Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetenschap & Discussie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wetenschap & Discussie

Korting op 420shop
    Ik heb een nieuw forum aangemaakt, aangezien er best een aantal leden zijn die zich daar mee bezig houden.
    Veel plezier er mee! (heb je nog iets toe te voegen laat het weten)
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Re: Wetenschap & Discussie

Darwin was wrong!

Comment

wie niet

maar waar had hij ongelijk in ?

Comment

duh... evolution tiens :p

Comment

snapte wel waar je op doelde, maar vertel verder...

Comment

Als het aan Leffe ligt, komen we allemaal voort uit planten die bier als voeding gekregen hebben . Grapje hť collega

Spit it out, ik ben ook wel benieuwd naar je theorie .

Greetz

Comment

hehe ik verwachte al zoiets

Leffe de man van de theoriťn maar ik ben benieuwd

Comment

Had gehoopt dat "Darwin was Wrong" de discussie al startte :p

Ik bedoelde de Sitchin Thesis tegenover Darwin.
                Darwin zegt ons dat een Giraf een lange nek van evolutie kreeg. Net zoals evolutie onze staart afnam.
                Sitchin zegt ons dat "alles" verder komt uit genetische manipulatie.

Moderne wetenschap kan nog steeds niet verklaren van waar we nu van afstammen.
                Men insinuŽert van de Homo Erectus, maar de kloof van Homo Erectus naar Homo Sapiens is simpelweg te kort.
                Daarbovenop, bij de intrede van de Homo Sapiens verdween de Neanderthaler en andere "reuzen".

Something else happened I believe.

En @Cannaboy :p Plantengroei is er ook langer als ons, wij komen dan ook verder DOOR (niet uit :p) planten want zonder planten was de stikstof niet omgezet naar zuurstof :p

Comment

Neanderthaler was geen reus, die was kleiner dan ons. Maar veel zwaarder gebouwd.
                  En de Neanderthaler is ook niet zomaar verdwenen, mijn denkt dat hij deels is weggeconcureert door de op dat moment cultuur "hoogstaandere" homo sapiens en dat hij zich deels heeft "gemengd" met de homo sapiens. Dit is wel zo goed als hypothetisch. Hoewel als ge sommige mensen zie hebben die wel iet weg van nen neanderthaler. Men denkt al bepaalde genetica aan de neanderthaler te kunnen koppelen, maar dat is wel vrij relatief want dat kan men bijna onmogelijk bewijzen. De neanderthaler leefde trouwens niet alleen in Europa, maar ook in grote delen van AsiŽ tot in China (niet hypothetisch want ze hebben er simpelweg botten van gevonden).
                  De Homo Erectus was trouwens eerder een reus, er zijn meerdere skeletten gevonden van individuŽn die twee meter groot waren.
                  Hetgeen ik vrij zot vind is dat de bonobo sinds de wegen van de mens en deze mensaap uit elkaar zijn gegaan (uit de homoniden) de bonobo dubbel zoveel geŽvalueert is (heeft men kunnen afleiden uit de genetica). Dus die Bonobo kan ooit even slim of slimmer geweest zijn dan de mens. Verklaart misschien de millenia oude verhalen over ronddwalende mensapen (bigfoot, yeti, ...).
                  Die Bonobo was gewoon zo slim dat hem dacht, als ik zo slim blijf maak ik de wereld kapot, en is dus dan maar terug wat dommer geworden.
                  peace
                  ps: evolutie is ook genetische manipulatie door externe en interne factoren

Comment

met het feit van de neanderthaler zit ge er recht op...

er is toch wel praktisch bewezen dat de neanderthaler deels is weggeconcurreerd, en het IS BEWEZEN dat hij deels zich heeft gemengd met de homo sapiens..
                    *SmokingggGG* !

I wanna get high... so high!

Comment

Ok touchť

Maar the point is, er waren veel meer aapachtigen dat zomaar verdwenen.
                      Dwergen, reuzen, ...
                      De mens/homo sapiens is het opperdier geworden van de aarde, daar er sterkere aapachtigen op aarde ronddoolde.

Ook is er qua evolutie van de mens ne rien bewezen.
                      Only speculations.

Betreft genetische manipulatie verwijst Sitchin (en ook de "befaamde" Von Danikken) naar aliens toe.
                      Sitchin leidde dit af van Soemerische kleitabletten.

Comment

De kans is groot dat holocaust al veel vroeger is uitgevonden dan dat men tot hier toe aanneemt eh .
                        Dwergen bestaan trouwens nog; pigmeeŽn en bosjesmensen.
                        En de rest van mensachtigen zullen wss uitgestorven, vermengd of teruggeŽvalueert zijn.
                        peace

Comment

Dat ze nu uitsterfde of zich mengde, het blijft een raadsel.

Het punt is dat het te snel ging. Veel te snel!
                          Evolution is a big lie my friend
                          Evolutie mag dan wel een feit zijn, het wil daarom niet zeggen dat men het juiste plaatje erop kleeft.

