Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

    Maar er zijn nu toch al allerlei regels actief dat alleen geregistreerde zaden verkocht mogen worden? Gaat er dan echt zoveel veranderen. Had die PDF met het EU voorstel al doorgelezen, maar kon daar niets vinden over niet toestaan van thuisgroeiers. Alleen dat ze willen zorgen dat de beschikbaarheid van gezond landbouw zaad beschermt wordt. Dat lijkt me op zich een nobel doel.

    Al kan dat inderdaad vast wel misbruikt worden als het niet goed uitgeschreven wordt en daar zit hem dan de crux ofzo?


    :edit: Dit is bijvoorbeeld een link naar de huidige database van toegestane zaden voor verhandeling in de EU:
    http://ec.europa.eu/food/plant/propa...543e76e20617TR

    Agricultural variety A-63 geeft het overzicht van verhandelbare Cannabis Sativa zaden
    Last edited by Wietefras; 25 April 2013, 23:38. Reden: zaden database link

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

      Ik wil van Mosanto glyfosaat bestendige wiet zaden, ideaal voor guerilla teelt
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #18
        Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

        ....................
        Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:02.

        Comment


          #19
          Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

          Kan het niet laten om deze eraan toe te voegen, Als je GMO vrij wilt eten is het verstandig High Fructose Corn Syrup / glucose fructosestroop te meiden. Als je kijkt in hoeveel producten dat verwerkt is kan je niet veel meer snoepen.
          Volgens wikipedia : Glucose-fructosestroop kan in sommige gevallen hoge concentraties kwik bevatten, wat een gevaar kan vormen voor de gezondheid.[2]

          Zeer interessant filmpje:

          Truth About High Fructose Corn Syrup vs. Sugar
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #20
            Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

            Die High Fructose Corn Syrup is toch vooral een Amerikaans fenomeen. In de EU zijn er gelukkig regels die dat maar in beperkte mate toestaan.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

              .....................
              Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:02.

              Comment


                #22
                Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                Het gebruik van 's werelds populairste onkruidverdelger, Roundup, kan gelinkt worden aan een reeks gezondheidsproblemen en ziektes zoals Parkinson, onvruchtbaarheid en kankers. Dat blijkt uit een nieuwe studie. Het rapport, dat vorige week verscheen in het wetenschappelijk blad Entropy, stelt dat resten van 'glyfosfaat', het belangrijkste bestanddeel van het herbicide Roundup in voedsel zijn aangetroffen. Roundup is al dertig jaar wereldwijd de meestgebruikte onkruidverdelger.

                Lichaamsfuncties verstoord
                Die residu's versterken de schadelijke effecten van andere chemische residu's en giffen in het milieu en verstoren normale lichaamsfuncties. Zo veroorzaken ze ziektes, stelt het onderzoek van Stephanie Seneff, onderzoekswetenschapper aan het Instituut voor Technologie van Massachusetts en Anthony Samsel, een gepensioneerde wetenschapper en voormalig milieuconsulent van de Amerikaanse regering.

                "De negatieve impact op het menselijk lichaam is arglistig en manifesteert zich traag door ontstekingen die de celsystemen in het hele lichaam schaden", zo stelt de studie.

                "We hebben iets heel belangrijks blootgelegd dat ernstig dient genomen te worden en verder onderzocht moet worden", aldus Sennef.

                MonsantoBoer en tuinder
                Roundup wordt ook in Europa vaak gebruikt voor gazonnen, tuinen en golfterreinen. Monsanto heeft jarenlang volgehouden dat glyfosfaat veilig is en minder schadelijke impact op het milieu heeft dan andere herbiciden.

                Van de tientallen onkruidverdelgers op de markt is glyfosfaat veruit de meest populaire. In 2007 werd in de VS ruim 95 miljoen kilo glyfosfaat gebruikt door Amerikaanse boeren, dubbel zoveel als zes jaar eerder. Toch iets prachtigs, al die ggo's. Uit principe gebruik ik geen gifstoffen in de tuin, maar ik denk wel dat zowat iedereen die meuk al binnen gekregen heeft.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                Comment


                  #23
                  Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                  Het kan ook zonder inmenging van Monsanto zelf. De coca boeren in Peru, colombia en omstreken hebben tegenwoordig round-up ready cocaplanten. Simpel door te blijven doorkweken wat bleef staan na herhaalde bombardementen met round-up door de VS. Eigen schuld dikke bult?
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #24
                    Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                    ..................
                    Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 15:03.

