Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speekseltest wordt ingevoerd, verplichting bloedtest. Frequent gebruiker? rijbewijs kwijt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Speekseltest wordt ingevoerd, verplichting bloedtest. Frequent gebruiker? rijbewijs kwijt

    Korting op 420shop
    https://www.cnnbs.nl/mr-veldman-spee...ker-vogelvrij/

    Per 1 juli wordt in de Wegenverkeerswet de speekseltest ingevoerd waarmee de politie automobilisten, motorrijders en (brom)fietsers speeksel mag afnemen om te controleren op de aanwezigheid van THC en andere drugs. Is de test positief, dan volgt er een bloedtest die kan leiden tot verlies van het rijbewijs voor minimaal een jaar. Mr. Maurice Veldman legt uit wat Big Brother nu weer in petto heeft voor Blowend Nederland.

    #2
    Dus, neem maar afscheid van je dreadlocks als je niet bij de eerste beste aanhouding je rijbewijs kwijt wil zijn.

    Zorg maar dat je een chauffeur naar 't festival hebt die niet drinkt en"Wat een wietlucht meneertje, even speekseltessie doen..."
    "Oh, da's vreemd, negatief....
    "Zeker meneer agent, ik gebruik niet, ik verkoop het alleen"
    Last edited by QnQ; 17 June 2017, 12:53.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      0.25 gram wiet, met 25% THC zorgt er voor dat je 0.25*0.25=0.0625 gram in je bloed hebt. Laten we voor het gemak zeggen dat wikipedia gelijk heeft, en dat slechts 35% van je joint wordt opgenomen in je bloed (je blaast immers ook rook uit).
      0.0625*0.35= 0.022 gram of 22mg.
      Laten we stellen dat je 1,6 meter bent, en wat weinig bloed hebt, dus 4,5 liter.
      22/4.5 = 4.8mg/L = 4800ug/L na een joint.

      Als we er ook vanuit gaan dat wikipedia correct is in de afbraak, dan zit die maximaal op 59 uur.
      Plotten we dat lineair in een grafiek, dan ontstaat de formule:
      y = -82.759x + 4882.8
      Waarbij x = tijd en y = concentratie.
      Om dan op 3ug/L uit te komen, ben je 58,96 uur verder.

      Dat betekent dat je meer dan 2 dagen niet zou mogen rijden na een joint.
      Dan gaan we echter uit van zoiets als biologisch half-leven. Dat betekent dat pas de helft van de actieve stoffen verdwenen is.

      In werkelijkheid zal het dus anders liggen. Hoe dan?
      Zo dan: y=-41.026x+4841 wederom met x= tijd en y=concentratie.
      Dan komen we uit op 117,92 uur. Dat zijn 4,9 dagen. Bijna 5 dagen dus.

      Dat komt er op neer dat we allemaal genaaid zijn.

      *Deze berekening houdt geen rekening met toename van afbraakenzymen na blootstelling, natuurlijk voorkomende cannabinoiden of andere storende/afwijkende factoren. Dit is een grove berekening waar je geen recht aan kunt ontlenen, het is een indicatie.


      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Thanks voor de berekening, da's geloofwaardiger dan gewoon iets van een site overnemen.
        Dat gaat dus inderdaad een probleem worden.
        Het zal wel een heel stuk rustiger worden op de weg denk ik.
        Als ze in een grote stad wat controles doen is de helft van de bevolking z'n rijbewijs kwijt.

        Nou...deze week dan maar eens gaan kijken of er al dealers rond de plaatselijke scholen hangen ...
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            http://www.drugs-check.nl/wetsvoorstel-speekseltest

            Om wat meer duidelijkheid te geven

            En dan vooral dit:

            Drugs in het verkeer is helemaal verboden, maar na een klein restje drugs heb je nog niet meteen een probleem. Er zijn grenswaarden gesteld. Zo mogen blowers per liter maximaal 3,0 microgram THC in het bloed hebben. Maar hoeveel is dat? Volgens Van der Gouwe zit je kort na een joint al snel op 70 microgram: "Maar na twee tot drie uur zitten de meesten weer onder die grens van 3 microgram. Anders is het voor sommige mensen die al jaren blowen. Die hebben soms nog vier dagen nadat ze hebben geblowd een te hoge THC-waarde in hun bloed. Die zouden ook betrapt kunnen worden terwijl ze helemaal niet meer onder invloed zijn."

