Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

    De angst wordt het lijden.
    MWay 04-10-2015

    Comment


      #32
      Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

      En het lijden de weerstand...

      Comment


        #33
        Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

        Maar op wat voor feiten is die angst gebaseerd op fictieve aannames en foto's van mannen pfffff ik zit te poepen hiero.
        Laat je zelf maar lekker opnaaien en gek maken koekoek

        Comment


          #34
          Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

          Op wat voor feiten? Proest ik verslik me in mijn koffie. Wie begint er hier trouwens over angst.
          Doe eens de moeite van de links te lezen en de beelden te kijken en wat verder te kijken dan je neus lang is, das mss moeilijk voor je de harde realiteit toe te geven en in te zien, zelf moslim zijnde.
          Gek maken doet het mij niet, wakker wel.

          Comment


            #35
            Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

            Ik geloof ook niet dat het allemaal tot in de puntjes geregiseerd is, maar wel dat het meer stinkt, dan dat het "alleen maar mensen zijn die vluchten voor hun leven, en hier alleen komen om te kunnen overleven, en verder geen keus hebben".i


            Verder zitten er ongetwijfeld een paar malloten tussen, om te denken dat het niet zo is is dom en naief, sowieso gevaarlijk; die kans bestaat gewoon.

            Op een vliegveld wordt ook iedereen gecontroleerd, omdat er misschien 1 of 2 mensen misschien iets bij zich kunnen hebben.

            Dat risico moet je zo ver mogelijk uit zien te sluiten.


            Verder op de lange termijn zal geeft het weldegelijk een issue om over na te denken.

            De poilitiebazen in NL en DE, gaven al aan dat het misschien beter is om geloven te scheiden, omdat, ondanks de multiculturele droom, er toch verschillen in denkwijze zijn, wat tot conflicten leidt.

            Als het in AZC's niet werkt, waarom dan wel in een samenleving, waar mensen zich ook niet dankbaar en onderdanig (zoals in het geval van vluchtelingen) hoeven zijn?


            Ik vind best dat je dit bespreekbaar kunt maken, en over na mag denken.

            Kop in het zand, en er maar vanuit gaan dat het allemaal wel losloopt, lijkt ook niet te gaan werken.

            Als je daar nog wel in gelooft, heb je je waarschijnlijk ook teveel laten brainwashen door fictieve aannames en foto's van zielige vluchtelingen

            Comment


              #36
              Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

              of we het willen of niet, veranderingen zullen komen, of het een postieve effect zal hebben, dat hangt helemaal van ons af

              Comment


                #37
                Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

                Hebben die vluchtelingenstromen in het verleden een positief effect gehad? Voor hun wel ja, wat hebben wij eraan?
                De echte sukkelaars die lijden die raken hier niet.
                Kijk ook eens wie naar hier komt, allemaal mannen bijna, als ze dan toch uit oorlogsgebied vluchten wel dan zijn het laffe jankerds om hun vrouw en kinderen achter te laten en niet te strijden tegen hun vijanden.
                Hier de relnicht komen uithangen omdat ze geen wifi hebben of omdat ze het eten niet lusten dat kunnen ze dan wel.
                Wolven in schapenvacht zijn het, het paard van troje das geen geschiedenis, das het heden en de toekomst.

                Comment


                  #38
                  Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                  Op wat voor feiten? Proest ik verslik me in mijn koffie. Wie begint er hier trouwens over angst.
                  Doe eens de moeite van de links te lezen en de beelden te kijken en wat verder te kijken dan je neus lang is, das mss moeilijk voor je de harde realiteit toe te geven en in te zien, zelf moslim zijnde.
                  Gek maken doet het mij niet, wakker wel.
                  Zelf moslim zijnde?
                  Jij?
                  En kwalificeer jezelf nu niet als ervaringsdeskundige want dan moet je een neutrale kijk voor hebben.
                  En die heb jij niet.
                  En die opstootjes (veel wordt uitvergroot) komt door onprofessionele opvang.
                  Vermoeide en uitgehongerde getraumatiseerde mensen laat je geen contactsport doen zoals voetbal.
                  4 weken rust en intensieve begeleiding alsmede een avondklok voor de rust.
                  Dat zou een hoop voorkomen.
                  Ook de echte gelukzoeker gelijk terug.

                  Degene die denken kom in verzet moeten die energie eens in onze ouderen steken.

                  En ja angst is wat nu regeer al zal je dat wel weer ontkennen.
                  Mensen lopen massaal schreeuwwitje achterna een dictoriale dwaas dat is angst en geen doordacht besluit.

