Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier je beste stonede theorieën ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Post hier je beste stonede theorieën ...

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen View Post
    Deze theorie komt niet van thc maar van lsd(is ook 1 van de simpelste theoriën waar we op zijn gekomen...).
    Er bestaat niet zoiets als een verschil tussen een natuurlijke of chemische stof, iedereen heeft het wel over chemische zooi dit of natuurlijk product dat, maar er is gewoon geen verschil. Is er iemand die het kan uitleggen?? zo niet doe ik het in een latere post :p
    Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, als je het zo bekijkt is lsd een stof gehaald uit de chemische basisstructuur van lyserginezuur die voorkomt in de ergotalkaloïden van de graanschimmel moederkoorn.De 25ste variant daarvan was dus LSD.Dus het is een stof die je natuurlijk niet kan halen uit de moederkoorn, maar die wel van natuurlijke afkomst is en die chemisch ook niet sterk gemanipuleerd is. Dus deze chemische stof is van natuurlijke oorsprong.

Comment

ik heb het over alle stoffen,
      gemanipuleerd of niet alles komt uit de natuur. dan heb je va die mensen die zeggen: "ja maar, de natuur kan die stoffen zelf niet produceren." dat doet de natuur misschien hier op de korst van de aarde niet maar op andere plekken waar andere omstandigheden zijn waarschijnlijk wel, daarom bestaat er geen verschil tussen een chemische of natuurlijke stof. alles is opgebouwd uit dezelfde deeltjes.

Volgende theorie:
      Je kan niks doen.
      een beetje toelichting: je kan niks bewust doen, omdat alles slechts een opeenvolging is van natuurkundie processen, zelfs wat je denkt word bepaald door hoe elektronische impulsen door je hersens lopen.
      Last edited by jeroen; 17 June 2009, 20:26.

Comment

ik heb het over alle stoffen,
        gemanipuleerd of niet alles komt uit de natuur. dan heb je va die mensen die zeggen: "ja maar, de natuur kan die stoffen zelf niet produceren." dat doet de natuur misschien hier op de korst van de aarde niet maar op andere plekken waar andere omstandigheden zijn waarschijnlijk wel, daarom bestaat er geen verschil tussen een chemische of natuurlijke stof. alles is opgebouwd uit dezelfde deeltjes.

Volgende theorie:
        Je kan niks doen.
        een beetje toelichting: je kan niks bewust doen, omdat alles slechts een opeenvolging is van natuurkundie processen, zelfs wat je denkt word bepaald door hoe elektronische impulsen door je hersens lopen.
        Ik vind je theorieën heel interessant, maar als ik zo diep nadenk op trip dan vrees dat het niet goed afloopt . Soms heb ik wel inzichten maar die komen spontaan, vind het toch best wel impressive dat je zo ver komt op lsd, aangezien ik op lsd meestal zin heb om te ondernemen en avonturen te beleven niet diep in mezelf na te denken .

Comment

we waren wel met zijn tweeen, allebij heel geintresseert in kwantummechanica...

Comment

kwantummechanica...
            Mijn joint is op meerdere plekken tegelijk Neem maar een trek
            Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

hmm smaakt zoet...
              wat dacht je van:
              vrije wil is onwetendheid.
              proeer dat maar eens te ontrafelen

Comment

Onwetendheid of ignorantie is een toestand van een kennisverwerkende entiteit die zich kenmerkt door de afwezigheid van alle of bepaalde kennis. Onwetendheid kan als naïviteit c.q. onbezoedeldheid positief of, als gebrek aan (noodzakelijke) geestelijke bagage, negatief worden gewaardeerd.
                De vrije wil is het vermogen van rationeel handelende personen om controle uit te oefenen over hun daden en beslissingen. Om antwoord te kunnen geven op de vraag of dit vermogen werkelijk bestaat, moet worden nagegaan wat het verband is tussen vrijheid en oorzakelijkheid en dient het al dan niet deterministische karakter van de natuurwetten te worden onderzocht. De diverse filosofische stromingen verschillen van mening over determinisme versus indeterminisme (zijn alle gebeurtenissen bepaald of niet?) en over incompatibilisme versus compatibilisme (sluit determinisme vrijheid uit of niet?). De "harde" deterministen bijvoorbeeld betogen dat het universum deterministisch is en dat vrije wil daarom niet kan bestaan.
                Als er totale vrijheid zou zijn zou het heelal instorten denk ik, tenslotte is tijd en zwaartekracht elementen waar je niet omheen kan. Totale vrijheid bestaat zelfs niet in dromen, tenminste niet voor mij.. ik kan van te voren niet bepalen wat ik ga dromen dat overkomt je...

