Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe versnelde fotosynthese bij tabaksplanten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe versnelde fotosynthese bij tabaksplanten

Korting op 420shop
    Ik las dit artikeltje zonet en ik wilde dit wel even delen voor de geïnteresseerden.

Even kort uitgelegd: Cyanobacteriën zijn de bacteriën die fotosynthese mogelijk maken in de chloroplasten van planten. Bij bepaalde algen is het enzym dat zorgt voor de CO2 opname sneller werkzaam dan van die van de tabaksplant. Ze hebben de genen uit de algen gehaald en in die tabaksplanten gestopt. De groeisnelheid was verbeterd.

laten we dat nu bij wiet doen!

Re: Nieuwe versnelde fotosynthese bij tabaksplanten

Veel belovend veeeel belovend
    Ben beniewd waneer dit gaat doorbreken

Comment

Ook wel een beetje eng. Stel dat zo'n plant echt heel snel groeit en dan de aarde overwoekerd

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

da's wel een legitiem punt wietefras! Best linke soep. Wel interessante koek. Maar er bestaat een theorie, de endosymbiant theory, die vrij aannemelijk lijkt, waarin hypothetisch alle cel-onderdelen (chloroplasten, ribosomen, golgi apparatus, etc.) vanuit externe bron komen. Dus om dat nog eens te doen, is goed te praten; je slaat alleen miljoenen jaren werk over. Maar een versnelde groei in een woekerplant zoals bijvoorbeeld zevenblad, klimop of een parasitaire plant, zou desastreus kunnen zijn. Gelukkig houden slakken en rupsen van de laboratorium-tabak; die zijn opgegeten voordat ze volwassen worden en bloem zetten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Aan genetische manipulatie zit idd een gevaarlijk randje, maar dat vind ik juist wel leuk/interessant. Ik wil later ook iets in die strekking doen.
          Echter is zo'n versnelde productie van gewassen misschien wel nodig over 50 jaar. Ik neem aan dat de mensen tegen die tijd ook langer zullen leven dan nu.
          Misschien zijn er ook wel meer mensen, die op hun beurt eten nodig hebben. Ik ben meer gevreesd voor de gevolgen van kunstmatige intelligentie dan voor de gevolgen van genetische manipulatie.

Heel vroegah had je de prokaryoten (de celkernlozen). Dat waren de allereerste (micro) organismen in het bestaan.
          Het waren vaak eencellige organismen, later werden ze complexer.
          Toen ontstonden de afzonderlijke organellen zoals mitochondriën en chloroplasten.
          Een paar miljard jaar later ontstonden de eencellige eukaryoten (de celkernbevattenden). Deze werden later ook weer complexer.
          Volgens de endosymbiosetheorie is de inhoud van de huidige dierlijke- en plantaardige cellen (die eurakyoten) afkomstig van externe bronnen zoals LR2 al mooi beschrijft.
          Die externe bronnen zijn de prokaryoten die allang bestonden. Ze zijn gaan samenleven en dat beviel, ze hadden beide voordelen aan hun samenwerking.
          In biologische begrippen heet dat mutualisme.
          Er zijn een aantal aannames voor de endosymbiosetheorie, namelijk:
          1 De mitochondiën en chloroplasten bevatten hun eigen DNA, ze zijn dus niet afhankelijk van de celkern.
          2 Enzymen en transportsystemen van het binnenmembraan lijken op die van de prokaryoten.
          3 Sommige onderdelen delen op dezelfde manier als de prokaryoten.

Ze komen steeds verder

Comment

Bezig...
          X