Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Discussie: Overbevolking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Discussie: Overbevolking

    Korting op 420shop
    Is de aarde overbevolkt of nog niet? Wat is dan het punt dat overbevolking wordt bereikt?

    Mijn stelling is dat de aarde niet overbevolkt. De aarde wordt slecht beheert. Wat de oorzaak hier van is wil ik wel over uitweiden, maar nu nog niet.
    Dat de aarde gelimiteerd is is een feit, maar wanneer de mensheid een punt bereikt dat we met teveel mensen zijn op aarde is relatief.
    Dit hangt af van de technologische vooruitgang en de manier hoe we met elkaar en de grondstoffen om gaan.

    Ik schat dat de populatie nog minimaal 3x zo groot kan worden.

    Laat de discussie maar los barsten...

    Zal wat links toevoegen die deels hebben bijgedragen aan mijn standpunten over dit onderwerp:

    The Overpopulation Myth (and Mars, Too)
    Last edited by Jointjedraaien; 9 July 2016, 01:31.
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


        #4
        Re: Discussie: Overbevolking

        Survival of fittest leuk wat zit in mn survival pakket?
        Met gelld koop je jaren erbij. Met geld mag je gif dumpen.Rare wereld.
        Hoe meer mensen ,hoe gekker ze worde.
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #5
          Re: Discussie: Overbevolking

          Een kukri machete en n stuk touw.

          Eenieder die over een maand nog leeft mag door naar de volgende ronde..
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


            #6
            Re: Discussie: Overbevolking

            De populatie kan wel groeien maar dan moet er ook te vreten en te drinken zijn en dat is in veel landen nu al het geval niet, of dat nu door de natuur komt of wanbeleid een feit is dat er dagelijks mensen omkomen door honger.
            Vroeger toen er nog wat minder mensen waren groeten ze elkaar en zeiden we goedemorgen, probeer dat nu nog maar eens te doen in een grote stad en je word voor gek aangekeken , mensen lopen elkaar alleen maar in de weg en dat komt niet doordat het zo lekker rustig is.
            Naar ik heb gehoord zijn er ook landen die grote stukken grond in andere landen opkopen om hun eigen bevolking in de toekomst te vreten te kunnen geven omdat er in eigen land geen plaats meer is voor landbouw, het 1 kind beleid in China wat tot een overschot aan mannen heeft geleid is ook enkel door en om overbevolking te voorkomen in het leven geroepen.
            Er zijn te veel mensen.

            beam me up scotty this planet sucks.

            Comment


              #7
              Re: Discussie: Overbevolking

              Het aantal mensen is niet het probleem, hoe men een deze samenleving organiseert is het probleem, ego boven eco is doomed om te mislukken.(wat niet wil zeggen dat men er op los moet neuken en veel kinderen moet baren wanneer men niet eens voor zichzelf zelfstandig kan zorgen)

              Comment


                #8
                Re: Discussie: Overbevolking

                (wat niet wil zeggen dat men er op los moet neuken en veel kinderen moet baren wanneer men niet eens voor zichzelf zelfstandig kan zorgen)

                Dat is juist het overbevolking probleem in Nederland en veel andere westerse landen maar dat is voor in een ander topic waarschijnlijk

                Comment


                  #9
                  Re: Discussie: Overbevolking

                  Foktopic?

                  Fok ze allemaal wat mij betreft..
                  Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                  Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                  Comment


                    #10
                    Re: Discussie: Overbevolking

                    Als een meteoriet inslaat blijft er ook niet veel meer van de mensheid over, net als een aankomende ijstijd kunnen we niet veel aan veranderen. Wellicht meer CO2 uitstoot, maar dit wordt de laatste jaren gezien als de grote bedreiging.
                    Maar wat is een 'gezond' bevolkingsaantal? 100 jaar terug zou dit aantal aanzienlijk lager liggen, en over 100 jaar een stuk hoger. Maar als we naar het heden kijken is er genoeg voedsel op de wereld volgens het World Food Program: "There is enough food in the world today for everyone to have the nourishment necessary for a healthy and productive life.".

                    Laten we de dreiging van een ijstijd en pandemie even los laten (weer genoeg stof voor een nieuwe discussie).
                    Als je kijkt naar de verschillen tussen rijke en arme lande / landen met een hoger IQ en lager IQ komt je tot de conclusie dat vooral landen in Africa een hoog geboortecijfer hebben (The total fertility rate of Africa is 88% higher than the world standard (2.5 children per woman globally, 4.7 children per woman in Africa), en het westen eerder een krimpende bevolking (Spain has one of the lowest fertility rates in the EU, with an average of 1.27 children born for every woman of childbearing age, compared to the EU average of 1.55.). Al zal de stroom van immigranten het cijfer wat opkrikken .

                    Zie de map op wikiperdia: http://static.squarespace.com/static...ormat=original
                    Het verschil tussen het westen en de 3e wereld is interessant. Juist de landen met een hoog geboorte cijfer en lage technologische ontwikkeling hebben problemen met ondervoeding.