Als je onwetend bent kan je je wel vrij voelen maar of je het ook bent is een ander verhaal.

Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken...
                Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
                  [...]Totale vrijheid bestaat zelfs niet in dromen, tenminste niet voor mij.. ik kan van te voren niet bepalen wat ik ga dromen dat overkomt je[...]
                  http://www.wikihow.com/Lucid-Dream

Eentje waar ik over nadacht toen ik klein was (en sinds kort nog eens aan dacht met de komst van WiTricity (dat een energiebron mbv een magnetisch veld elektrische apparaten van op een afstand stroom voedt).
                  Beeld je dit in: een reusachtige koperen spoel in een magnetische cilinder in een baan rond de aarde. Rekening houdend met enkel de magnetische wrijvingscoëfficient dacht ik toen ik 12 was dat de energie input lager lag dan de energie output omdat er door de afwezigheid van gassen weinig energie nodig is om die koperen spoel draaiende te houden. Maar behoud van energie in een gesloten systeem heeft dit idee effe de grond ingeboord Perpetuum mobile mijn kloten. Maar met zonnepanelen aan deze sateliet zou er eventueel een mechanisme kunnen worden toegevoegd om de nodige snelheid te handhaven zodat de spoel blijft energie opwekken.
                  Ohja, de link met de witricity was dat de opgewekte stroom (mits verdere ontwikkeling van witricity) tot de aarde kon worden gebracht.

Maar waarschijnlijk zijn zonnepanelen efficienter als dit het is pas sinds dat ik wiet rook dat ik hier terug over ging nadenken
                  Solitary trees, if they grow at all, grow strong.

-Winston Churchill-

Comment

ik heb vaak nagedacht over de definitie van leven, wij zitten hier op onze aardkluit, samen met miljoenen, miljarden andere organismen, die allemaal in een verschillend tempo leven. een ééndagsvlieg leeft niet lang, wij een stuk langer, een hond word rond de 15, een paard 25. nou dacht ik, is er ook niet een veel grotere schaal van leven? is bijvoorbeeld de aarde niet gewoon levend? maar kunnen we er niet mee communiceren omdat onze levensduren, en dus ook snelheid van communicatie en de hele mikmak niet overeen komen. en dan zijn er misschien ook nog wel vormen van leven die we gewoon niet zien omdat we er niks mee kunnen? ik denk dat sommige random natuurverschijnselen misschien best een bewustzijn of wat dan ook kunnen hebben, even heel raar voorbeeld, het noorderlicht, stel dat hier nou een bepaalde interactie van elektronen is die intelligent is, dat kunnen we niet bewijzen, maar daarmee is het ook niet uitgesloten :p.

Ik lees nu zo'n boek, Het wiskunde boek. (gaat over de geschiedenis van wiskunde)
                    hier las ik iets heel leuks over pi, omdat pi nogsteeds geen einde heeft, en dus waarschijnlijk een oneindige willekeurige reeks is betekent het dat pi dus ook elk antwoord bevat. de kans dat welk antwoord op welke vraag dan ook er in staat is oneindig groot, omdat het getal ook oneindig willekeurig is.
                    maarja, hoe vind je iets wat je niet kent in een willekeurige reeks cijfers? tsja...

groeten

Comment

Ooit kwam ik eens tot de conclusie dat Facebook een groot plan is van de FBI. En als je er over nadenkt is het nog niet zo gek. Ze weten van miljoenen mensen alle gegevens, met wie ze bevriend zijn, kunnen chatgesprekken meelezen (ipv telefoon afluisteren, ookal is dit illegaal, er is al vaak gebleken dat men het niet zo nauw neemt met privacy ), weten met wie ze omgaan, waar ze zelfs naartoe gaan en soms zelfs waar ze zich op die moment verblijven...
                      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Hehe, dit is echt een zalig topic, toen ik met een vriend eentje aant sjmoken was liet hij mij kennismaken met fractalen, dat is een wiskundige functie die zichzelf oneindig herhaalt en aanpast en als dat gevisualiseerd wordt zijn dat zo van die trippy kronkels en figuren waar je oneindig op kan inzoomen. Toen ik dat zag dacht ik: wat als de werkelijkheid zo in elkaar zit, beginnende van de kleinst mogelijke bouwstenen tot de grootste cosmische structuren, waarop deze structuren dan ook weer de bouwstenen zouden zijn voor nog grotere dingen. Wat zou je tegenkomen als je blijft uitzoomen:p. Voor degenen die het niet kennen hier een link naar filmpje met fractalen:

Comment

wat als het leven op aarde van een meteoriet afkomstig is,dan klopt heel de tijdslijn van de ontwikkeling van de mens niet,en dan zouden we veel sneller ontwikkeld zijn dan we dachten.en dan zouden we ook veel sneller dan je denkt de ruimte in gaan.want hoe meer mensen hoe meer,speciale.mensen er geboren wordenbv mensen met wiskunde en natuurkunde kronkels die wel eens heel gekke dingen kunnen bedenken.en worden ze niet geboren dan worden ze wel gemaakt

Comment

stel je voor dat we met z'n allen zouden kunnen nadenken en daar ook nog wat mee zouden kunnen doen... wow!
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

wat als het leven op aarde van een meteoriet afkomstig is,dan klopt heel de tijdslijn van de ontwikkeling van de mens niet,en dan zouden we veel sneller ontwikkeld zijn dan we dachten.en dan zouden we ook veel sneller dan je denkt de ruimte in gaan.want hoe meer mensen hoe meer,speciale.mensen er geboren wordenbv mensen met wiskunde en natuurkunde kronkels die wel eens heel gekke dingen kunnen bedenken.en worden ze niet geboren dan worden ze wel gemaakt
                              Die theorie van je klopt van geen kanten, waarschijnlijk komt het leven op aarde van een meteoriet (aminozuren), en heeft dat de ontwikkeling in gang gezet. Snellere ontwikkeling is niet altijd positief, kijk maar naar ratten met genetisch negatieve afwijkingen door hun snelle voortplanting fokken ze als konijnen en is het niet gek dat er hele stammen bestaan met ADHD en epilepsie.. Geloof het of niet! Ook een van de verscheidene oorzaken van het voor komen (in de zin van 'het bestaat' en niet 'het wordt voorkomen door') van kanker in het mensenlichaam is gevolg geweest van 'snelle ontwikkeling'. Zieke mensen stierven niet op tijd en gaven de kankergenen door aan de kids. Mooi voorbeeldje is de Pest waar bijna heel europa aan stierf behalve de mensen met het delta 32-gen. De pest was een redelijk snelle killer, kanker en andere erfelijke genetische defecten niet. Die draagt iedereen dus jááren mee alvorens ze eraan kapot gaan. Tevens hoe meer mensen, hoe meer kans op mutaties dat klopt, maar hierbij ook even veel kans op zowel positieve effecten als negatieve. Dus de verhouding slim/dom blijft gemiddeld hetzelfde. Daarbij komt dat bij een sneller groeiende bevolking meer kapot gaat dan dat er overeind blijft, zie afrika bijvoorbeeld. Daar denk ik dan weer aan als ik mad skaffa ben

leuk ook om te fantaseren over ieder getal, aangezien het een verzinsel is van onze eigen wiskundigen. Een precies getal bestaat nooit in de realiteit. Meet je iets op tot op een miljardste milimeter, weet je nog niet hoe precies het is op een triljardste (dat is meer toch?) milimeter.
                              Of waarom aziaten vaker lactose intolerant zijn ten opzichte van westerlingen, we hebben dezelfde genen alleen ons voedingspatroon is anders.. Zij drinken minder melk in hun leven en hun lichaam past zich daaraan aan. Wat zou er dan nog meer kunnen? Bergvolk met antivries in hun bloed? Bestaat! Wow! Waarom wij niet?
                              Als dat mogelijk is, wat dan nog meer?!

Hoe kan het dat ambtenaren met hun privébedrijf een pand niet mogen slopen vanwege de monumentenwet, en hoe komt het dat het een week later afbrand en er geen onderzoek komt door zowel politie als brandweer? Hoe komt het dat dit twee keer gebeurt in een jaar en niemand raar opkijkt?

Stel je voor dat je een warmtemat buiten neerlegt en het hele jaar door buitenwiet kweekt onder de zon en goedkoper uitbent in stroomkosten omdat die warmtemat minder verbruikt dan HPS?
                              Stel je voor dat de MRSA bacterie, of deze schimmel/parasiet zichzelf verder muteert en werkt op mensen!? HOLY SHIT!(zie filmpje)
                              http://www.youtube.com/watch?v=lGSUU3E9ZoM
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

lol, komen zomaar "normen"en "waarden" bespreekbaar, met in dit fantastische geval "totale vrijheid" als waarde. Een streven naar iets wat uiteindelijk nooit bereikt kan worden, het in het oneindige net-niet.

- ligt dat ook niet in pilvorm bij de sexsjop ?
                                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                                X