Comment

Grappige tijdlijn, alleen zit het spijtig genoeg ni zo simpel ineen.
                            Evolutie is meer een driedimensionale "boom" met ontelbare zijtakken die al dan niet uitsterven of terug vermengt graken. En hoe meer een soort verspreid graakt hoe meer die onderhevig is aan evolutie en revolutie. Evolutie kan namelijk door allerhande extreme veranderingen in bijvoorbeeld klimaat zeer hard versneld worden. Dit gaat meestal gepaard met massa-extincties. Denk bijvoorbeeld aan de dinosauriers die ineens verdwenen zijn. Zo zijn er een hele reeks massa-extincties geweest. Daarbij als een bepaalde soort uitsterft zijn er meestal een hele reeks soorten die mee worden gesleurd of gedwongen worden zich zeer snel aan te passen. (de kans is trouwens groot dat we momenteel zeer dicht bij zo'n massa-extinctie zitten al dan niet door de mens op gang gebracht) Massa-extincties zijn altijd gevolgd door zeer snelle verandering in het leven van zowel planten als dieren (revolutie). Anderzijds zijn er ook soorten die imuun lijken voor dat soort extincties, bijvoorbeeld; degenkrab die al miljoenen jaren onveranderd is gebleven en ginkgo biloba is er ook een voorbeeld van.
                            Ik weet niet meer wa mijn pointe was.
                            Er zijn nog een hele hoop onverklare dingen, zoals bijvoorbeeld een aantal genen die een kat en hond gemeen hebben maar die lang na dat ze zijn ontstaan ineens van de ťťn op de andere zijn overgesprongen (dit is bijvoorbeeld mogelijk door een virus dat een aantal genen opneemt van bv een kat en die dan als het ware terug afgeeft aan de hond die door dat virus is besmet geraakt).
                            Maar in ieder geval hoe meer een soort verspreid graakt hoe meer deze soort onderlinge afwijkingen krijgt tot er een volledig nieuwe soort (meestal gedefinieert door dat ze zich niet meer met elkaar kunnen voortplanten of enkel steriele nakomelingen krijgen of dat de soorten elkaar gewoon niet meer herkennen ook al kunnen ze zich nog onderling voortplanten). Het is dus perfect mogelijk dat al de soorten die op uw tijdlijn staan eigenlijk grote delen tegelijk bestonden (er zijn trouwens wel een stuk meer soorten ontdekt dan dat er op die tijdlijn staan). Het is ook perfect mogelijk dat bepaalde eigenschappen analoog evoluŽren zonder dat er enig contact is tussen die soorten.
                            Er is inderdaad zeer weinig bewezen wat de evolutie van de mens betrefd, maar er zijn wel als maar meer puzzelstukken ontdekt die ook als maar meer een beeld geven van die driedimensionale boom.
                            Ik hoop dage iet van mijn gezever begrijpt . Nu gaank stoppen, heb nog heel veel te leren, fucking exames. Nog ťťn ding, plant en dier zijn al heel lang uiteen gegroeid maar op celniveau zijn er echter nog heel veel gelijkenissen (op het vlak van mitochondriŽn en afweersystemen bijvoorbeeld)
                            peace
                            ps: heb vorig semester evolutieleer gehad, vonk heel interessant, ik kan dus nog wel ff blijve doorgaan me mijn gezwam

Comment

Ok Topsy, heb jij heel mooi gebracht!
                              Je zit hier kennelijk op uw plaats; fijn!

Ik zou het nooit zo mooi als u kunnen uitleggen...
                              Maar er is wel een hele plotse wenteling gekomen in de evolutielijn van de mens.
                              Als je puzzelstukken aankaart, dan vind ik dat we omtrent de evolutie van de mens enorm veel terugvinden in genesis.

Hey bijbelgelul? Hear me out, ok?

Genesis is beperkt in de bijbel, vergeet dit nooit.
                              Maar genesis is wel afkomstig van kleitabletten die geÔnterpreteerd kunnen worden naar hartelust. Enfin, 't is te zeggen, de "gnosis" is wereldwijd verspreid, maar we vinden enorm veel terug bij oud culturen. Zoals de Azteken, Maya's, SoemeriŽrs, Egyptenaren, ...

Heel veel van deze "geschiedenis" wordt ons weerhouden. Maar er is een man (psuedo-wetenschapper weliswaar) tot daar gegaan om alles first hand te bestuderen.
                              Hoe losgerukt het ook mag zijn van ons aards-denken, er zijn er maar weinigen dat hem durven tegenspreken.
                              Al wat hij zegt is: kijk dan zelf, bekijk dit en bekijk dat.

Het zijn SoemeriŽrs dat naar interpretatie (weliswaar te verstaan) van Sitchin spreken over buitenaardsen (goden) (zij die van de hemel op de aarde neerdaalden).
                              Het is algemeen geweten dat we daar eerste sporen vinden waarop we de naam "beschaving" mogen kleven.

Zij kregen al deze kennis van hun goden/engelen om zich uit te bouwen tot een draaiende beschaving dat wetten handhaafde, "ziekenhuizen" bouwde, steden uitbouwde, wegen aanlegde, ...
                              Aldus Sitchin
                              Kort: Aliens kwamen hier, zagen wat een rotzooi het was (zoals de blanke man wss dacht toen hij de indianen (wilden) tegenkwam) corrigeerde her en der wat DNA en gebruikte ons als slaven om hun rijk uit te bouwen.
                              "En laat ons de mensheid in onze gelijkenis scheppen"

Dit mag heel absurd overkomen maar ik vind de Sitchin Thesis nog niet zo losgerukt van logica.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X