningen, Antwerpen en Brussel kun je meedoen !

                              Alle info op http://occupy-monsanto.com/

                              s17.png
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #60
                                Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                                Het pakket maatregelen is aangenomen:
                                http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-400_en.htm.

                                The use of seed in private gardens is not covered by the EU legislation and private gardeners can continue to buy any plant material and sell their seed in small quantities
                                Moreover, it will be clarified that any non-professional (e.g. private gardeners) can exchange seed with other private gardeners without falling under the rules of the proposed Regulation.
                                Last edited by Wietefras; 9 May 2013, 13:50.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X