Mededeling
Collapse
No announcement yet.
groene woestijn
Collapse
X
-
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Re: groene woestijn
Ik ben in Saoudi Arabie geweest. Ik was nogal verbaasd over het aantal zwembaden daar: Het leek Beverly Hills wel (voor zover ik weet van Beverly Hills 90210, de originele serie.)
Die arabieren gebruiken omgekeerde-osmose-filters om van zeewater zoet water te maken. Blijkbaar is dat handiger dan verdampen/condenseren. Of het ook zuiniger is zal ze natuurlijk een rotzorg zijn, want energie (olie dus) hebben ze zat.
Ik zie toch wel een probleem, in hoe mensen met elkaar omgaan. Degenen die geld hebben voor zo'n groene woestijn hebben 'em niet nodig; de verhongerende woestijn-nomaden hebben het geld er niet voor.
Trouwens: Waar ga je zo'n groene woestijn mee bemesten? Met kunstmest-uit-olie?
Comment
-
Kunstmest is te winnen uit zout. Dat gebeurt al jaren blani
Tevens zijn woestijngronden rijker dan je denkt, het is alleen zo verdomde droog!Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
tsja, er kleven natuurlijk een heleboel maaren aan, oa dat bemestingsprobleem. Alhoewel : dat is relatief makkelijk oplosbaar -zonder oliegebruik-. Alleen zo onethisch als wat : opa in poedervorm. "Stof zijt gij en tot mest zult gij wederkeren"
Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment

Comment