                    Comment


                      #25
                      Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                      Bedankt voor de toevoeging, hier was ik nog niet mee bekend.
                      Heb de precieze bewoording hiervoor nog niet gevonden maar zal nog eens googlen.
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #26
                        Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                        Als ik op die link klik dan zie ik wel meteen dat dat glucose-fructosestroop spul in Calve variatiesauzen zit. Ze noemen het ook isoglucose. Maar goed, het zit hier niet in frisdrank zoals wel in de VS. Dat scheelt al een hoop. Zo krijg ik toch het meeste suikers binnen denk ik.

                        Dat mais die ze daarvoor gebruiken is trouwens ook allemaal van die enge genetische zooi. Hebben ze uberhaupt nog anders in de VS trouwens. Zit dan vast ook roundup restanten in ook.

                        Ik heb ook mijn eigen groentetuintje. Al is dat lang niet voldoende om in de eigen behoefte te voorzien. Elk beetje helpt denk ik dan altijd maar. Het is nog leuk om te doen ook.

                        Kan me niet voorstellen dat ze dat gaan verbieden of dat ze daar uberhaupt de wens toe hebben. Ik vermoed toch dat die verhalen wat overtrokken zijn. Heb er in ieder geval nog steeds niets concreets over terug gevonden in de voorstellen zelf.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #27
                          Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                          Bovengenoemde multinational waarvan ik de naam amper durf uit te spreken / neer te schrijven uit angst voor juridische vervolging speelt zeer vuile spelletjes. Zoals hier al eerder gezegd willen ze de totale markt veroveren. En jammer genoeg zijn ze daarin beetje bij beetje aan het slagen.

                          Ons kent ons en ze hebben politieke vriendjes in de hoogste regionen. Wat maakt dat er wetten worden goedgekeurd die een normaal mens nooit zou laten passeren. Wat maakt dat de multinational een juridische voet heeft om landbouwers en anderen keihard voor hun kar te stampen. Als landbouwer ben je gewoon niet opgewassen tegen hun leger advocaten en goedgevulde portefeuille om vrouwe justitia te financieren. Of je gaat failliet omdat je de gerechtskosten niet meer kan betalen (en dan nog zullen ze je verder pluimen). Of je plooit en gaat mooi in de rij lopen.

                          Als je als landbouwer met eigen, vrij zaad wil werken, doen ze je een proces aan omdat er bv. een vogel een gepatenteerd zaad van een andere akker op de jouwe heeft uitgescheten. Of omdat jouw akker bevrucht is met stuifmeel van een andere akker die wel uit gepatenteerd zaad komt. Dan begint het juridisch spel dat je nooit kan winnen. Totale absurditeit, maar keiharde realiteit voor heel veel landbouwers...

                          Zeer interessante en ontnuchterende docu die deels hierover gaat: www.youtube.com/watch?v=3abDErX9Ko0
                          Last edited by roll; 26 April 2013, 19:20.

                          Comment


                            #28
                            Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                            Voorlopig zijn de plannen van tafel .

                            http://www.shz.de/nachrichten/top-th...ut-plaene.html

                            Admin @ http://peppersrusforum.nl/

                            Comment


                              #29
                              Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                              Jawoohhl jaa

                              Comment


                                #30
                                Re: Pepers (en andere groenten) kweken gaat illegaal worden

                                Eerste reactie onder het bericht: Fehlalarm bei Facebook
                                - Er is geen bron voor het verhaal dat thuis groente kweken niet meer zal worden toegestaan
                                - Het EU voorstel zelf heeft het alleen over professionele kwekers
                                - Er is al jaren een lijst met toegestane zaden (en er zijn al boetes uitgedeeld voor handel in illegaal zaad)

                                Het EU voorstel gaat over hoe en door wie die lijst beheerd moet worden, niet over het instellen van zo'n lijst (want die is er al) en ook niet over het uitbannen van heirloom rassen of het dwars zitten van thuis tuinders.

                                Link in het artikel naar extra verduidelijking:

                                Dat is wel een beetje het probleem met verslaggeving op het Internet. Alles wordt zo eenzijdig bericht dat er van mier een olifant wordt gemaakt.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X