Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

    Waarom wordt er bij adoptie gekeken naar geschiktheid bij de adoptief ouders?
    Gewoon, omdat de adoptiefouders een kind een stabiele en veilige omgeving moeten kunnen bieden.
    Hier wordt het aanleggen van criteria en een screening kennelijk wel acceptabel gevonden.
    Momenteel is het in NL zo dat, wanneer men als adoptieouder wordt afgewezen voor een "normaal" kind, Omdat men niet voldoet aan de criteria, men wel een verstandelijk gehandicapt kind mag adopteren. De logica hiervan ontgaat me echter.

    Niet dat het nu zozeer ontopic is maar vond het naar aanleiding van u reactie toch het vermelden waard in deze discussie.

    Ik zie hier eigenlijk enkel als criteria of je je gene wel of niet mag doorgeven je cognitieve vermogen. Sociaal IQ heb ik nog niet voorbij zien komen en ook mensen met een lichamelijke afwijking hoor ik nergens of mensen die verstandelijk beperkt raken na de geboorte door een ongeluk, drug of hersenatrofie. Waar horen deze mensen dan thuis, bij de elite of de afdankers.

    Comment


      #77
      Re: The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

      Het is misschien een triviale gedachte: een gehandicapt kind zullen ze niet snel kunnen onderbrengen als ze ook gezonde kinderen in de aanbieding hebben.
      Dus dan maar onderbrengen bij ongeschikte ouders: dan zijn ze in ieder geval er vanaf.

      Ik had ook wel aangeboren lichamelijke gebreken kunnen aanvoeren, maar van cognitieve vaardigheden staat vast dat die grotendeels genetisch worden bepaald.

      Maar lichamelijke gebreken kunnen ook doorgegeven worden. Een klasgenoot in het vervolgonderwijs had van die raar gevormde voeten in de vorm van een ovaal bord met tenen er aan.
      Een jaar of twintig later zag ik hem met zijn twee kinderen: beiden hadden klompvoeten.

      In dat soort situaties vraag ik me af of het wijs was om aan de kinderwens invulling te geven.

      Anderzijds zat er op de faculteit een medestudent, bij wie de armen ontbraken: zijn handen zaten direct aan zijn schouders, omdat zijn moeder softenon had geslikt tijdens haar zwangerschap. We noemden hem brevi manu (traditio brevi manu is een term uit de Corpus Iurus Civilus en betekent vrij vertaald: eigendomsoverdracht met de korte hand. Eigenlijk houdt dit in dat de koper van de zaak, de zaak reeds in zijn bezit heeft bijvoorbeeld als huurder of lener en krachtens een overeenkomst van koop en verkoop de eigendom van de zaak verkrijgt.

      Toen ik hem jaren later tegen kwam, was hij vergezeld van een kerngezond dochtertje. Ze liepen uiteraard niet hand in hand.
      Last edited by Kwasimodo; 26 September 2014, 19:02.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment


        #78
        Re: The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

        Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
        Overigens hoop ik niet dat je dit vergelijkt naar de bonus die de Waffen SS-soldaten kregen bij hun 5e kind: die kregen een soort erepenning met een tekst, waarvan ik nog twee woorden ken: Sibbe (dat is een oud Germaans woord voor gezamenlijke verwanten) en Kettenglied (schakel of schalm in het Nederlands).
        Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
        Welnu JD, je stelde mij een vraag en neem de moeite om een antwoord te geven, waarover ik heb nagedacht.
        Het lijkt me redelijk om een tegenvraag te stellen.

        Stel iemand wil een kind, niks mis mee overigens, maar hij of zij of gezamenlijk hebben ze een geestelijke beperking.
        Waar leg jij de lat:
        de toekomstige ouders hebben een iq van:
        < 80 (zwakbegaafd)
        < 70 (lichte verstandelijke beperking)
        < 49 (matig verstandelijke beperking)
        < 34 (ernstige verstandelijke beperking)
        < 20 (diepe verstandelijke beperking)
        Het is geen makkelijke vraag, maar ik beantwoord hem graag. Ook al zou mijn mening over dit onderwerp over tijd kunnen veranderen.

        Om je vraag in het kort te beantwoorden: Ik persoonlijk leg nergens de lat. Ik vind het ten eerste een zaak voor de ouders van de man een vrouw met een geestelijke beperking om ze hier in te begeleiden, of van de kinderwens af te praten.
        Ik neem aan dat de man en vrouw met geestelijke al begeleiding nodig hebben. Dan zijn de ouders in dit geval verantwoordelijk. Kunnen zei de zorg niet dragen, omdat ze bijvoorbeeld zijn overleden of het geld of capaciteiten er niet voor hebben is dit de taak van een zorg instelling.

        Hier komt het lastige deel van de vraag: Hoe wordt deze zorgverlening betaald. Ik heb het al eerder laten doorschijnen dat ik een aanhanger ben van het anarcho capitalisme / voluntarisme.
        Ik ben dus van mening dat dit enkel op vrijwillige basis kan gebeuren, door goede doelen bijvoorbeeld. Dit is weer een onderwerp voor een andere discussie, het volgende filmpje illustreert mijn standpunt hierover.



        Vervolg: https://www.youtube.com/watch?v=fasTSY-dB-s
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #79
          Re: The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

          Bij deze zand erover :beer:
          Elk zijn mening al noem ik die van kwasimodo eerder wanhoopsgedachten
          Last edited by grinderke; 5 October 2014, 16:03.

          Comment


            #80
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #81
              Re: The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

              the time machine

              Comment


                #82
                Re: The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

                Wow helse verhalen krachtig leesvoer met een jointje erbij

                Comment


                  #83
                  Re: The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

                  Als je je beperkt tot de reacties van de mensen die weten wie Plato en Galton zijn en die hun werken gelezen hebben en die tevens weten wat het begrip eugenetica inhoudt, zijn het geen helse verhalen meer.
                  Als je vindt dat de discussie uit te toon begon te vallen, dan kan ik dat slechts beamen.
                  Last edited by Kwasimodo; 30 September 2014, 14:07.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                  Comment


                    #84
                    Re: The Woman Who Thinks Reducing the Male Population by 90 Percent Will Solve Everything

                    De Daltons kennen we allemaal wel. Wie heeft er geen Lucky Luke gelezen als kind?

                    Wat een karikatuur zeg

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment

                    Bezig...
                    X