Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vanavond in Radar NPO1 20.25 Is CBD olie veilig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vanavond in Radar NPO1 20.25 Is CBD olie veilig?

    Korting op 420shop
    https://radar.avrotros.nl/nieuws/det...atis-telefoon/
    Is het gebruik van wietolie wel veilig? (bedoeld wordt CBD olie opm Stemma)

    Het is het nieuwe wondermiddel, CBD-olie, in de volksmond wietolie genoemd. Pijnklachten, slaapproblemen, ontstekingen; een paar druppels CBD-olie en de klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Soms wordt zelfs geclaimd dat de olie helpt tegen kanker. Een boute uitspraak voor een middel dat vrij verkrijgbaar is bij de drogisterij. Want weet de gebruiker eigenlijk wel wat er in de olie zit en wie controleert dat? Radar onderzoekt het grijze gebied van de CBD-olie.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Dat is zo een vies trucje van de media, CBD olie ook wiet olie noemen, terwijl echte wiet toch echt wel THC heeft, en je dat niet terug vind in CBD olie waar ze het over hebben.

    Net zoiets als het allemaal hennep noemen (bij de Engelstalige kiezen ze juist weer voor Marijuana) zodat mensen straks automatisch tegen zowel hennep als wiet zijn, denkende dat beide exact hetzelfde is


    Ik ben wel erg benieuwd naar het programma, fijn dat je het even deelt!

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Ze pakken de ' populairste ' naam. Overigens niet gehinderd door enige kennis

      Op zich zou het mooi zijn als ze de 'illegaal' verkrijgbare wietolie met THC ook zouden onderzoeken, ik vermoed dat dat ook niet altijd erg zuiver is.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Ik vind het sowieso ook dom om CBDolie wietolie te noemen, 1 die naam zit al sneller een imago aan vast, 2 naja wat ik al eerder noemde. echte wiet heeft THC maar de wietolie waar ze over praten bevat geen of verwaarloosbare hoeveelheid THC

      Ik denk inderdaad dat de variant die te koop is ook niet altijd even zuiver is, zou mooi zijn ja

    #3
    Ik weet het antwoord al: nee.
    De toelichting zal zoiets zijn als: er is een wildwesten, geen keurmerken, geen controle, geen standaard en geen wettelijke eisen. Beste optie is verbieden. Tweede optie is reguleren.

    Volgende week zal het debat in de tweede kamer gehouden worden met een totaalverbod als gevolg.
    TENZIJ er leuke case-studies komen met jankverhalen over epileptici en pijnpatienten. Dan zou er nog enige nuance kunnen bestaan. Dan is (kapot)regulering en een prijsstijging het gevolg.

    Ik ken Nederland goed genoeg, en ik zeg het al een tijdje. Ik zou het jammer vinden als ik gelijk krijg.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #4
      Het was iets genuanceerder LR2, veel beloofde % zaten er niet in en in sommige CBDolie werd ook THC aangetroffen. Op zich zou dit een eye-opener moeten zijn voor de VWA om CBDolieen te testen en de bevindingen te publiceren.

      De positieve werking van CBD werd erkend maar ook duidelijk aangegeven dat het geen wondermiddel is tegen kanker is. Verder werd de zorg uitgesproken voor gebruik van CBDolie bij kinderen, vond dat een zinnige opmerking.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #5
        Ik hoop dat radar dan ook even het feit toelicht dat er in 2016 meer mensen dood zijn gegaan dmv selfie's op gevaarlijke plekken dan van wiet,hennep etc.

        Ik zie liever dat het onderwerp gaat over dat ze ons eten chemisch besproeien,chemische E-nummers enz.

        Kan me voorstellen dat als mensen wietolie nemen hier even aan moeten wennen,maar iets als cbd olie kan totaal geen kwaad.

        Heb het programma alleen wel gemist helaas...

        Comment


          #6
          Wat Franco zegt!

          Comment


            #7
            ik vond dat ze THC wel een beetje als een kwaadaardig iets neerzette eerlijk gezegd, maar hoe ze over CBD praatte is al een stap vooruit

            Comment


              #8
              https://www.npo.nl/radar/02-10-2017/AT_2083044

              Vanaf 16.50m, oordeel zelf
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #9
                Jammer dat ze niet openbaar maken welke CBD olie niet de vermelde hoeveelheid CBD bevat. En welke CBD olie meer THC bevat dan wettelijk is toegestaan.

                Als die data wordt vrijgegeven zal dit alleen maar goed zijn voor de consument.
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #10
                  Het is zoals altijd bij radar met een Nederlands pessimistisch randje; ik ben blij dat zonder eerst diepgaand gereguleerd onderzoek mensen massaal naar vernieuwde oplossingen zoeken en middelen zoals CBD olie nemen; voor mij zegt het dan iets over het algemeen vertrouwen dat de consument bij de farmaceutische industrie heeft, die al ontelbare (dodelijke-)missers gemaakt hebben.

                  Comment


                    #11
                    Zal eerder te maken hebben met de torenhoge kosten die de ziektekostenverzekering in Nederland met zich meebrengt tegenwoordig.
                    Je betaald 120 euro per maand verzekering, en als je dan eens een doosje pillen nodig hebt, mag je de eerste 500 euro aan kosten zelf betalen.

                    Als je dan voor een paar tientjes een plant in je tuin kunt zetten die zo gehyped wordt dan is de optelsom snel gemaakt.
                    Een geneesmiddel hoort in de apotheek te liggen, en niet worden verspreid door (veel)organisaties die het geen drol kan schelen wat het met je gezondheid doet.
                    Last edited by QnQ; 5 October 2017, 11:44.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12

                      Comment

                      Bezig...
                      X