Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet roken? Mos is veel goedkoper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet roken? Mos is veel goedkoper

    Korting op 420shop
    Naar de coffeeshop om wat wiet te scoren? Je kunt net zo goed naar het bos, daar is het gratis. Wetenschappers hebben ontdekt dat sommig mos een stof bevat die lijkt op THC, het goedje waar mensen stoned van worden. Deze stof heeft dezelfde uitwerking als je het binnenkrijgt. Het bereikt de hersens en veroorzaakt daar het bekende high.

    Deze stof zit in veel zogenoemde levermossen, een zeer veel voorkomende soort. Deze mossen groeien zowel in warme als zeer koude klimaten. Dat is goed nieuws, want het betekent dat ze op allerlei plekken ter wereld zouden kunnen worden geteeld.

    Nu zullen voorlopig weinig stoners het bos induiken om de mossen te oogsten, al was het maar omdat het nauw luistert welk mos je meeneemt (hoewel de foto hierboven als hulp kan dienen). Maar het is wel goed nieuws voor mensen die cannabis nemen als medicijn. De afgelopen jaren is het besef doorgedrongen dat wiet(olie) onder andere een goede pijnmedicatie is. Door mos te gebruiken in plaats van de cannabisplant, kan een dergelijk medicijn veel goedkoper worden gemaakt.

    Onderzoekers van de Universiteit Bern in Zwitserland hebben muizen de stof uit mos toegediend en zagen dat ze hetzelfde reageerden als na het toedienen van cannabisolie. De muizen waren minder gevoelig voor pijn, hun lichaamstemperatuur ging naar beneden en ze bewogen zich langzamer. Het betekent dat er daadwerkelijk een alternatief is voor wiet.

    Bijkomend voordeel is dat mos niet illegaal is. Je kunt het oogsten en verwerken zonder speciale toestemming van de overheid. Dat betekent dat dit soort medicijnen voor veel meer mensen beschikbaar komen, zo schrijven de Zwitserse wetenschappers in het vakblad Science Advances.


    BRON :http://www.faqt.nl/recent/wiet-roken...q61GYogqivrzPw

    #2
    Verrek, sta daar regelmatig boven op. Lekker zacht, maar nu neem ik wat mee voor in de vape, wooohooo! Komt goed uit, want ben met laatste potje wiet bezig..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      P.s heb jij nu al al je wiet op gemaakt ???????????????

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Als ik zoveel koekjes zou bakken als Greyvol zou het ook een eind op zijn

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ja, stom, stom, ik verbruik wel veeeel minder, maar toch. Heb binnenkweek gemist en buiten ook. Kon er niks aan doen, je hebt dat wel eens, maar nu is het door poten. Heb een afspraak met space Cees gemaakt voor wat tips voor een snelle ronde Santa Maria. Zou eigenlijk vorige week al zijn geweest maar autootje is stuk. Dus volgende week begin ik weer

    #3
    Ik verwacht dat er in no time een tienvoud aan "planten" wordt gevonden die hetzelfde trucje maken.

    Een kleine noot is dat de stof uit de mossen iets anders is qua 3D vorm dan CBD. Dat betekent dat het mogelijk bij-effecten kan veroorzaken zoals bij synthetische THC het geval was (veel zelfdodingen bij die testgroep, zo veel zelfs dat de overlevenden van dat experiment nu nog onder controle staan).
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Wellicht Spice idd made in China

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Spice is weer iets anders. Ik doel eigenlijk op een experimenteel medicijn uit - m'n geheugen laat me even in de steek - ik dacht 1996 of 2002. Waarbij onderzoekers heilig overtuigd waren dat ze synthetische THC hadden geproduceerd. Inderdaad; het molecuul zag er in 2D-vorm precies hetzelfde uit, maar een van de zijgroepen van het molecuul wees naar achteren in plaats van naar voren (of links in plaats van rechts, organische chemie en L- en D- moleculen zijn niet mijn sterke kant). In dierproeven gedroeg het zich 't zelfde als THC. Toen is een proef begonnen met mensen, een stuk of 25 personen. Daarvan leven er nu nog slechts 11, de anderen zijn in een hevige psychose belandt of in een sleurende depressie wat resulteerde in zelfdoding.
      Dat heeft er mede voor gezorgd dat na die tijd heel weinig met cannabis is gedaan, de wetenschap heeft een pijnlijke en snoeiharde klap gekregen. Toetsingscommissies zijn daarna ook extra voorzichtig geweest met nieuwe toelatingen en goedkeuringen.

    • Scantraxx
      Scantraxx commented
      Editing a comment
      Aah, ik zat te denken aan spice, ben wel benieuwd na de bron. Zeker nu wiet zo in opspraak is.

    #4
    Nog een aanvullende video over spice , k2

    Comment


      #5
      Een foto uit een oude link in een post van me, ivm die spice gebruikers, zelfde smeerlapperij als die bath salts dope :



      florida-hebben-ze-door-nieuwe-drugs-last-van...zombies-video.jpg

      Comment


        #6
        Mos uit het bos is wel illegaal.
        Je mag niet eens bramen plukken officieel.

        Heb al eens een boete gekregen voor wildplukken

        Dan maar sporen bestellen op internet toch

        Comment


          #7
          Hilarisch en triest tegelijk die foto...

          Cannabis wordt al millenialang gecultiveerd door mensen die het gebruiken, mos niet.... zelfs als het molecuul in levermos hetzelfde is, produceert dat mos ook de andere stofjes die in cannabis zitten? CBD is bv. een niet te onderschatten stof en mogelijk zijn er meer die noodzakelijk zijn om een juist (veilig) effect te sorteren.

          Comment

          Bezig...
          X