            Comment


              #7
              Idd eerst de politici testen en de mannen van justitie.........beetje stom

              Comment


                #8
                Dit land vertrut steeds verder als het gaat om drugs. Zelfs als Opstelten er niet meer is, blijven de resultaten van zijn achterlijke bewind dooretteren. Ik ga de weg niet op binnen 8 uur na het roken van een joint, maar als het ff tegenzit dan wordt ik toch voor het hekje geleid. Meer dan een miljoen mensen gaan dagelijks de weg op met (niet zelden een mix van) anti-depressiva, slaapmiddelrestanten, pijnbestrijders en wat daar niet meer zij. Uit vroegere ervaring weet ik dat dit veel gevaarlijker is dan 's ochtends in je auto stappen nadat je de avond ervoor een joint hebt gerookt, maar ja, ik heb geen recept van de arts dus ben ik wel strafbaar.
                In ieder geval weet ik nu dat ik bij een positieve controle beter gewoon mijn mond houd over hoe vaak ik rook of hooguit zeg dat ik CBD-olie gebruik.

                wat is de maximale hoeveelheid THC die in CBD-olie mag zitten, 0,2% toch?? Aangezien ik in mijn dorp alleen al weet dat honderden mensen het gebruiken.... moeten al die mensen straks mee naar het bureau voor een bloedtest?

                ander dingetje:
                CBD-olie vertraagt de afbraak van THC door de lever, waardoor je ook een hogere waarde zult meten, daarentegen vermindert CBD de effecten van THC, zou de rechter met dit alles rekening houden?

                Comment


                  #9
                  Neen de rechter houd enkel rekening met het plukken van je bankrekening, fijn ook die dictatuur waar we in leven.

                  Comment


                    #10
                    Noop, zie het als een alcoholtest, effe blazen, komt straks effe likken bij.
                    Zit je met alcohol boven de grens, gaat de rechter er ook geen rekening mee houden of dat nu van Whiskey of van een Breezer komt.
                    Er is een grens, zit je erboven ben je het haasje.

                    En ga niet snel met mondwater aan de gang, dat is op alcohol gebaseerd, en dan heb je de combinatie te pakken van max. 2 microgram.

                    *** 30 jaar schadevrij verkeersdeelnemer boven de 3 ug ***
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Het gaat er niet om dat de rechter rekening houdt of dat van Breezer of Whiskey komt, maar dat je niet al een bekeuring krijgt als elke dag voor het slapen gaat een enkel borreltje drinkt. Deze test geeft al problemen als je de dag van de test geeneens een borreltje gedronken hebt.

                      Die test zou moeten aantonen of je wel of niet goed in staat bent om te rijden. Dat doet die test niet. Dus dat is eigenlijk niet eens een kinderziekte, maar gewoon een totale faal.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Dat mondwater hielp bij de eerste generatie testen, nu niet meer.
                        Trouwens die testen geven een positieve uitslag bij ongeveer 10 procent die totaal niks gebruikt hebben.
                        Maf, stond in andere kranten ook maar artikel is in meeste kranten plots verdwenen in elk geval die testen deugen niet, pure geldklopperij om de staatskas te spijzen en het plebs te kloten.

                        Comment


                          #13
                          https://www.cnnbs.nl/politie-heerhug...-speekseltest/

                          Comment


                            #14
                            Tenenkrommend, al die schrijffouten in dat artikel.
                            En dan al die knipperende reclame erbij, ik krijg er bijna een acute epilepsie-aanval van.

                            Wel spannend hoor !
                            Ik rij al bijna een week zwaar in overtreding, en nog niet gepakt.
                            Gelukkig heb ik een snelle wagen, want ik ga niet wachten op zo'n testje als ik een controle zie.

                            actie -> reactie
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                            • Stemma
                              Stemma commented
                              Editing a comment
                              Rij voorzichtig Q!

                            #15
                            Okay, komt ie, zeer grove berekening op de achterkant van een sigarendoosje...

                            CBD olie mag 0,2% THC bevatten. Volgens de huidige wetgeving mag je legaal rijden met CBD-olie mits die hieraan voldoet.

                            Stel je neemt 5 druppels van 0,05 ml, dan komt dat op 0,25ml olie = grofweg 250mg olie. Als daar 0,2% THC in zit, dan komt dit neer op 0,5mg ofwel 500ug THC. Als dit in een keer in je bloed komt (ca. 5 liter), dan zit je op 100 ug/L...

                            Zelfs als je rekening houdt met afbraak, niet volledige en niet instantane opname door je spijsverteringsstelsel, kom je nog steeds op waarden uit die boven de 3ug/L liggen... of maak ik ergens een rekenfout??

                            Kortom, gewoon zeggen dat je twee uur geleden CBD-olie hebt genomen... Als je toch veroordeeld wordt, dan zou dit jurispredentie opleveren voor alle brave burgers die CBD-olie van de drogist slikken, en dat zijn honderdduizenden mensen onderhand. Het wordt ook druk bij de bloedanalyse, omdat al deze mensen bij een controle positief zullen testen.

                            Graag jullie mening....

                            Comment

                            Bezig...
                            X