                  Comment


                    #39

                    Comment


                      #40
                      Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

                      Nee ik ben geen moslim dus hoe je daar bij komt mister label.
                      Ik ben een mens die zelf durft te denken en dondersgoed weet dat de soep vaak niet zo heet word gegeten als deze word opgediend
                      Zal het gelabel makkelijker maken voor je.
                      Leve de EU, PVDA en de Koning dus label maar een eind weg.

                      Die handtekening kun je nu wel weghalen of leest hem zelf eens.

                      Comment


                        #41
                        Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

                        Ik denk dat de waarheid ergens tussen jullie in ligt

                        En denk dat ie dichter bij MWay ligt dan bij Ganjax.

                        Maar toch... al heeft Ganjax voor 1% gelijk, en ik denk dat hij wel meer gelijk heeft, dan zijn er al minstens 3400 mensen in Europa dit jaar, die je hier niet wilt hebben.

                        Bij 5% al 17.000 mensen, bij 10% gelijk 34.000 mensen. Dat zijn nog behoorlijke aantallen.


                        En het zou me heel erg verbazen dat IS niet van de situatie gebruik maakt.

                        Al met een enkel persoon, kunnen ze behoorlijk wat exposure krijgen (en angst/terror zaaien)



                        En op de manier hoe ze nu toegelaten worden, valt niet te controleren, wie die mensen zijn en waar ze vandaan komen.

                        Helemaal nu Rusland ook Syrie aan het bombaderen is, gaan misschien ook mensen op de vlucht, waarvan wij ook vinden dat ze hier niks te zoeken hebben.


                        Hoe dan ook, je kan ze niet met open armen opvangen. Er moet goed gecontroleerd worden, maar ook met al die vervalste documenten in omloop valt dat nog niet mee.


                        Edit:

                        @MWAy, nog een filmpje van waarschijnlijk een betrouwbaarder bron.

                        Dit is helaas gewoon dagelijkse realiteit in NL, en komt vaker van moslims dan van andere bevolkingsgroepen.



                        Het is denk ik een kwestie van stoer doen, maar heeft ook zeker met de religie te maken; en de conflicten in het midden-oosten uiteraard.

                        Maar ik denk dat het percentage moslims dat problemen met joden heeft, groter is dan het percentage NL-ers, of zelfs joden, met moslims.

                        Sowieso dat ze het duidelijk en intimiderend aan de ander laten merken.


                        En ik denk dat het probleem alleen groter wordt, naarmate de concentratie moslims groter wordt.

                        Edit2:

                        Nog een aardig filmpje om het probleem te duiden.



                        Die mensen hoeven niet meer te integreren. Die kunnen gewoon hele dag Arabisch spreken.

                        Verder denk ik, maar dat is misschien een onderbuikgevoel, dat als hier iemand met een keppeltje langsloopt, die binnen 5 minuten een vuile blik heeft gehad.

                        En binnen het kwartier kanker-jood of een andere verwenzing naar zijn hoofd heeft gekregen.
                        Last edited by Faach Viechuur; 5 October 2015, 15:12.

                        Comment


                          #42
                          Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

                          Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                          Nee ik ben geen moslim dus hoe je daar bij komt mister label.
                          Ik ben een mens die zelf durft te denken en dondersgoed weet dat de soep vaak niet zo heet word gegeten als deze word opgediend
                          Zal het gelabel makkelijker maken voor je.
                          Leve de EU, PVDA en de Koning dus label maar een eind weg.

                          Die handtekening kun je nu wel weghalen of leest hem zelf eens.
                          Als je zelf post "je suis vluchteling"...
                          Daar fixeer je je dan op, op dat ik dacht dat je moslim zou zijn, voor de rest blijven degelijke argumenten achterwege, je leest ws niet eens deftig dit topic of waar je op reageert, je speelt liever op de man dan de bal.
                          De moeite eigenlijk niet dat ik een reply op je geef, dus dit is ook de laatste.

                          En die handtekening, die is ook van toepassing op die hele vluchtelingenshizzle, we worden belogen waar we bij staan.

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

                              @MWay,

                              Ik ben ook geen Putin-fan of iets dergelijks, maar waarschijnlijk hebben wij een slechter beeld van hem, dan het daadwerkelijk is.

                              Zelfs het, door ons betaalde, nieuws (NOS) laat een situatie anders overkomen dan hij is door knip- en plakwerk, en suggestieve/incorrecte opmerkingen.

