Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wetenschap & Discussie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Wetenschap & Discussie

    Met jets bedoel ik brokstukken dat het zwarte gat eruit slingert

    Maar onthoud ook dat dit veel paradox bij zich draagt.

    Comment


      #32
      Re: Wetenschap & Discussie

      Ik had begrepen dat jets idd brokstukken waren maar evengoed gassen, stof, ionen en dergelijke, een zooitje met andere worden, en ionen kunnen bijvoorbeeld wel in de buurt komen van lichtsnelheid eh.
      peace

      Comment


        #33
        Re: Wetenschap & Discussie

        't is goe ik kan nog volgen
        Het groeit hier intussen heel goed, en ik ben al ver aan de promille drank.

        Ik beloof u oprecht dat ik morgen uw posts tegoed nalees en daarop mijn antwoord samenvat.

        BTW; kan licht sneller dan 300 000km per seconde?
        If so, kan je daar een link van geven aub?

        Die theorie van Einstein om de snelheid van licht te cheaten, bedoel je daarmee twee plaatsen aan elkaar buigen zoals een zwart gat (in theorie) doet?

        Comment


          #34
          Re: Wetenschap & Discussie

          Einstein dacht dat het mogelijk was dat er nog iets bestond dat sneller gaat dan het licht, maar daar heeft men nog niets van gevonden. Dus hij laat gewoon de mogelijkheid open.
          En er zijn experimenten gedaan met vanalle lasers enzo (kan geen link geven heb het eens in kijk gelezen (http://www.kijk.nl) hollands tijdschrift) maar daar weet ik het fijne niet meer van. Het zal allemaal wel nogal relatief zijn . Dus laten we dat gewoon vergeten en er vanuit gaan dat niets sneller kan gaan dan het licht.
          peace
          BTW: wa zijde allemaal aant drinken???
          en hier verhaaltje van lichtsnelheid die afneemt, proton en elektronen waarvan massa afnemen http://www.kijk.nl/artikel.asp?id=475

          Comment


            #35

            Comment


              #36

              Comment


                #37
                Re: Wetenschap & Discussie

                Oorspronkelijk geplaatst door topsy
                (ps: volgende submit van mij een verhaaltje over tijdreizen en de lichtsnelheid volgens einstein)
                Intertasting
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #38
                  Re: Wetenschap & Discussie

                  Tijdreizen wordt dor velen als SF beschouwt. Dit is echter in de wetenschap aanvaard dat het mogelijk is.
                  De tijdparadox, zoals het dat heet, is zeer moeilijk uit te leggen. Ik kan het dan ook niet, maar ik kan wel een poging doen.
                  Men kan echter niet terug gaan in de tijd, men kan enkel naar de toekomst reizen. Dit heeft veel te maken met de lichtsnelheid.
                  Door allerande experimenten heeft men ontdekt dat welke snelheid je ook hebt de lichtsnelheid blijft hetzelfde. Dat wil zeggen dat als men bijvoorbeeld tege een grote snelheid in de tegengestelde richting of met de richting mee van een bepaalde lichtstraal gaat. De lichtsnelheid respectievelijk niet sneller of trager gaat.
                  DE lichtsnelheid blijft dus hetzelfde maar de tijd veranderd, de tijd buigt zich als het ware. Het komt er op neer dat als men tegen een zeer grote snelheid door de ruimte gaat de tijd als het ware vertraagd tegenover de tijd op bijvoorbeeld de aarde. Een seconde tegen zeer hoge snelheid (tov de aarde) kan op aarde dus bijvoorbeeld een minuut zijn. Het klinkt zeer onwerkelijk, maar daarom is er ook sprake van gewone tijd (zoals op aarde) en ruimtetijd (wat dus een stuk ingewikkelder is).
                  Als ge dus naar de toekomst wilt reizen moet ge gewoon een ruimteschip maken ff een retourke aarde tegen zeer hoge snelheid reizen en ge kunt ineens in 2012 terugkomen terwijl ge zelf maar jaartje ouder bent geworden. Een astronaut die terugkomt van het ISS is bijvoorbeeld (een zoveelste van een seconde) minder oud geworden dan alle mensen op aarde.
                  Als ge er meer over wilt weten raad ik u aan wa te googlen, hierover valt zeer veel informatie (en uitleggen die duidelijker zijn dan de mijne) over terug te vinden (en gelieve dan ook meer uitleg hier te posten, dan begrijpk ik er zelf mss ook wat meer van).
                  Heb ik zelf momenteel te weinig tijd voor .
                  Tijd zoals wij het kennen (seconden minuten uren,...) is dus zeer relatief in de ruimte.
                  peace

                  Comment


                    #39

                    Comment


                      #40
                      http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...ticle4275.html
                      Een artikel over de mogelijke cyclus van het heelal:
                      http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...ticle7209.html
                      nog een artikel over het ontstaan van het heelal:
                      http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...ticle2106.html (zwaartekracht golven, misschien kunnen zij wel sneller dan het licht en misschien spelen zij ook wel een rol bij een alingment )

                      Maar het artikel dat ik zocht heb ik niet gevonden, het staat in de Knack van deze week:
                      Wetenschappelijk modellenwerk kan soms tot wrede conclusies leiden. In hun zoektocht naar hoe de ruimtetijd kan uitrekken, stootten onderzoekers volgens het vakblad Physical review D(Knack 38ste jaargang nr23)

                      ALS en ik spreek ALS er een planeet is, dat hier "passeert" om de 3600 jaar, dan bezie ik dat niet als een planeet, maar als een geheel stelsel. Dat los staat van ons zonnestelsel.
                      lijkt mij idd eerder mogelijk

                      peace

                      Comment


                        #41
                        Last edited by Jointjedraaien; 7 April 2009, 18:09. Reden: even paar spelfoutjes eruit gehaald

                        Comment


                          #42
                          Woow, ik sta versteld van dit topic, ik lees met een open mond en het word intressanter bij elke post.

                          Comment

                          Bezig...
                          X