                    Ik denk niet dat het gevaar per definitie ligt bij partijen met veel geld (bijuvoorbeeld apple of microsoft zorgen eerder voor welvaart dan destructie er van), ik denk eerder bij partijen met veel macht, of die de macht kopen via gelobby bij overheden.
                    Gevaarlijke presidenten die geld uitgeven dat ze zelf niet hebben verdiend en zelf niet opdraaien voor de concequenties (de CEO van apple of google zal hier eerder voor worden bestraft).
                    Wat je precies bedoeld met 'lone wolfs' is me niet duidelijk, het enige wat me te binnen schiet als ik aan lone wolf denk is Anders Breivik.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Urban View Post
                    De populatie kan wel groeien maar dan moet er ook te vreten en te drinken zijn en dat is in veel landen nu al het geval niet, of dat nu door de natuur komt of wanbeleid een feit is dat er dagelijks mensen omkomen door honger.
                    Precies zoals ik al eerder aangaf is dit voornamelijk in de 3e wereld, hoe dit precies komt heeft meerdere oorzaken. Stel dat de gehele wereld bevolking er nu uit zag als het westen is er nog plaats voor genoeg mensen. Als de standaard zoals in Afrika was zaten we hier ook met een probleem.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Urban View Post
                    Vroeger toen er nog wat minder mensen waren groeten ze elkaar en zeiden we goedemorgen, probeer dat nu nog maar eens te doen in een grote stad en je word voor gek aangekeken , mensen lopen elkaar alleen maar in de weg en dat komt niet doordat het zo lekker rustig is.
                    Ik ben van een relatief kleine stad naar een dorp verhuist en ik merk het verschil wat betreft goedendag zeggen, wat hier aan vooraf gaat is oogcontact, dat is minder in een grotere stad (waarom precies, geen idee maar er zal vast onderzoek naar gedaan zijn).

                    Oorspronkelijk geplaatst door Urban View Post
                    Naar ik heb gehoord zijn er ook landen die grote stukken grond in andere landen opkopen om hun eigen bevolking in de toekomst te vreten te kunnen geven omdat er in eigen land geen plaats meer is voor landbouw, het 1 kind beleid in China wat tot een overschot aan mannen heeft geleid is ook enkel door en om overbevolking te voorkomen in het leven geroepen.
                    Er zijn te veel mensen.
                    Over het opkopen van land kon ik het volgende artikel vinden: Saudi Arabia buying up farmland in US Southwest

                    Als er dan teveel mensen in China zijn waarom zijn ze van beleid veranderd?
                    Sinds 2016 heeft China het idiote 'one child policy' aangepast naar het iets minder idiote 2 child policy veranderd. Blijkbaar is vergrijzing nu een groter probleem en dit geeft alleen weer aan dat centrale planning desastreus is.
                    Veel gestelde vragen over het forum

                    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: Discussie: Overbevolking

                      Precies zoals ik al eerder aangaf is dit voornamelijk in de 3e wereld, hoe dit precies komt heeft meerdere oorzaken. Stel dat de gehele wereld bevolking er nu uit zag als het westen is er nog plaats voor genoeg mensen. Als de standaard zoals in Afrika was zaten we hier ook met een probleem.
                      Ik ben bang dat we nu de standaard zoals in Afrika hierheen halen en zo meteen ook met een probleem zitten die niet terug te draaien is, als de gehele wereld bevolking er als het westen uitzag hadden we inderdaad waarschijnlijk geen problemen buiten een pistool duel om de eer.
                      Over het opkopen van land kon ik het volgende artikel vinden: Saudi Arabia buying up farmland in US Southwest

                      Als er dan teveel mensen in China zijn waarom zijn ze van beleid veranderd?
                      Sinds 2016 heeft China het idiote 'one child policy' aangepast naar het iets minder idiote 2 child policy veranderd. Blijkbaar is vergrijzing nu een groter probleem en dit geeft alleen weer aan dat centrale planning desastreus is.
                      http://nos.nl/artikel/191758-rijke-l...in-afrika.html
                      Japan doet er ook lekker aan mee en de Oekraine ligt ook in het logboek van Monsanto om een beetje vreten te kunnen maken voor de mensen die er overblijven.

                      In china zijn ze 2 kind gedoe weer gaan toe laten omdat er enkel mannen zijn en mannen kunnen elkaar doen maar daar krijg je geen koters van, vandaar de vergrijzing nu en de vele afsterf kamers in het verleden voor vooral babymeisjes die niet gewenst waren.

                      Comment


                        #12
                        Re: Discussie: Overbevolking

                        2016-07-09-06-03-20-1602466710.png

                        images-12.jpeg

                        Neej joh, dr is helemaal geen probleem...
                        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                        Comment


                          #13
                          Re: Discussie: Overbevolking

                          Ik denk niet dat het gevaar per definitie ligt bij partijen met veel geld
                          Of alleenrecht.

                          Comment


                            #14
                            Re: Discussie: Overbevolking

                            Ik denk niet dat het gevaar per definitie ligt bij partijen met veel geld (bijuvoorbeeld apple of microsoft zorgen eerder voor welvaart dan destructie er van), ik denk eerder bij partijen met veel macht, of die de macht kopen via gelobby bij overheden.
                            Gevaarlijke presidenten die geld uitgeven dat ze zelf niet hebben verdiend en zelf niet opdraaien voor de concequenties (de CEO van apple of google zal hier eerder voor worden bestraft).

                            Ik denk trouwens juist dat dit soort bedrijven en de daarbij horende "vooruitgang" ons verder van de natuur af doen staan en ons zwakker maken ondanks alle geneugten die ook ik er van ervaar..

                            Van rauwdouwers naar klapvee.
                            Last edited by Eerstekamerlid; 9 July 2016, 08:44. Reden: Was reactie op JD maar quotejes weggegumd
                            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                            Comment


                              #15
                              Re: Discussie: Overbevolking

                              Ik quote jd wel graag al ist ne slimme turk. Als elk woord op een weegscahal wordt gelegd kan je beter niks meer zeggen. Dat fenomeen heet in de politiek anders daar is het normaal.
                              Last edited by FlintStoned; 11 July 2016, 21:31.

                              Comment

                              Bezig...
                              X