                              Helemaal met de gevoeligheid van het MH-17 drama, en dan ook vooral met de berichtgeving over een spilfiguur daarin, moet je wel iets voorzichtiger zijn.

                              Kan me haast ook niet voorstellen, dat het niet met opzet is gedaan.

                              Ze hadden de volledige versie, althans dat dat kon je uit de reacte van de NOS opmaken.

                              "In de beperkte ruimte die er in een tv-onderwerp is, moeten we altijd kiezen en selecteren. In dit geval is de reactie van Poetin weggelaten, omdat hij in zijn antwoord niet concreet inging op de kern van het desbetreffende onderwerp, namelijk: hebben Russische militairen een raket afgeschoten op de MH17?

                              De manier waarop we dit hebben gedaan, had anders gemoeten. Want de door ons gekozen formulering doet onvoldoende recht aan de ontmoeting zoals die te zien is op het ruwe beeldmateriaal. Daarop is te zien dat de Russische president de journalist te woord staat, en antwoorden geeft. Achteraf gezien hadden we beter wel een stukje van Poetin kunnen laten zien en/of een andere tekst kunnen kiezen, maar dat had aan de strekking van ons onderwerp niets veranderd. Dat blijkt ook uit een opmerking van Sweeney zelf die in zijn reportage zegt dat Poetin wegloopt als hij concreet naar de aanval op de MH17 vraagt.

                              En daar ging het ons dus om."

                              https://over.nos.nl/nieuws/54/reacti...ving-geenstijl
                              En wel de woorden "zo goed als genegeerd" gebruiken.

                              Terwijl het volgens mij vrij uitzonderlijk is dat een wereldleider zo blijft staan en een interview geeft.

                              Dat verwacht je helemaal niet van die "enge Russen".

                              En tuurlijk gaat hij er niet concreet op in, dat doen zelfs onze politici meestal niet. En al HELEMAAL NIET niet over zo'n gevoelig onderwerp.

                              Hadden ze dat echt verwacht? Of is het gewoon een kutsmoes?



                              http://www.metronieuws.nl/binnenland...-item-en-liegt

                              http://cult.tpo.nl/2014/09/09/nos-ch...et-erg-handig/


                              Zelfde als Timmermans toen met de MH17 beelden, die kerel die met het knuffeltje omhoog stond, en die ene "thug" die de ring steelde.

                              Terwijl die kerel met dat knuffeltje met tranen in zijn ogen dat ding omhoog hield, omdat de fotograven dat vroegen.

                              En die gast met die ring, deed hem netjes in een doosje, en nummerde hem.

                              Maar wel werd de publieke opinie destijds er behoorlijk door beinvloed.

                              En ondanks het wel opgehelderd is, zit dat gevoel waarschijnlijk nog steeds in mensen hun hoofden/onderbuik.




                              Hier is weinig alu-hoedje aan, de beelden spreken wel voor zich.

                              Wij krijgen ook gewoon propaganda voorgeschoteld, ondanks wij denken dat het alleen in Rusland en soort gelijke communistische landen... vind het best wel bizar...

                              Helemaal omdat wij pretenderen, dat zoiets hier niet (op grote) schaal gebeurt.


                              Mijn punt is, dat je "betrouwbare" berichtgeving best wel eens met een korrel zout mag nemen...



                              Maar we gaan heel erg off-topic, het sloeg op het feit, dat wij onze mening ook maar baseren op de informatie die we krijgen.

                              En als je dat niet cross-checked, krijg je ook een vertekend beeld.


                              Ik denk ook niet dat het vluchtelingen drama, alleen maar ongure types aantrekt. Maar zitten er vast een behoorlijk aantal tussen. e

                              E net zoals je bij uitgaan gefoulieerd wordt, omdat er wel eens een paar mensen wapens of drugs bij zich kunnen hebben;

                              ze willen het risico zo vermogelijk uitsluiten, ondanks "de goeien" er ook de dupe van worden (aangeraakt, langer wachten etc.)


                              Zo vind ik ook, dat je bij die vluchtelingen wel iets kritischer mag zijn, en ook wel dat risico zo ver mogelijk uit mag proberen te sluiten.
                              Last edited by Faach Viechuur; 6 October 2015, 16:42.

                              Comment


                                #45
                                Re: The Syrian Refugee Crisis: What's the Cause?

                                Na het steunen van slachter Assad is alle twijfel weg bij mij.
                                Maar is de laatste reactie van mij.
                                Ik k om hier voor de plantjes.
                                Gegroet allen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X